|
کدخبر: 308989

۱۰ برنامه کاربردی مترجم در سفرهای خارجی

۱۰ برنامه کاربردی مترجم در سفرهای خارجی

یکی از مهم‌ترین موضوعات در سفرهای خارجی نحوه برقراری ارتباط با مردمان آن کشور است. به خصوص اگر مردم کشوری که قصد سفر به آن را دارید هیچ تسلطی به زبان انگلیسی نداشته باشد کار گردشگران بیشتر دشوار می‌شود. اما چاره کار چیست و در چنین شرایطی چگونه می‌توان سفر کرد؟

پیشنهادی که ما می‌توانیم برای این منظور به شما علاقه‌مندان به سفرهای خارجی پیشنهاد دهیم، استفاده از اپلیکیشن های مترجم در سفر است. این اپلیکیشن‌ها به شما کمک خواهند کرد تا در پرسیدن آدرس، خرید، سفارش غذا و ... بتوانید به راحتی ارتباط برقرار کرده و تجربه سفری عالی و به یادماندنی داشته باشید.

۱. Google Translate

یکی از شناخته شده‌ترین و البته کارآمدترین اپلیکیشن های مترجم در سفر، برنامه گوگل ترنسلیت است. به کمک این برنامه می‌توانید به صورت آنلاین و البته رایگان هر عبارتی که نیاز دارید را ترجمه کنید. این برنامه از بیش از ۱۰۰ زبان پشتیبانی کرده و امکان ترجمه متن، گفتار و تصاویر را برای کاربران ممکن می‌سازد. آنچه این برنامه را در بین کاربران محبوب‌تر کرده کیفیت بالای متن‌های ترجمه شده توسط آن است. به طوری که این امکان را به کاربران می‌دهد تا متن یا گفتار را به یک زبان وارد کنند و ترجمه فوری به زبان مورد نظر خود را دقیقا دریافت کنند. علاوه بر این Google Translate  می‌تواند کل صفحات وب را ترجمه کند و ترجمه صوتی را برای زبان‌های انتخابی ارائه دهد. 

۲. iTranslate

iTranslate یک برنامه ترجمه رایگان محبوب دیگر است که به کاربران امکان ترجمه آسان متون به زبان‌های مختلف را می‌دهد. همچنین این برنامه قابلیت ترجمه مکالمه‌های صوتی را نیز در بیش از ۱۰۰ زبان دارد. از دیگر امتیازهای آن می‌توان به امکان استفاده آفلاین از این برنامه اشاره کرد. به این صورت که این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد بدون هزینه‌های رومینگ ‌گران در خارج از کشور از خدمات ترجمه آن استفاده کنند. همچنین iTranslate شامل فرهنگ لغت، اصطلاحنامه و سایر ویژگی‌ها مانند نویسه‌گردانی، اشتراک‌گذاری و تاریخچه نیز است که می‌توان در بسیاری از موارد یک امتیاز برای کاربران محسوب شود. 

۱۰ برنامه کاربردی مترجم در سفرهای خارجی

۳. SayHi Translate

SayHi Translate از دیگر برنامه‌های ترجمه زبان است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا در سفر به مقاصد مختلف با مردمان آن منطقه ارتباط برقرار کنند. این برنامه از بیش از ۱۰۰ زبان پشتیبانی می‌کند و قابلیت ترجمه متون نوشتاری و گفتاری را دارد. به این صورت که کاربران می‌توانند متن را وارد کرده، در برنامه صحبت کنند یا حتی شکل کاراکترهایی را برای ترجمه رسم کنند. همچنین این برنامه دارای حالت شناسایی خودکار بوده و می‌تواند به صورت اتوماتیک گفتار را شناسایی و ترجمه کند. 

۴. Voice Translator App by BP Mobile

برنامه Voice Translator از دیگر اپلیکیشن های مترجم در سفر است که از بیش از ۱۰۰ زبان پشتیبانی می‌کند. به طوری که علاوه بر برقراری ارتباط می‌تواند در خواندن علائم و ترجمه متن از عکس‌ها نیز به کاربران کمک کند. این برنامه همچنین شامل ترجمه برخی عبارت‌ها به صورت آفلاین، تشخیص زبان و حالت هوشمند تبدیل متن به متن نیز است که کار کاربران را بسیار راحت‌تر می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به برخی از برنامه‌های سرگرم‌کننده آن استفاده کرده و همچنین به کمک ساعت اپل نیز از امکانات آن بهره ببرند.

۵. iTranslate Voice

iTranslate Voice یک برنامه ترجمه زبان است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا کلمات و عبارات گفتاری را در آن واحد ترجمه کرده و ارتباط بسیار خوبی با افراد در زبان‌های دیگر در سفرهای خارجی پیدا کنند. به عبارتی دیگر کاربران می‌توانند با افراد به زبان‌های مختلف صحبت بدون اینکه منتظر ترجمه باشند، صحبت کنند. همچنین این برنامه قابلیت تبدیل متن به گفتار را نیز فراهم می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد به ترجمه گوش داده یا با شخص دیگری ارتباط برقرار کنید. نکته جالب و قابل توجه دیگر اینکه این برنامه از چندین گویش برای بسیاری از زبان‌ها پشتیبانی کرده و از همین رو ارتباط با مردم مناطق مختلف را آسان‌تر می‌کند.  

۶. Microsoft Translator

Microsoft Translator از جمله اپلیکیشن های مترجم در سفر است که به منظور دانلود آن نیازی به پرداخت هزینه نبوده و قابلیت استفاده در بیش از ۷۰ زبان را دارد. همچنین از کاربردهای‌ آن می‌توان به ترجمه متن، صدا، مکالمات و عکس‌های دوربین اشاره کرد. این برنامه دارای حالت تقسیم صفحه برای ترجمه دو زبانه و چند نفره نیز بوده و با قابلیت استفاده آفلاین، یک همراه ایده‌آل برای سفرهای خارجی شما است.  

۷. Speak & Translate by Apalon

Speak & Translate یک مترجم صدا و متن است که به کاربران اجازه می‌دهد با بیش از ۱۰۰ زبان ارتباط برقرار کنند. از امتیازهای قابل توجه این برنامه می‌توان به قابلیت استفاده آفلاین بدون داده یا Wi-Fi اشاره کرد. شما می‌توانید با دانلود این برنامه متن مورد نظر خود را تایپ کرده و ترجمه فوری آن را دریافت کنید. همچنین می‌توانید فایل‌های صوتی خود را ترجمه کرده و فورا با افرد در زبان‌های دیگر وارد ارتباط شوید. موضوع جالب اینکه این برنامه با iCloud ادغام شده و امکان آن را می‌دهد تا تاریخچه ترجمه به طور خودکار در دستگاه iOS  همگام شود.

۸. Naver Papago

مورد بعدی از اپلیکیشن های مترجم در سفر که می‌تواند تا حد زیادی برقراری ارتباط را با شما آسان کند، Naver Papago است. این برنامه ترجمه از ۱۳ زبان پشتیبانی می‌کند و دارای قابلیت ترجمه متن، ترجمه تصویر، ترجمه صوتی، ترجمه آفلاین، ترجمه مکالمه، ترجمه دست خط و ترجمه وب سایت بوده و همچنین فرهنگ لغت و ابزار آموزشی برای مطالعه زبان‌های خارجی را دارا است. پاپاگو ترجمه فوری متن، تصویر و مکالمه را برای گفتگوهای رو در رو فراهم کرده و با سرعت بالایی ارائه می‌دهد. 

 ۱۰ برنامه کاربردی مترجم در سفرهای خارجی

۹. Dialog

اگر تلفن همراه شما آیفون است Dialog  را حتما در دسته اپلیکیشن های مترجم در سفر قرار داده و کار با آن را امتحان کنید. چرا که این برنامه از بیش از ۱۰۰ زبان پشتیبانی کرده و قابلیت ترجمه گفتار، متن و تصاویر دوربین را دارد. همچنین می‌توان از قابلیت‌های آن بر روی اپل واچ نیز بهره برد و در حالت آفلاین نیز از آن استفاده کرد. علاوه بر تمامی این موارد Dialog  دارای تشخیص گفتار پیشرفته، تشخیص زبان و دقت بالا در ترجمه بلادرنگ است که امکان یک مکالمه سریع و باکیفیتی را برای کاربران فراهم می‌کند.

۱۰. ABBYY TextGrabber

به عنوان آخرین و البته نه کم اهمیت‌ترین اپلیکیشن های مترجم در سفر جا دارد به برنامه ABBYY TextGrabber اشاره کنیم. این برنامه‌ای است که به کاربران امکان تماس، ایمیل و دنبال کردن لینک‌ها را می‌دهد. همچنین از بیش از ۱۰۰ زبان پشتیبانی کرده و متن‌های وارد شده را به صورت آفلاین به صورت اتوماتیک تشخیص داده و ترجمه می‌کند. 

 سفر های متفاوت و جذاب را با آویسا تراول تجربه کنید

اگر شما نیز علاقه زیادی به سفرهای خارجی دارید، نگران زبان مقصد مورد نظر نباشید. تنها کاری که باید انجام دهید اقدام برای رزرو یکی از تورهای خارجی مانند تور ویتنام، تور روسیه،‌ تور هند و یا تور بالی است. آژانس گردشگری آویسا تراول همواره کیفت تورهای گردشگری را در الویت خود قرار داده و همواره سعی دارد خدمات عالی را با قیمت مناسب برای مشتریان خود عرضه کند. شما می‌توانید همین حالا از طریق شماره تلفن‌های ۴۱۵۳۵-۰۲۱ تماس گرفته و یا بخش مربوط به تور مورد نظر خود در سایت به آدرس https://avisatravel.com/ مراجعه کنید. 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها