|
کدخبر: 300041 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

آشنایی با عجایب افریقا / قیمت تور به قاره سیاه اعلام شد

افریقا، قاره سیاهی که باتوجه به داشتن منابع سرشار، اما مردمانش طعم گرسنگی و فقر را احساس می‌کنند. این قاره پهناور، به دلیل داشتن منابع انبوهی که دارد، بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفته است.

گردشگری آشنایی با عجایب افریقا / قیمت تور به قاره سیاه اعلام شد

افریقا قاره‌ای با هزاران زیبایی و ثروت است که در روزهای اخیر به واسطه سفر ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری به این قاره مورد توجه مردم ایران قرار گرفته است. این قاره دارای زیبایی‌های فراوانی است که کم تر کسی شاید بداند. تنوع غذایی، تنوع زیستی، مناظر جالب و خیره کننده، گردشگران بسیاری را از نقاط دنیا به افریقا کشانده است.

افریقا همیشه به عنوان یکی از کم‌توسعه‌یافته‌ترین قاره‌های جهان شناخته می‌شود اما سرشار از منابع معدنی است. این قاره سرشار از منابع معدنی مثل طلا، الماس، پلاتین، مس و سنگ‌آهن است. بخش معدن و فعالیت‌های معدنی ظرفیت بالایی برای ایجاد شغل و کمک به رشد و توسعه جوامع محلی در این قاره دارد. با این وجود و فراوانی معادن بسیار مهم در این قاره، بسیاری از مردم در فقر مطلق به سر می‌برند و هرلحظه آماده مرگ و یا خورده شدن توسط حیوانات وحشی هستند.

کودک آفریقا

افریقای جنوبی از نظر دارا بودن منابع طبیعی و همچنین جاذبه‌های بسیار زیبایی که دارد، گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. همین امر سبب شده است تا گردشگران پول‌های خود را برای تفریح به افریقای جنوبی بیاورند. این امر کمک بسیار بزرگی در راستای چرخه اقتصادی افریقای جنوبی بوده است. ماهیانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر از این قاره و کشورهای ژوهانسبورگ و بندر ترکمن دیدن می‌کنند. به گفته بسیاری از کارشناسان گردشگری، درآمد ارزی این بخش با درآمد معادن طلای آن برابری می‌کند. شهرهای ژوهانسبورگ (سان سیتی) و بندر کیپ تاون از مهم‌ترین مناطق گردشگری افریقای جنوبی هستند. ژوهانسبورگ نیز با داشتن بزرگترین فرودگاه افریقای جنوبی، یکی از دیدنی‌ترین و پرجاذبه‌ترین مناطق توریستی دنیا محسوب می‌شود. همچنین بندر کیپ تاون بیشترین توسعه و درآمد خود را مدیون صنعت توریسم است.

مکان‌های دیدنی افریقای جنوبی، ترکیبی از چشم‌اندازهای منحصر به فرد طبیعی و سازه‌های معماری بی‌نظیر ساخت بشر هستند. افریقای جنوبی در جنوب قاره سحرانگیز افریقا قرار گرفته است و نسبت به سایر کشورهای افریقایی پررونق‌تر و پیشروتر است.

پارک جنگلی کروگر افریقای جنوبی

پارک-کروگر

همه ما انسان‌ها دوست داریم تا از نزدیک، حیوانات خطرناک را مشاهده کنیم که اکثرا آن‌ها را در باغ وحش و درون قفس‌ها دیده‌ایم. تماشای حیوانان خطرناک و درنده در پارک جنگلی کروگر که در افریقای جنوبی واقع شده است بسیار لذت بخش خواهد بود. در پارک جنگی کروگر، هرلحظه باید آماده اتفاقات نادر باشید که ممکن جان شمارا به خطر بی‌اندازد. در زمان گردش در پارک کروگر از جوار رودخانه سابی می‌گذرید و با انواع حیوانات مانند فیل‌ها، بزهای کوهی، میمون‌های بازیگوش دیدار خواهید کرد. در همین حال ممکن است یک گله آهوی افریقایی و یا بزکوهی شاخدار از سمت دیگر عبور کنند و به جذابیت منظره اضافه کنند.

جزیره روبن، زندان نلسون ماندلا

جزیره ماندلا

قرار داشتن یک منطقه پهناور و سرسبز در میان انبوه آب‌ها و همچنین کوه‌های سر به فلک کشیده، هم جذابیت دارد و هم می‌تواند ترسناک باشد. روبن، جزیره‌ایی تخم‌مرغی شکل است و در فهرست میراث ملی افریقای جنوبی جایی را به خود اختصاص داده است. این جزیره به دلیل آنکه افراد مشهور بسیاری را برای گذراندن دوران محکومیت به آنجا می‌فرستادند مشهور شده است. نلسون ماندلا، رهبر آزادی‌خواه و رئیس‌جمهور فقید افریقای جنوبی به مدت ۲۰ سال در این جزیره زندانی بوده است.

شهر کیپ تاون، دماغه غربی

شهر کیپ تاون

شهر کیپ تاون را می‌توان به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان نام برد. همجواری کوه‌های همیشه سبز با دریا، جذابیت بسیار زیادی را به این منطقه داده است. گردشگرانی که به این شهر زیبا سفر می‌کنند، مدت زمان بسیاری را به تماشای شنای نهنگ‌های زیبا که در دریای آبی و زیبای این منطقه وجود دارد می‌نشینند. اگر شانس بیاورید و زمان مناسبی به ساحل رفته باشید، قدم زدن پنگون‌ها را نیز می‌بینید.

پارک ملی گاردن روت، شگفتی طبیعت

گاردن روت

پارک ملی گاردن روت با داشتن آب و هوای کاملا مدیترانه‌ای، جانی تازه به شما می‌بخشد. این مسیر برای رانندگی و گذر از عارضه‌های طبیعی همچون شهرهای ساحلی زیبا، تالاب‌ها، دریاچه‌ها و صخره‌های ساحلی بسیار محبوب است. در این مسیر می‌توانید گله‌های کوچکی از فیل‌ها و شترمرغ‌ها را در مسیرهای جنگلی و دسته‌های نهنگ‌ها و یا دلفین‌ها را در مسیرهای آبی ببینید.

دیدار با کوسه‌های اقیانوس

shark-cage-009_new

تماشای حیوانات در کف اقیانوس، یکی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین رویدادها برای هر گردشگری است. گردشگران برای بازدید از این منطقه، درون قفس‌های بسیار محکمی قرار می‌گیرند که امکان آسیب رسیدن به آنها وجود ندارد. همراه با قفس به اعماق اقانوس برده می‌شوند. شهرهایی مانند سیمون، جزیره سیل، جزیره دایر، خلیج ماسل و گانسبائی به پایتخت‌های کوسه‌های سفید در جهان معروف هستند.

آداب و رسوم جالب مردم افریقا

دزدیدن عروس

اینکه تمام مردم جهان بر این باور هستند که آفرقا، قاره شگفتی‌ها است دروغ نیست. این قاره آداب و رسوم عجیب بسیار دارد که مشابه آن را شاید در فیلم‌ها دیده باشیم. خواستگاری با جواب منفی در این قاره معنا ندارد. روز خواستگاری اگر پدر دختر موافقت کند، به نشانه موافقت پسر را کتک می‌زند!  در صورت مخالفت پدر دختر، ازدواج با اجبار و دزدیدن عروس صورت می‌گیرد!

تف انداختن

تف انداختن برای شکر نعمت

افراد قبیله Maasai در کنیا و تانزانیا تف انداختن را روشی برای شکر نعمت می‌دانند. آنها روی نوزادان تازه بدنیا آمده تف می‌اندازند زیرا معتقدند اگر از نوزاد تعریف کنند نفرین خواهد شد. جنگجوهای این قبیله نیز قبل از دست دادن با بزرگترها به‌دست خود تف می‌زنند.

آفریقا-حیوانات

زندگی با حیوانات

مردم ماسایی در کنیا و زامبیا سیاست‌ها و اعتقادات سختی در برابر کشتن حیوانات وحشی دارند. آنها گله و حیوانات اهلی دارند ولی کاری به حیوانات وحشی ندارند. در واقع هر طایفه به یک گونه خاصی از حیوانات وحشی نسبت داده می‌شود. طایفه نزدیک به آن گونه زندگی کرده و با آنها همچون یکی از افراد قبیل خود رفتار می‌کنند.

رقابت خواستگارها

قبیله Fulani در بسیاری از کشورهای غربی افریقا زندگی می‌کنند و از رسم خاصی به نام Sharo تبعیت می‌کنند. این رسم زمانی اتفاق می‌افتد که ۲ مرد داوطلب ازدواج با یک زن باشند. برای به‌دست آوردن زن دو مرد باید همدیگر را بزنند. آن مردی که بر درد غلبه کنند و نشانه‌ای از درد از خود بروز ندهد می‌تواند با زن ازدواج کند.

لب گشاد

گشاد کردن لب ها

زمانیکه دختریدر قبیله Surma در سودان جنوبی به سن نوجوانی می‌رسد گشاد کردن لب‌های خود را شروع می‌کند. دختر تمامی دندان‌های پایینی خود را می‌کشد تا صفحه‌های مخصوص درون لب قرار گیرد. سایز این صفحه‌ها هر سال بزرگتر می‌شود.

غذاهای معروف در افریقا

بی شک برای هر گردشگری، امتحان کردن غذاهای لذیذ و البته مخصوص آن کشور دارای جذابیت فراوان است. ما در ادامه این گزارش چند غذای معروف در افریقا را به شما نشان می‌دهیم.

پاپ‌اند ویلز

پاپ اند ویلز

کسانی که طرفدار طعم گوشت‌های مرینیت شده هستند، طعم این غذا را از دست نمی‌دهند. این غذا یکی از غذاهای محبوب در کشور افریقای جنوبی است که از گوشت گاو و ذرت تهیه می‌شود، البته در بعضی مناطق از گوشت خوک نیز در تهیه آن استفاده می‌شود. طبخ این غذای خوشمزه و محبوب باید بر روی آتش باشد و برای این که خوش طعم تر شود در آن از کلم بروکلی، مرغ و یا انواع گوشت قرمز استفاده می‌شود، در برخی مناطق هم برای عطر بیشتر این غذا، از تره فرنگی استفاده می‌شود، در کنار این غذا نوعی آبمیوه محلی و بسیار خوشمزه سرو می‌شود که بسته به سلیقه هر کسی می‌تواند با الکل یا بدون الکل باشد.

چاکالا

چاکالا

ماده اصلی چاکالاکا، لوبیا است و روش طبخ آن بدین صورت است که بعد از پخت لوبیا، پودر کاری، هویچ و فلفل به آن اضافه می‌شود. چاکالاکا یکی از غذاهای سنتی افریقای جنوبی است و بیشتر جاها آن را بسیار تند می‌پزند، افرادی هم که دوست دارند به آن گوشت گاو و یا کره اضافه می‌کنند، در افریقا، چاکالاکا را با نان سرو می‌کنند.

پانجیکاس

غذایی محلی از یک قبیله خاص است که این غذا هم طرفداران بسیاری دارد. پاتجیکاس یکی از غذاهای قبیله Afrikaners در افریقای جنوبی است و طبخ این غذا باید در فضای باز و بر روی آتش صورت گیرد. برای تهیه این غذا ابتدا ظرف چدنی را بر روی آتش قرار می‌دهند و پس از اینکه داغ شد روغن را اضافه می‌کنند و گوشت بره یا خوک را تفت می‌دهند.  ذرت و سیب زمینی را اضافه می‌کنند و ادویه به آن می‌زنند. نهایتا آب به آن می‌افزایند و  تا بعد از میانگین ۴ ساعت این غذا حاضر شود. این غذا مانند قورمه سبزی ایرانی‌ها باید حسابی جا بیفتد تا خوش طعم شود.

بیف بابوتی

بیف بابوتی غذای ملی و بسیار پر طرفدار افریقا می‌رسد. در گذشته این غذا متعلق به هلندی‌ها بوده و مردمی که از هلند به افریقا مهاجرت کردند آن را به این قاره بردند. ماده اصلی این غذای خوشمزه گوشت گاو است. موادی مانند ادویه کاری، دارچین، مربا، کشمش، نان خرد شده در شیر و سبزی‌های تازه محلی در تهیه آن به گوشت اضافه می‌شوند و نتیجه آن طعمی تند و شیرین است. در بعضی مناطق افریقا به جای گوشت گاو از گوشت خوک یا شتر مرغ در این غذا استفاده می‌شود.

قیمت تور افریقا برای ایرانیان

با توجه به ارتباط سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای آفریقایی اکنون بهترین زمان است که همزمان با توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری، روابط گردشگری با کشورهای آفریقایی را گسترش دهیم. در پایان این گزارش نگاهی به قیمت تور افریقا داریم.

تور-افریقا

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها