|
کدخبر: 307731

شهرهای توریستی امارات

گردشگری  شهرهای توریستی امارات

یکی از کشور‌هایی که در چند سال اخیر به واسطه پیشرفت‌های فراوان نام آن زیاد به گوش می‌خورد، امارات است. امارات متحده عربی از جنوب با عربستان سعودی و از شرق با عمان در شبه جزیره عربستان همسایه است.  شهر‌های امارات از جنبه زیبایی، امکانات و مناطق گردشگری بیشمار، شهر‌هایی محبوب در میان گردشگران به شمار می‌آیند که دارای مناظر شهری مدرن هستند. با توجه به این موضوع، شهر‌های توریستی امارات هر ساله میزبان گردشکران زیادی از سراسر جهان هستند. اگر قصد سفر به شهر‌های امارات و یا آشنایی با آن‌ها را دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با چند مورد از شهر‌های توریستی امارات آشنا شویم.

دبی

اولین شهری که در لیست شهرهای توریستی امارات قرار می‌گیرد، دبی است. شهر دبی را می‌توان معروف‌ترین، محبوب‌ترین و پیشرفته‌ترین شهر امارات معرفی کرد که هر ساله از گردشگران زیادی میزبانی می‌کند. دبی یکی از هفت امارات کشور امارات است که جاذبه‌های گردشگری زیادی برای گردشگران بین‌المللی دارد. دبی یک شهر جهانی است که عمدتاً به دلیل معماری مجلل و انبوهی از مکان‌های دیدنی و توریستی شهرت دارد که آن را به شهری لوکس و ایده‌آل برای گردشگران از سراسر جهان تبدیل کرده است. دبی شهری باشکوه و فرا‌تر از تصور است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان برای دریافت ویزای دبی و سفر به آن، تلاش می‌کنند. از دیدنی‌ترین مکان‌های دبی می‌توان به برج خلیفه با ارتفاع 830 متر، ساحل جمیرا، اسکای دایو دبی، مارینا مال و … اشاره کرد.

ابوظبی

ابوظبی، بعد از دبی شناخته شده‌ترین شهر امارات است. ابوظبی یک کلان شهر مجلل در امارات متحده عربی است که تلفیقی از سنت و مدرنیته را به نمایش می‌گذارد. ابوظبی بزرگترین شهر از هفت امارات است که معماری مدرن و تاریخی آن، آن را تبدیل به مقصدی می‌کند که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را حتماً در کنار برنامه تور دبی خود قرار داده و پس از دبی به آن نیز سفر کنید.  ابوظبی که به زیبایی در جزیره‌ای در خلیج فارس قرار دارد، در سراسر جهان به دلیل صادرات نفت و تجارت خود مشهور است. از برترین جاذبه‌های دیدنی ابوظبی می‌توان به موزه لوور ابوظبی، مسجد جامع شیخ زاید، جزیره یاس، واحه لیوا، ساحل کرنیش، دنیای فراری و … اشاره کرد.

راس الخیمه

امارات۱

راس الخیمه یکی از دیدنی‌ترین و بزرگ‌ترین شهر‌های امارات است. این شهر با فضای آرام و سواحل شنی طولانی زیبا، فضای مناسبی را برای افراد محلی و گردشگران فراهم می کند. راس الخیمه شهر زیبایی است که به نام سرزمین کلبه‌های کوچک نیز در سرتاسر جهان شناخته می‌شود. چرا که ساختمان‌های باشکوهی که می‌توان در امتداد ساحل شاهد آن‌ها بود، در آن به چشم می‌خورند. جبل جایس، جزیره الحمرا، راس الخیمه و موزه ملی از جاذبه‌های معروف و محبوب این شهر هستند.

شارجه

شارجه نیز جز شهر‌هایی است که در لیست شهر‌های توریستی امارات قرار می‌گیرد. از شهر شارجه به عنوان پایتخت هنری امارات یاد می‌شود. چرا که آثار تاریخی و موزه‌های زیادی در این شهر وجود دارند. شارجه برای دوستداران هنر و موزه، بهترین مکان است. پارک صحرای شارجه، آکواریوم القصبه شارجه، موزه هنر شارجه، اسکله الماجاز، جزیره النور، منطقه میراث شارجه از معروف‌ترین دیدنی‌های شارجه به شمار می‌آیند. اکتبر تا آوریل بهترین زمان برای بازدید از این شهر زیبا در امارات متحده عربی است.

العین

شهر العین که نام آن به معنای چشمه است، مسیر کاروانی از امارات به عمان بود. العین شهری زیبا در مرز امارات و عمان است که سرسبزی آن، باغ وحش معروف جبل حفیت العین و قلعه الجاهیلی آن را به شهری زیبا و توریستی در دل بیابان تبدیل کرده‌اند. العین، دومین شهر بزرگ در امارت است که حدود 160 کیلومتر با شهر ابوظبی فاصله دارد. العین که بیشترین تعداد اتباع اماراتی را در خود جای داده است، یکی از پربازدیدترین مکان ها در امارات است که در محیطی سبز و زیبا قرار دارد. این شهر به نام شهر سبز نیز معروف است. العین با توجه به جاذبه‌های دیدنی زیادی که در خود جای داده است، خیلی سریع به عنوان مقصد گردشگری معروفی در منطقه شناخته شد. از جاذبه‌های گردشگری بسیار خوبی که می‌توان در العین از آنها دیدن کرد، می‌توان به سایت معروف پارک باستان شناسی حلی، موزه ملی العین، بسیاری از قلعه‌های بازسازی شده و همچنین موزه قصر اشاره کرد.

فجیره

جوان‌ترین شهر امارات، شهر فجیره است که یک شهر صنعتی در ساحل شرقی امارات با سبک زندگی ساده می‌باشد. فجیره یکی دیگر از شهر‌های توریستی امارات است که می‌توانید بازدید از آن را در برنامه سفر خود قرار دهید. فجیره در ساحل شرقی امارات متحده عربی و در امتداد خلیج زیبای عمان قرار دارد که در سراسر جهان به دلیل سواحل و کوه‌های سر به فلک کشیده معروف هاجر مشهور است. با سفر به شهر فجیره، می‌توان از جاذبه‌های دیدنی زیادی مانند مسجد عظیم شیخ زاید با مناره‌های سفید سر به فلک کشیده، قلعه معروف فجیره که یک قلعه قرن هفدهمی است، جزیره اسنوپی، مسجد البدیه و … بازدید کرد.

عجمان

امارات۲

شهر عجمان، پایتخت ساحلی امارات کوچک عجمان است که در امتداد خلیج فارس و در حدفاصل ام القوانین و شارجه، در کنار جنگل‌های مانگرو و یک بندر طبیعی قرار دارد. عجمان، کوچکترین شهر از هفت شهر امارات است که به خاطر سواحل و مناظرش شناخته می‌شود. عجمان گزینه‌های دیدنی زیادی اعم از موزه‌ها، سواحل، قلعه‌ها و مراکز خرید را ارائه می‌دهد که برای هر توریستی می‌تواند جالب باشد. برخی از جاذبه‌های گردشگری عجمان عبارتند از مرکز شهر عجمان، موزه ملی عجمان، منطقه الزورا و سیتی سنتر عجمان.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها