|
کدخبر: 279006

راهنمای سفر با تور باکو

پایتخت آذربایجان، باکو که در زبان آذری باکی شناخته می‌شود، فرزندی از شکوه و عشق پاریس و دبی است. شهرهای کمی مثل باکو وجود دارند که این طور به سرعت در حال تغییر کردن باشند. در هیچ کجای دیگری در قفقاز از شرق و غرب وجود ندارند که به صورت یکپارچه و مسنجم معماری‌ها مدرن و تاریخی را در کنار هم قرار دهد. این شهر معماری‌های باشکوهی را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. شاهکارهای معماری، پیاده‌روهای درخت کاری شده، نورپردازی خیابان‌ها و از طرفی رشد سریع مدرنیته، باکو را به شهری یکتا و بی‌رقیب تبدیل کرده است. برای آشنایی بیشتر با جذابیت‌های تور باکو ، این مقاله از نوآوران راه سپید را تا انتها مطالعه کنید.

سفر-به-باکو-۱

باکو ، شهری که قطعاً عاشق آن خواهید شد

اولین باری که در سری فیلم‌های جیمز باند، باکو را با کویری از میدان‌های نفتی به دنیا نشان داد، به نظر تفاوت چندانی با کشورهای عربی نداشت. درواقع درست است که باکو شهری نفت خیز است اما تاریخی بسیار عمیق و تمدنی هزار ساله دارد. این شهر علاوه بر نقش مهمی که در مسیر جاده ابریشم داشت، نزدیک به یک قرن جزو اتحاد جماهیر شوروی نیز بوده است. به همین دلیل چندان دور از ذهن نیست که با تاریخی غنی رو به رو باشیم.

به لطف توسعه روزافزون، باکو به شهری آینده نگر تبدیل شده که توانسته سنت و مدرنیته را به خوبی باهم ترکیب کند، دو عنصر مهمی که به خوبی در سطح شهر دیده می‌شوند. استانداردهای رفاهی باکو در حال حاضر قابل مقایسه با کشورهای اروپایی است. پایتخت مجلل آذربایجان چیزی شبیه به دبی اما با روحی واقعی است. سفر با تور باکو سفری ارزشمند است زیرا ترکیبی واقعی از اروپا، شرق و اتحاد جماهیر شوروی را به نمایش می‌گذارد.

از خط گسل شرق و غرب، از اروپا تا آسیا، باکو شبیه هیچ کدام از آن‌ها نیست. شهر باکو میراث شگفت‌انگیز آذربایجان است. این شهر محل خانه‌هایی تاریخی و برج‌های مدرن سر به فلک کشیده است که تناقض شگفت انگیزی را به وجود میاورند. سفر با تور باکو سفری است که از لحظه لحظه آن لذت می‌برید. بازدید از باکو همیشه مانند بار اول شگفت انگیز است.

کاوش در جاذبه های گردشگری تور باکو

برای گشت و گذار در تور باکو نهایت به 3 روز زمان نیاز دارید. حتی می‌توانید سفری یک روزه برای بازدید از آتش‌فشان‌های گلی و سنگ‌نگاره‌های قبوستان در نظر بگیرید. در سفر با تور باکو همه چیز از قبل به خوبی برنامه ریزی می‌شود برای همین به راحتی می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری آن بازدید کنید.

شهر قدیمی باکو ، میراثی از یونسکو

دیواره‌های شهر قدیمی باکو که در ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است، مرزهای امتداد شهر را مشخص می‌کند. قدیمی‌ترین بنایی که در این شهر قدیمی وجود دارد، متعلق به قرن یازدهم یا به نظر برخی مورخان متعلق به قرن هفتم است. جذاب‌ترین کاری که هنگام سفر با تور باکو یا به طور کلی سفر به شهری قدیمی می‌توانید انجام دهید، قدم زدن در میان خیابان‌های درهم تنیده آن است. ساختمان‌های زیبایی در این منطقه وجود دارند که باید از آن‌ها بازدید کنید. مهم‌ترین این بناها برج دوشیزه است که از نمادین‌ترین ساختمان‌های کشور است. موزه‌ای که در این برج وجود دارد تاریخ تکاملی باکو را به طور کامل نشان می‌دهد.

علاوه بر این ساختمان، کاخ شیروانشاس از دیگر ساختمان‌های مهم این منطقه است که جاذبه اصلی آن یک مسجد با معماری باشکوه و خیره کننده از قرن پانزدهم است. شیروانشاها سلسله‌ای هستند که از قرن نهم تا شانزدهم در این منطقه حکومت کردند.

بازدید از فرش های باشکوه ایرانی در تور باکو

جالب‌ترین قسمت بازدید از موزه فرش، معماری بیرونی است. طراحی بیرونی این موزه بسیار جذاب‌تر از محیط داخلی است. اگر به فرش‌های ایرانی علاقه دارید به بازدید از این موزه بروید. دیوارهای داخلی این موزه به شکل جذابی به صورت مواج و به شکل فرش‌ها طراحی ‌شده‌اند.

سفر-به-باکو-2

برج های شعله ، بلندترین آسمان خراش شهر

برج‌های شعله سه آسمان خراش شعله‌ی شکل هستند که نمادی مدرن برای شهر به شمار می‌آید. این آسمان‌خراش‌ها تنها 182 متر ارتفاع دارند اما به دلیل موقعیت و معماری شهر از همه جا قابل مشاهده هستند. فعالیت این برج در سال 2012 به پایان رسیده است. در حال حاضر این بنا برای خودنمایی و پذیرایی از مهمان‌های مهم شهر استفاده می‌شود.

 

قلب شهر باکو ، میدان فواره

میدان فواره، مجموعه‌ای از فواره‌ها در میدان اصلی شهر است. این میدان به عنوان مکانی آرامش بخش برای توریست‌ها و مردم محلی است. این میدان علاوه بر این میزبان اجتماعات عمومی، جشنواره‌های فرهنگی و فستیوال‌های مختلف است. هنگامی ‌که در اطراف این میدان قدم زدید و زیبایی‌های آن را از نزدیک تماشا کردید، متوجه سبک متفاوتی از نمود فرهنگ و معماری از دوران شوروی، تأثیرات مدیترانه‌ای، شکوه فرهنگ ایرانی و بالکان می‌شوید. تماشای همه این‌ها در کنار هم، از جذابیت‌های اصلی تور باکو است.

شگفتی طبیعی پارک ملی گوبوستان

پارک ملی گوبوستان بیشتر از هر چیزی به منظره‌های فرهنگی هنری و صخره‌های طبیعی‌اش مشهور است. ارزش تاریخی آن در کنار چشم انداز منحصر به فردش باعث شده این پارک در فهرست جهانی یونسکو به ثبت برسد. سنگ‌نگاره‌های حک شده بر روی صخره‌های آن به 10هزار سال قبل از میلاد برمی‌گردد که نشانه‌هایی از تمدن‌های اولیه این در سکونتگاه است. قدم زدن در این پارک از میان دره‌های عمیق آن و پیاده روی به تپه‌های سنگی آن مثل یک اکتشاف و ماجراجویی بین تاریخ در تور باکو است.

مرکز حیدر علی اف

مرکز فرهنگی معروف حیدر علی اف در باکو، توسط معماری مشهور، زاها حدید طراحی شده است. زاها حدید معمار فقید بریتانایی-عراقی است که این نقطه فرهنگی جذاب را به عنوان نقطه عطفی در فرهنگ باکو به وجود آورده است. این مرکز یک سالن نمایش، یک گالری و یک موزه را در خود جای داده است. مرکز فرهنگی علی اف، نمایی از باکو است که به سرعت در حال رشد و مدرن شدن است.

بهترین زمان سفر با تور باکو

باکو معمولاً با تابستانی گرم و دمای بالایی همراه است. دمای زیاد هوا در این فصل از سال باعث آزرده شدن برخی توریست‌ها می‌شود. برای گشت و گذار بهتر در شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن، بهترین زمان سفر با تور باکو فصل پاییز است. پاییز در باکو دمای هوا کاهش پیدا می‌کند و همه چیز برای سفری به یاد ماندنی عالی است.

سفر-به-باکو-3

کلام آخر نوآوران راه سپید

جذابیت‌های شگفت انگیز باکو آذربایجان باعث شده، تور باکو به اندازه تور دبی بین گردشگران محبوب شود. نوآوران راه سپید برنامه ویژه‌ای برای گردشگران و سفر با تور باکو ترتیب داده است تا بهترین خاطره را برای همراهان خود بسازد. اگر برای سفری جذاب و متفاوت برنامه ریزی می‌کنید، پیشنهاد ما به شما تور باکو است. برای رزرو تور باکو فقط کافیست با مشاوران ما در نوآوران راه سپید تماس بگیرید. دنیاگردی تمام خدمات سفر ازجمله رزرو هتل، تهیه بلیط هواپیما، اخذ ویزا، بیمه مسافرتی و... را برای مسافران خود در نظر گرفته است.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر