|
کدخبر: 299642 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

غذای این کشورها طرفداران بسیار دارد / اینجا حشرات را زنده می خورند

غذا یکی از مهم‌ترین لذت‌های زندگی بشر است که مردم علاقه زیادی به خوردن و تست کردن غذاهای مختلف با طعم‌های متفاوت از خود نشان می‌دهند. تست کردن غذاهای متفاوت لذت بسیاری دارد و افرادی در دنیا حضور دارند که با خوردن و تست کردن انواع غذاها، برای رستوران تبلیغ می‌کنند.

گردشگری غذای این کشورها طرفداران بسیار دارد / اینجا حشرات را زنده می خورند

گردشگری، در کنار تست کردن غذای متفاوت، دارای جذابیت است. در واقع کسانی که علاقه به تست غذاهای متفاوت دارند، سفر را چاشنی کار خود کرده و لذت خود را چند برابر می‌کنند. افراد بسیار زیادی در جهان وجود دارند که به این کار مشغول هستند. این افراد در طول سفر، با غذاهای متفاوت آشنا می‌شوند و باید گفت، انواع غذاها که از سبزیجات، گوشت چهارپایان و پرندگان و همچنین آبزیان طبخ می‌شود را تست می‌کنند. حتی اگر به مزاجشان سازگار نباشد هم برای متوجه شدن مزه آن، اندکی از آن غذا می‌خورند.

حشرات تایلند

خوردن حشرات در تایلند

کشورهای آسیایی مانند تایلند، دارای بیشترین غذاهای خیابانی است. گردشگران بسیاری برای تست کردن مزه غذاهای خیابانی، به این کشور سفر می‌کنند و شاید زمان طولانی را برای خوردن یک غذا در صف باشند. تایلند کشوری است که به خوردن غذاهای عجیب معروف است. خوردن انواع حشرات یکی از دلایلی است که غذاهای خیابانی این کشور را معروف کرده باشد. شاید برایتان عذاب آور باشد که عقرب یا ملخ را به صورت کبابی و یا سرخ کرده بخورید. اما در تایلند این غذا مرسوم است و حتی باید گفت که گاهی حشرات به صورت زنده سرو می‌شوند. تایلند در بحث گردشگری غذا به شدت معروف است و گردشگران زیادی را پذیراست.

عجیب‌ترین غذاهای تایلند از قدرت تصور شما هم به دور است. تایلندی‌ها هر چیزی را که نرم تر از سنگ باشد می‌خورند، در سفرتان به تایلند مراقب خودتان باشید! شاید غذای خوشمزه‌ای که سفارش داده‌اید از چیزهایی مثل قرباغه، موش، مار، حشرات و... تشکیل شده باشد. اما خوردن این غذاها را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم. یکی از عجیب‌ترین غذاهای تایلند را می‌توانید در کنار خیابانهای این شهر در بین چرخ دستی فروشندگان غذا پیدا کنید. این چرخ دستی‌ها سوسک‌ها را به سیخ می‌کشند و برای خوردن سرخ می‌کنند. همچنین در بین آنها می‌توانید عقرب‌های آب پز شده و مار و موش‌ها با طعم‌های مختلف و سس‌های متنوع پیدا کنید. لازم به ذکر است که همه مردم تایلند از این غذا‌ها استفاده نمی‌کنند. محلی‌ها از خوردن این نوع غذا‌ها لذت نمی‌برند. اما وقتی که این غذاها در این سطح بالایی عرضه می‌شوند یعنی خواهان زیادی دارند.

گردشگری-غذا

سفرهای استانی برای تست غذا

گردشگری غذا، تنها شامل خرید از رستوران‌ها نمی‌شود. گاهی اوقات در یک شهر یا کشور، دوره گردهایی وجود دارند که با یک گاری، غذای محلی می‌فروشند. همان غذای محلی امکان دارد که یکی از خوشمزه‌ترین مزه هایی باشد که تاکنون خورده باشید. گردشگری غذا، فقط این نیست که شما برای تست کردن طعم‌های متفاوت به کشور دیگر سفر کنید. سفر‌های استانی هم شامل گردشگری غذا می‌شود و ممکن است از شهر خود به شهر دیگری بروید تا بتوانید طعم غذاهای محلی و معروف آن شهر را تست کنید. برای مثال، شهر آبادان به فلافل و سمبوسه با طعم خاص تند معروف است. بسیاری از افراد برای چشیدن مزه خاص این فلافل‌ها و سمبوسه‌ها به آبادان سفر می‌کنند تا هم اوقات فراغت خود را گذارنده باشند و هم از مزه غذاهای خاص این شهر بی‌بهره نمانند. باید گفت که آبادان غذاهای دریایی بسیار لذیذی دارد که گردشگران بسیاری از تمام نقاط دنیا، برای تست کردن این غذاها به ایران می‌آیند.

غذا-گردشگری

نکته دیگری که در مورد گردشگری غذا وجود دارد این است که گاهی گردشگری غذا می‌تواند برخی از مکان‌های تاریخی و خوراک‌های سنتی و قدیمی را با هم مرتبط کند. به عنوان مثال یک رستوان قدیمی که در آن یک خوراک ویژه ارائه شده، ممکن است امروز با ایجاد تغییرات کوچک و حفظ فضای سنتی خود، همان خوراک‌های قدیمی و خاص را ارائه دهد. به عنوان مثال شهر اصفهان یک غذای معروف به اسم بریانی دارد. این نکته را باید گفت که بیشتر رستوران‌ها در این شهر به صورت سنتی هستند و سعی بر این شده تا بافت تاریخی خود را حفظ کنند. خوردن بریانی در یک رستوران سنتی اصفهان، یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی است که هر گردشگری را مجاب می‌کند تا ۱بار هم که شده بریانی را امتحان کند.

کباب-تابه ای

براساس گزارش سازمان جهانی گردشگری درباره گردشگری غذا، یک مسافر بیش از یک‌سوم از هزینه سفر خود را صرف غذا و نوشیدنی می‌کند. این نشان‌دهنده اهمیت گردشگری غذا در سراسر دنیاست. از سفرهای تفریحی گرفته تا سفرهای کاری و تجاری، غذا و نوشیدنی هیچ‌گاه از سفرها جدا نمی‌شوند و در واقع، کشف و شناخت غذاهای جدید همیشه بخشی از سفرها بوده است.

معروفیت ایران در بحث غذا 

ایران یکی از کشورهایی است که در بحث گردشگری غذا بسیار معروف است. غذاهای ایرانی در بین گردشگران خارجی، بسیار محبوب واقع شده و افراد بسیاری برای تست کردن غذاهای ایرانی به کشور ما سفر می‌کنند. جدای از تمام این ها، ایران دارای آثار تاریخی فراوانی است که خوردن غذا در کنار یک آثار تاریخی، لذت را برای گردشگران چند برابر می‌کند. کم تر گردشگری وجود دارد که طعم قرمه سبزی، دیزی و کباب کوبیده ایرانی را امتحان نکرده باشد. گردشگران از قرمه سبزی به عنوان غذای معروف ایران نام می‌برند. در میان شهرهای معروف ایران در زمینه گردشگری غذا، شهر رشت دارای رتبه نخست است.

قورمه-سبزی

دیزی

کافی است به یکی از رستوران‌های خوب محلی در رشت بروید تا حسابی در انتخاب غذا سردرگم شوید. غذاهای متنوع محلی که هر کدام طعم ویژه خود را دارد. همین تنوع رنگارنگ و خوشمزه غذاها در گیلان سبب شده که رشت در سال ۹۴ به عنوان شهر خلاق یونسکو در خوراک‌شناسی (Gastronomy) به ثبت برسد. از دلایل ثبت این شهر به عنوان شهر خلاق خوراک، استفاده از مواد غذایی محلی و متناسب فصل، منابع غذایی طبیعی غنی و همراه با فرهنگ محلی منطقه را می‌توان نام برد. در واقع آشپزی رشتی طی نسل‌ها نه فقط دستور غذایی‌های قدیمی، بلکه روش‌های آشپزی و استفاده صحیح از وسایل هم انتقال داده است. بنابراین ما در رشت به عنوان شهر خلاق، با یک فرهنگ منحصربفرد غذایی طرف هستیم.

کشورهای مطرح در زمینه غذا

کشورهایی که در زمینه گردشگری غذا معروف هستند، بسیار انگشت شمار‌اند اما همین کشورها پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر جهان هستند و غذاهای لذیذ خود را به رخ گردشگران می‌کشند. یکی از این کشورها ( سریلانکا ) است. یکی از بهترین کشورهای آسیایی برای خوردن انواع غذاها کشور سریلانکا است. تنوع نژاد و فرهنگ مردم و همچنین طبیعت کشور زیبای سریلانکا بر غذاهای مردم این سرزمین تاثیر گذاشته به طوری‌که ممکن است یک غذا را در هر کدام از شهرهای سریلانکا با طمع‌های متفاوتی تست کنید.

سریلانکا

یکی دیگر از این کشورها که غذاهای بسیار معروفی دارد نیوزلند است. یکی از بهترین مقاصد سفر و زندگی برای ایرانیان می‌باشد. جالب است بدانید بسیاری از مواد غذایی که پایه اصلی غذاهای ایرانی‌ها به شمار می‌آیند در این سرزمین یافت می‌شود؛ اما غذاهای محلی مردم نیوزیلند به واسطه موقعیت جغرافیایی آنها از گوشت تازه و انواع ماهی تهیه می‌گردد.

نیوزلند

آلمان یکی دیگر کشورهایی است که غذاهای بسیار لذیذی دارد. غذاهای آلمانی به پر کالری و مغذی بودن مشهور هستند. انواع نان، سوسیس، نودل و سیب زمینی پای ثابت غذاهای آلمانی می‌باشند. در آلمان عادت غذایی مردم بیشتر به خوردن غذاهای گرم به‌خصوص در فصل سرما است.

غذا- آلمان

 پرو، یکی از کشورهای توریستی است که در سال ۲۰۱۵ به عنوان برترین مقصد گردشگری غذامعرفی شد. یک اصطلاح جالب در بین مردم کشور پرو وجود دارد؛ آنها معتقدند همه مردم پرو از کودکی سرآشپز هستند. مواد اولیه غذاهای این کشور شامل انواع آبزیان و گوشت می‌باشد به همین علت به غذاهای پرو لقب سوپر فودز را داده‌اند.

پرو-غذا

اما کشور تایوان یکی دیگر از کشورهایی است که ممکن است غذای عجیب برای شما درست کنند. یکی از مقاصد ایده‌آل و جذاب برای گردشگران در آسیا کشور تایوان است، اما بسیاری توصیه می‌کنند که در سفر به تایوان مراقب مواد اولیه‌ی به کار رفته در غذاها باشید چراکه ممکن است در آنها از خزندگانی که باب طبع اغلب ایرانیان نیست، استفاده کرده باشند. از جمله غذاهای خوشمزه و معروف تایوانی که پیشنهاد می‌شود امتحان کنید بیف نودل می‌باشد که همانطور که از نامش مشخص است ترکیبی از نودل و گوشت است، این غذا ترکیبی عالی دارد زیرا هم مغذی است و هم آب فراوانی دارد.

تایوان-غذا

با سفر به هنگ کنگ به پایتخت غذایی آسیا سفر کرده‌اید. تنوع غذاهایی که در چین و وجود صدها رستوران در هنگ کنگ این شهر را به مقصدی توریستی و جذاب برای شکمگردان تبدیل کرده‌ است. اگر علاقه مند به شرکت در تورهای آشپزی هستید در هنگ گنک کلاس هایی یک روزه برای آشنایی با فرهنگ غذایی چینی برگزار می‌شوند. نان آناناسی، چایی شیر، نودل ریشکا) و سوپ ونتون از جمله خوشمزه‌ترین غذاهای محلی هنگ کنگ می‌باشند.

هنگ کنگ

ایران یکی از کشورهایی است که غذاهای جذاب بسیاری دارد. آبگوشت، قرمه سبزی، کباب کوبیده، کوفته، بریانی و... از غذاهایی هستند که طرفدار بسیاری را در میان گردشگران دارند. ناگفته نماند که ایران غذاهای معروف بسیار زیادی دارد که اگر می‌خواستیم اسامی تمام آن هارا ذکر کنیم شاید چندین خط باید نوشته می‌شد.

کوفته

کوبیده

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها