|
کدخبر: 311558 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

معرفی شهر زیبای وان/ هزینه های این سفر چقدر است؟

سفر، همیشه جزو بهترین برنامه‌های هر فرد به شمار می‌رود که برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی و لحظه شماری‌های بسیاری می‌کند. عمدتا، سفر به صورت دست جمعی صورت می‌گیرد و همانطور که همه ما تجربه کرده‌ایم، سفر دست جمعی و درکنار دوستان بسیار لذت بخش است.

گردشگری معرفی شهر زیبای وان/ هزینه های این سفر چقدر است؟

بیشتر سفرهایی که ما برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم مربوط به شهرهای داخل ایران است و عمدتا، شهرهای شمالی را انتخاب می‌کنیم اما در این میان، سفر‌های خارجی که نرخ کمی هم دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. شهر وان که در ترکیه قرار دارد، یکی از شهرهایی است که مورد استقبال ایرانی‌ها قرار گرفته است.

وان-ترکیه

باید گفت که یکی از ارزان‌ترین و پر طرفدار‌ترین سفرهای خارجی، مسافرت به شهر وان است. وان یکی از شهرهای ترکیه است که ایرانیان بسیاری به آن سفر کرده و در هرفصلی که به این شهر بروید، صدای ایرانیانی را خواهید شنید که درحال تفریح یا خرید از پاساژهای این شهر هستند. وان، شهر بزرگی است که در شرق ترکیه قرار دارد و فاصله بسیار کمی با کشور ما دارد. این شهر بسیار زیبا، قدمتی ۳۴۰۰ ساله دارد و جاذبه‌های گردشگری آن بسیار چشم نواز است. شهر وان در ساحل شرقی دریاچه وان قرار دارد که بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه و یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اندورهیک (حوضه بسته) در جهان است. وان توسط چند کوه احاطه شده است، از جمله کوه باشکوه آرارات در جنوب که به عنوان محل استراحت کشتی نوح مشهور است.

وان-ترکیه۲

اگر قصد سفر به شهر وان را داشته باشید، باید یک سری اطلاعات مهم و کاربردی را بدانید تا برنامه‌ریزی دقیقی را برای سفر خود داشته باشید. سفر به شهر وان، نیازی به داشتن ویزا ندارد و طبق توافقی که میان ایران و ترکیه صورت گرفته است، شهروندان ایرانی می‌توانند بدون داشتن ویزا تا ۹۰ روز به شهر وان سفر کنند. این نکته را حتما باید درنظر داشته باشید که پاسپورت شما درهنگام سفر، باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

ساعت شهر وان، یک ساعت و نیم از تهران عقب تر بوده و واحد پولی این شهر، لیر ترکیه است. زبان مردم وان، ترکی استامبولی است و مردم این شهر مسلمان سنی هستند. تقریبا در هر فصلی می‌توان به این شهر سفر کرد اما گفته می‌شود، فصل‌های بهار و تابستان، مناسب‌ترین فصل برای مسافرت است. بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، قایق سواری، شنا، خرید، اسکی، امتحان غذاهای ترکی، خرید اشیای قدیمی و آنتیک از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در این سفر تجربه کنید. همچنین می‌توانید سوغاتی‌های بسیار جذابی مانند چای ترک، راحت الحلقوم، اجناس سرامیکی، آثار هنری، ابزار آلات سنتی، لوازم آنتیک، قهوه ترک، چشم نظر و فرش و گلیم را تهیه کنید.

سفر-وان

برای رفتن به شهر زیبای وان، می‌توانید اتوبوس یا قطار را انتخاب کنید که هرکدام قیمت‌های خاص خود را دارند. این در صورتی است که بخواهید با هزینه اندک، یک سفر خارجی را تجربه کنید. سفر به وان را هم می‌توانید با هواپیما بروید که نرخ آن بالا تر است اما بیشتر افرادی که قصد سفر به شهر وان را دارند، اتوبوس یا قطار را انتخاب می‌کنند. هزینه تور وان با اتوبوس از مبلغ ۲میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آغاز شده و تا ۳میلیون ۵۰۰ هزار تومان نیز بالا می‌رود اما اگر قصد دارید این سفر را با قطار تجربه کنید، هزینه آن اندکی بالا تر است. هزینه تور وان با قطار از ۴میلیون ۵۰۰ هزار تومان آغاز شده و تا ۴ میلیون ۹۰۰ هزار تومان هم بالا می‌رود. هزینه تور وان با هواپیما از ۶میلیون تومان آغاز شده و تا ۸میلیون تومان نیز بالا می‌رود.

تور-وان

تور-وان۲

تور-وان۳

تور-وان۴

جاهای دیدنی شهر وان

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، شهر وان جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد که گردشگران برای تماشای این مناظر، زمان بسیاری می‌گذارند. دریاچه وان، که از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آید، به عنوان بزرگ‌‌ترین دریاچه طبیعی کشور ترکیه و دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه است که دارای زیبایی‌های بی‌نظیری است. دریاچه‌ای به شکل مثلثی با آب شور که برای آشامیدن و کشاورزی مناسب نیست و فقط یک گونه ماهی خاص در این آب زندگی می‌کند. گردشگران می‌توانند در این دریاچه بسیار زیبا، به تفریحاتی مانند، ماهیگیری و قایق سواری بپردازند.

دریاچه-وان

کلیسای آکدامار یا کلیسای ارمنی صلیب مقدس

یکی از جذاب‌ترین و درواق مهم‌ترین آثار تاریخی وان، کلیسای آکدامار نام دارد. این جاذبه جذاب تاریخی در ۴۱ کیلومتری شهر وان بر روی جزیره آکدامار واقع شده است و قدمت آن به قرن ۱۰ بر می‌گردد. نمای زیبای کلیسا برای هر گردشگری جذاب به نظر می‌رسد و بر روی دیوارهایش نیز نقش‌هایی به چشم می‌خورند که با وجود حمله مغول‌‌ها و رخدادهای طبیعی باز هم آسیبی به آنها وارد نشده است.

کلیسای-دامار

قلعه وان

قلعه وان، بزرگ‌‌ترین بنای تاریخی و به یادگار مانده از پادشاهی اورارتویی است که در قسمت شرقی دریاچه‌ وان قرار دارد. قدمت این قلعه سنگی باستانی به قرن ۷ تا ۹ میلادی برمی‌ گردد که درحال‌حاضر نیز بقایایی از ستون‌های عظیم و دیوارهای سر به فلک کشیده در این قلعه به چشم می‌خورند. جنس این قلعه از سنگ بازالت و آجرهای گلی است.

وان-قلعه

هزینه‌های سفر به شهر وان چگونه است؟

در شهر وان، به دلیل آنکه قیمت‌ها از سایر شهرهای ترکیه ارزان تر است، می‌توانید با پرداخت مبالغ اندک، بهترین خوراکی هارا خریداری کنید. البته چنین امری، بستگی به خودتان دارد که از چه رستورانی غذای خود را تهیه می‌کنید. در این شهر می‌توانید با حدودا ۱۰ لیر یک وعده غذای سالم و مناسب نوش جان کنید و نرخ اقلام اصلی برای خورد و خوراک در شهر وان از ۱ لیر تا ۲۰ لیر متفاوت است. رستوران‌های ارزان از ۱۵ لیر تا ۳۰، رستوران‌های معمولی از ۲۰ لیر تا ۵۰ لیر و از رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک دونالد نیز از ۱۰ لیر تا ۱۵ لیر می‌توانید غذا تهیه کنید. پس باید گفت شهر وان، از نظر نرخ و تنوع غذایی شهر بسیار ارزانی است و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

اصطلاحاتی که در این سفر ممکن است به کمک شما بیاید، چندان زیاد نیست و فقط به تعدادی از کاربردی ترین چیزهایی که به آن نیاز  دارید اشاره شده است.

جدول-وان

شهر وان به دلیل آنکه جزو شهرهای کوچک محسوب می‌شود، بیشتر آثار تاریخی و مناطق دیدنی در نزدیکی هم قرار دارند و لازم نیست که برای رفت و آمد، مبلغ‌های زیادی پرداخت کنید. تاکسی‌های معروف این شهر دولموش نام دارند که نرخ آنها از ۲ لیر آغاز می‌شود و تا ۱۰ لیر هم بالا می‌رود. پس توصیه می‌شود که اگر در این شهر، قصد گشت و‌گذار دارید، از دولموش استفاده کنید که بسیار به صرفه خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها