|
کدخبر: 312265

شاهرود/استان سمنان/اقامت

هزینه اقامت یک شب در شاهرود+معرفی جاذبه های این شهر

سفر به شاهرود و روستاهای دیدنی این شهرستان همراه با جشنواره پاییزی رصد پرندگان میتواند هزینه ای بین ۳۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان برای شما خرج داشته باشد.

گردشگری هزینه اقامت یک شب در شاهرود+معرفی جاذبه های این شهر

اگر به شاهرود رفته باشید حتما خیابان های پر از درختان چنار را دیده اید. درختان قوی و زیبا فقط با نگاه کردن به آنها شما را خوشحال می کنند. مخصوصاً در پاییز، برگ های پاییزی مانند فرشی زیر پای شما پهن می شوند و منظره ای فوق العاده و حسی ناب به شما می دهند. از دیدنش خسته نباشید

این شهرستان که یکی از پرجمعیت ترین شهرهای استان سمنان محسوب می شود دارای دفاتر متعددی از جمله راه آهن شمال شرق، اداره دخانیات، پارک علم و فناوری، تکاوران ذوالفقار ۵۸، دانشکده علوم قرآن، نفت است. شرکت، سازمان تبلیغات اسلامی و ... نقش عمده ای در کشور و همچنین کشور دارد.

برخی بر این باورند که نام شاهرود کنونی از رودخانه مجاور آن گرفته شده است. اما برخی بر این باورند که این نام از نام شاخرا به معنای قوی و قدرتمند گرفته شده است. راه های زیادی برای رسیدن به این شهر زیبا وجود دارد که در این مقاله با آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

جاذبه های گردشگری شاهرود

کاروانسرای عباسی میاندشت: در ۱۱۰ کیلومتری این شهر در مسیر سبزوار، کاروانسرایی قدیمی و تاریخی وجود دارد. این مجموعه از سه کاروانسرا تشکیل شده است. دو کاروانسرا اول یادگار دوران قاجاریه و کاروانسرا دیگر به دوران شاه عباس اول برمی گردد و در این کاروانسرا بناهایی مانند آب انبار، حمام، تلگراف خانه و چاپارخانه وجود دارد.

همچنین رفتن به مقبره عارف قرن چهارم، شیخ ابوالحسن را از دست ندهید.آرامگاه خرقانی  این عارف که از شاگردان خواجه عبدالله انصاری است در ۲۴ کیلومتری شاهرود در مکانی سرسبز و دلنشین قرار داردخانه یغمایی: تنها آثار باستانی شاهرود که شباهت زیادی به بادگیرهای یزد دارد، خانه یغمایی است. این خانه زیبا و تاریخی در سال 1304 توسط استاد مهدی حیدریان ساخته شد و به عنوان تنها خانه بادگیر این شهر زیبا شناخته می شود. بازدید از این اثر زیبا و تاریخی از ساعت ۸الی ۱۷برای عموم رایگان است.موزه شاهرود:در محله قدیمی بلدیه فرمانداری شهرستان شاهرود واقع شده است. بعدها این مکان تغییر کرد و اکنون به عنوان موزه استفاده می شود. در این مکان انواع و اقسام اشیاء و آثار تاریخی کشف شده مانند انواع استخوان حیوانات و سایر آثار باستانی وجود دارد.روستای مجن:اگر قصدسفر به شاهرودرا دارید پیشنهاد می کنیم بازدید از روستای مجن را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید. این روستا به دلیل معماری خاص و پلکانی به ماسوله کویر ایرانمعروف است. از دیگر جاذبه های این روستای دیدنی می توان به آبشار و چشمه هفت رنگ آن اشاره کرد.در ادامه جدول هزینه اقامت یک شب در هتل های این شهر ار مشاهده کنید.

شاهرود-جدول

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها