|
کدخبر: 310974 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

گردشگری خواب یک پدیده جذاب / تاثیر محیط بر روی استراحت کافی چیست؟

خواب یکی از مهم تریم نیازهای انسان است که همه ما علاقه بسیاری به آن داریم. انسان با خواب کافی، انرژی مورد نیاز بدن را برای گذراندن یک روز کاری و... تامین می‌کند و بسیار داری اهمیت است که محیط خواب او چگونه باشد. بسیاری عادت دارند در محیط تاریک و آرام بخوابند، اما عده‌ای دیگر برایشان فرقی نمی‌کند که محیط چگونه باشد و فقط خوابیدن اهمیت داد.

گردشگری گردشگری خواب یک پدیده جذاب / تاثیر محیط بر روی استراحت کافی چیست؟

خواب از اهمیت بالایی برخوردار است و تمام پزشکان عقیده دارند اگر خواب کافی صورت نگیرد، این امکان وجود دارد که فرد، درگیر بیماری هایی شود. اختلالات خواب، کم خوابی، خوابیدن در محیط‌های شلوغ و... در بروز بیماری ها، نقش مهم و اساسی دارند.

خواب-اتاق

استراحت در محیط آرام و با صدای آبشار و پرندگان، قطعا لذت وصف نشدنی را به هرکسی کمتقل خواهد کرد. عده‌ای به قصد خواب و استراحت به مسافرت می‌روند و در طول مدت زمانی که در سفر هستند، مشغول خواب و استراحت هستند و درواقع ریکاوری می‌کنند. به تازگی، گردشگری خواب مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و محیط‌های بسیار جذابی نیز، برای این گردشگری لذت بخش درنظر گرفتند. محیط هایی که شاید فقط در فیلم‌ها مشاهده شده است، اکنون به واقعیت پیوسته و گردشگران می‌توانند انتخاب کنند که در چه محیطی بخوابند.

تعطیلات خواب چیزی است که احتمالا تعداد زیادی از افراد شاغل به آن نیاز دارند! جایی که بشود بی‌دغدغه تا هر وقت حس و حالش بود خوابید. شاید برای شما خبر خوبی باشد که بدانید این نوع جدید گردشگری هم اکنون در بسیاری از نقاط دنیا ارائه می‌شود و هتل‌هایی هستند که خدمات خواب راحت به گردشگران ارائه می‌کنند.

خواب-اهمیت

در محیط هایی مانند جنگل، دریا، رودخانه‌ها و... محیط هایی طراحی شده است که گردشگران می‌توانند در آنجا به خواب عمیق بروند و لذت یک خواب بدون فکر و استرس را با صدای مورد علاقه شان مانند صدای آب و پرندگان تجربه کنند. عده‌ای از افراد که گردشگری خواب را تجربه کرده اند، بعد از بازگشت از سفر، گفته‌اند که در بعضی از منطقه ها، حتی انتخاب بوی زمان خواب هم وجود دارد و می‌توانید انتخاب کنید که مثلا با بوی جنگل و دود بخوابید و یا اینکه بوی باغ پرتقال در محوطه بپیچد.

خواب-اتاق۲

باتوجه به آنکه گردشگری خواب، مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است، مکان هایی در سراسر دنیا، به این موضوع پرداخته‌اند و امکاناتی برای خواب گردشگران درنظر گرفته شده است.

باشگاه ماربلا در اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهایی است که جاذبه‌های گردشگری آن بسیار خیره‌کننده است و گردشگران بسیاری به این کشور سفر می‌کنند. اسپانیا یکی از چند کشوری است که برای گردشگری خواب، برنامه‌های ویژه‌ای را داشته است. برای همین با بهره گیری از امواج دریا، توانسته محیط خواب بسیار جذابی را فراهم کند. هیچ چیز به اندازه صدای برخورد امواج به ساحل آرامش‌بخش نیست، بنابراین این هتل ساحلی در نزدیکی مالاگا، غوطه‌ور در زیبایی خیره‌کننده اندلس، برای یک تجربه آرامش‌بخش ساخته شده است. اما این هتل فقط برای کسانی است که خواهان یک تغییر واقعی در سبک زندگی هستند. هتل ماربلا، برنامه‌ای برای افزایش خواب ارائه می‌دهد که هدف آن تغییر عادات خواب شما برای همیشه است. با وارد کردن آداب خواب آور به زندگی شما – از جمله اسانس‌ها و کاسه‌های آواز تبتی – هدف آن ارائه رژیم غذایی مناسب برای خواب بهتر است.

هتل-ماربلا

استراحتگاه آنانترا در عمان

این مکان تفریحی بسیار دور به نظر می‌آید اما برای خواب و استراحت رویایی واقعا بی‌نظیر است. مکانی در کوه‌های الحجر عمان که در میان دره‌ای عمیق قرار گرفته است اما به گفته بسیاری از گردشگران ارزش سفر را دارد. این هتل یک خلوت شگفت‌انگیز از استرس زندگی شهری است و به معنای واقعی کلمه توسط دیوارهای سنگی احاطه شده است تا دنیا را دور نگه دارد. به عنوان بخشی از تجربه خواب ارائه شده توسط استراحتگاه، به نام پکیج Slumber Guru، میهمانان می‌توانند ماساژ پا را در رختخواب دریافت کنند و با حمام‌های آغشته به رایحه گل رز و کندر استراحت کنند.

آنانترا-عمان

بوتیک خواب در هند

هند یکی از شلوغ‌ترین و پر جمعیت‌ترین کشورهای دنیاست. زیبایی هند و جاذبه‌های گردشگری آن سبب شده است تا افراد بسیاری به این کشور سفر کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید، که در میان این هیاهوی هند و شلوغی، مکانی در نظر گرفته شده است تا افراد بتوانند در آنجا یک خواب رویایی با امکانات ویژه داشته باشند. این هتل زنجیره‌ای که در سراسر هند پراکنده است، دارای اتاق‌هایی با دیوارهای عایق صدا، سایه‌های خاموش و روشنایی کف فعال‌شده با حرکت است که به شما اجازه می‌دهد به خواب عمیقی بروید و آرام و آماده از خواب بیدار شوید.

در حالی که کاهش زمان خواب قبل از خواب یک نکته معمول خواب است، هتل‌های ITC یک کانال تلویزیونی خواب ویژه را در اتاق‌های خود ارائه می‌دهند که موسیقی برای کمک به خوابیدن شما طراحی شده است. همچنین گزینه‌ای برای سفارشی کردن همه چیز در اتاق شما از تشک گرفته تا بالش و لحاف شما در دسترس است.

هتل-هند

استراحتگاه آلمار جسولو در ایتالیا

استراحتگاه آلمار در ایتالیا با برنامه خواب خوب شبانه خود، روی ماساژهای قوی برای کمک به افراد در چرت زدن شب حساب می‌کند. ماساژهای هتل از طب سنتی چینی استفاده می‌کنند تا به شما کمک کنند جریان انرژی بدن و سر خود را متعادل کنید یا یک خواب آرام و ترمیم‌کننده به شما می‌دهند. به علاوه، قبل از رفتن به رختخواب می‌توانید یکی از دمنوش (های شب) بخیر آنها را بنوشید.

هتل-ایتالیا

اقامتگاه Float House در تایلند

 این هتل یکی از بهترین هتل‌های شناور تایلند محسوب می‌شود و در دل طبیعت جا خوش کرده، از طرفی عنوان بهترین هتل شناور آسیا را به خود اختصاص داده است. نکته جالب اینکه در تایلند بیش از ۲۸ هتل شناور وجود دارد. گردشگران می‌توانند اقامت به‌یادماندنی روی آب‌های آرام رود Kwai را در این هتل تجربه کنند. به گفته بسیاری از گردشگران، خوابیدن با صدای آب در این اقامتگاه، یک تجربه استراحت بی‌نظیر را برای هر فردی رقم می‌زند. کلبه‌های بسیار زیبا که از طرفی به جنگل و از طرف دیگر به آب‌های زلال راه دارند، امکان یک استراحت و خواب عالی را برای هر گردشگری فراهم کرده است.

هتل-تایلند

نتیجه گیری

این گزارش برای اهمیت خواب و مهم بودن مکان مورد نظر برای استراحت و خواب تهیه شده است. اینکه هر شخص به خواب کافی خود و محیط آن اهمیت می‌دهد، نکته‌ای است که بسیار دارای اهمیت است. البته برای خواب راحت نیاز نیست هزینه‌ای بسیاری برای رفتن به هتل‌های گران قیمت بپردازید و می‌توانید، اتاق خواب خود را با روش‌های گوناگون تبدیل به یک مکان جذاب کنید. البته که گشت و گذار در مکان های دیدنی دنیا، قطعا دارای جذابیت بسیار بالایی است اما توان مالی هم دارای اهمیت است و هرکس نمی تواند هزینه های بالایی را برای رفتن به این اقامتگاه های جذاب پرداخت کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها