|
کدخبر: 312467 شبنم درخشان

گردشگرانی/اسالم /خلخال

سفر پاییزی به جاده رویایی اسالم -خلخال / تور سه روزه چند؟

اگر بذر سفری فراموش نشدنی به شمال ایران را در دل خود کاشته اید، سفر اسالم به خلخال دقیقا همان چیزی است که برای پرکردن این بذر نیاز دارید.

گردشگری سفر پاییزی به جاده رویایی اسالم -خلخال / تور سه روزه چند؟

سفر اسالم به خلخال برای گردشگرانی است که می خواهند تور طبیعت گردی در شمال ایران را تجربه کنند. در زیبایی شمال ایران شکی نیست. اما همیشه بحث های مختلفی در مورد اینکه تاج جواهر این منطقه زیبا کجاست وجود داشته است. البته هرکسی نظر خودش را دارد اما کسانی که سفری چند روزه به اسلام به خلخال را تجربه کرده اند به سختی می توانند از کنار نام این دو شهر شگفت انگیز و جاده ای که آنها را به هم وصل می کند بگذرند.

در واقع جاده اسالم به خلخال به قدری زیباست که از آن به عنوان رویایی ترین جاده ایران یاد می شود. اما جدای از این جاده، چندین مکان بکر و چشم نواز در این دو شهر وجود دارد که دیدن آنها دل انگیزترین آهنگ سفر در زندگی گردشگران را به صدا در می آورد.

خلخال2

درباره راه اسالم به خلخال

اسلام شهری در غرب استان گیلان است که جمعیتی بالغ بر ۱۰۰۰۰ نفر در آن زندگی می کنند و به زبان تالشی صحبت می کنند. خلخال نیز شهری در جنوب استان اردبیل است که به وسعت زیاد و جمعیت ۸۶ هزار نفری شهرت دارد. راه اسالم به خلخال به قدری زیبا و هیجان انگیز است که قدم زدن در آن هرکسی را خوشحال می کند. این جاده ۷۰ کیلومتری بهترین گزینه برای کسانی است که عاشق طبیعت گردی هستند یا به دنبال ویلا برای اجاره هستند. در این مسیر صحنه هایی را خواهید دید که تنها با بستن چشم ها می توانید در رویاهای خود تصور کنید.

جنگل های تالش

اگر واقعاً اهل طبیعت گردی هستید، بخش مهمی از سفرتان در مسیر اسلام به خلخال باید با پای پیاده انجام شود. پس در این مسیر از میان جنگل های سرسبز و شگفت انگیز تالش گذر خواهید کرد. جنگل هایی که چندین روستا را در بر گرفته و با آب و هوای منحصر به فرد خود شرایط هیجان انگیزی را برای گردشگران ایجاد کرده است. این منطقه برای ویلاهای اجاره ای در شمال عالی است و مطمئناً اوقات خوبی خواهید داشت.

دیدنی های جاده

در گوشه گوشه جاده اسالم به خلخال، جاذبه ای نهفته است که باید توقف کنید و از دیدن آنها لذت ببرید:

 طبیعت تماشایی

در هر قسمت از جاده مناظری سحرانگیز پیش روی تان قرار می گیرند و شما را وادار به توقف می کنند؛ پس در گذر از این جاده رویایی صبور باشید و وقتی را هم به لذت بردن از این زیبایی ها اختصاص دهید.

خلخاال

آب و هوایی دور از انتظار: در ابتدای ورود به جاده، باید در هر لحظه منتظر غافلگیر شدن باشید. ممکن است هوا صاف باشد؛ اما به یک باره در بخشی از جاده مه به سراغ تان می آید و در قسمتی دیگر شاهد بارش باران باشید.

رودخانه: آنچه که بر زیبایی های این جاده می افزاید رودخانه ای است که از ابتدای مسیر شما را با جوش و خروش خود همراهی می کند. در بیشتر قسمت های مسیر می توانید این رودخانه را ببینید و حتا لحظاتی را در کنار آن اتراق کنید.

چهره متفاوت طبیعت: پس از کمی رانندگی در جاده متوجه می شوید که طبیعت در آن هر لحظه به رنگی در می آید و با چهره ای متفاوت پیش روی شما قرار می گیرد؛ گاه با درختان سر به فلک کشیده و جنگل و گاه با دشت های سرسبز و مخملی.

حضور حیوانات اهلی: حضور گله های اسب و رمه های گوسفندان که در حال چرا در جای جای دشت های سرسبز این جاده هستند، یکی از رویایی ترین تصاویر را پیش روی تان قرار می دهد که هیچ گاه آن را از یاد نمی برید.

لوکیشن فیلم حضرت سلیمان: در ابتدای مسیر شاید صحنه هایی به چشم تان آشنا بیایند؛ این امر به این دلیل است که بخشی از طبیعت زیبای اسالم، لوکیشن فیلم پرهزینه حضرت سلیمان بود تا شهر مشهور اورشلیم را برای بیننده بازسازی کند.

خوشمزه های جاده

در سرتاسر این جاده، رستوران هایی وجود دارد که می توانید از خدمات آنها استفاده کنید. نکته جالب در مورد این رستوران ها این است که به دلیل سردی هوا گوشت را بیرون از محل کار خود آویزان می کنند و این باعث ایجاد تصویری خاص می شود.

مردم محلی محصولات خود را در میانه راه به شما عرضه می کنند که عسل معروف ترین آنهاست. بهتر است طعم آن را فراموش نکنید. علاوه بر عسل، می توانید نان های محلی، محصولات کشاورزی و لبنیات را نیز امتحان کنید.

اسالم-خلخال

قسمت فرهنگی این شهر

بخش مهمی از فرهنگ معاصر ما توسط نویسندگان ما ساخته شده است. یکی از این نویسندگان، جلال آل احمد است که از شخصیت های مهم ادبیات فارسی به شمار می رود. این روشنفکر ایرانی آخرین سالهای عمر خود را در شهر اسلام سپری کرد و در این شهر درگذشت. همچنین مواجهه با مردم این شهر تأثیر انکارناپذیری بر آثار او گذاشته است. خوشبختانه در حال حاضر امکان بازدید از خانه جلال آل احمد وجود دارد و اگر به فرهنگ علاقه دارید، این خبر خوبی برای شما خواهد بود. میانگین قیمت تورهای گردشگری در ادامه آورده شده است.

جدول-تور

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها