|
کدخبر: 312378

قلعه الموت/گردشگران/ قزوین

قلعه الموت دیدنی ترین منطقه قزوین/هزینه اقامت یک شب در این مکان

منطقه الموت که شامل دو بخش الموت شرقی و الموت غربی است، در شمال شرقی استان قزوین در رشته‌کوه البرز قرار دارد.

گردشگری قلعه الموت دیدنی ترین منطقه قزوین/هزینه اقامت یک شب در این مکان

امروز به الموت سفر خواهید کرد. بسیاری از مردم این شهر را با قلعه عظیم و تاریخی اش می شناسند. این منطقه از مناطق افسانه ای و باستانی استان قزوین است که همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران، محققان و گردشگران بوده است. به جز قلعه معروف آن در الموت، بقایای قلعه های دیگری مانند قلعه لمبسر، شیرکوه، قلادوش، ایلان سپید، نوذرشاه و ... نیز وجود دارد. گردشگران به آن طبیعت جالب و جالب می گویند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری الموت با ما همراه باشید.

حسن صباح کیست؟

حسن بن علی بن جعفر صبا حمیری، معروف به حسن صبا، حکومت اسماعیلیان را در ایران تأسیس کرد. حسن صبا به عنوان دوازدهمین امام شیعیان آموزش دید و سپس برای آموزش بیشتر به شهرهای مختلف رفت. قبل از ۳۰ سالگی برای پایان تحصیل به مصر رفت.

در سال ۴۸۳ قلعه الموت را به عنوان پناهگاه اسماعیلیان در برابر سلسله سلجوقیان برگزید. حسن صباح پس از تسخیر قلعه الموت قزوین، تصرف قلعه های دیگری از جمله لمسار، شاهدژ و قهستان را در مناطق مختلف کشور آغاز کرد. هدف او از تصرف این قلعه ها تشویق دفاع در برابر سلجوقیان و اسماعیلیه بود.

قلعه الموت در استان قزوین، ۸ کیلومتری دوراهی آتان-گازارخان، روستای گازارخان واقع شده است.قلعه الموت قزوین که با نام آشیانه عقاب نیز شناخته می‌شد، دژی محکم برای حفاظت از حسن صباح و سپاهیانش بود. محل احداث قلعه نشان‌دهنده اهمیت کارکرد آن است. همان‌طور که اشاره شد، این قلعه روی صخره‌ای بلند و در یکی از نقاط صعب‌العبور قزوین ساخته شده و هدف از احداث آن حفظ تمامیت ارضی و کارکرد نظامی بود.

در گذشته قلعه الموت بسیار باشکوه بود اما به مرور زمان در اثر شرایط آب و هوایی و نگهداری نامناسب، بسیاری از بخش‌های آن تخریب شده است. در حال حاضر نیز بخشی از تاریخ قزوین به شمار می‌رود و به همین دلیل هم برای گردشگران و خصوصاً بومیان بسیار مهم است.الموت دارای جاهای دیدنی بسیاری است و اگر بخواهید کل این جاذبه ها را بگردید نیاز دارید که ۳ روز در این مکان بمانید در ادامه جدولی از قیمت اقامتگاه های این منطقه را مشاهده میکنید.الموت

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها