|
کدخبر: 284351

۵ سفر تفریحی ارزان به کشورهای نزدیک ایران

گردشگری ۵ سفر تفریحی ارزان به کشورهای نزدیک ایران

سفرهای داخلی را که فاکتور بگیریم، متوجه می‌شویم، گاهی اوقات بهتر است گوشه چشمی هم به کشورهای اطراف ایران و جذابیت‌های مختص آنها داشته باشیم. سفر به کشورهای نزدیک ایران و آشنایی با فرهنگ آنها و نیز لذت بردن از جاذبه‌های دیدنی‌شان می‌تواند جلوه خاصی به تنوع طلبی شما در انتخاب مقصد برای سفر کردن بدهد. اما ممکن است شما در این مسیر خواستار یک مسافرت مدیریت شده باشید یا به عبارتی دیگر، سفری مقرون به صرفه از نظر اقتصادی مدنظر داشته باشید. به همین جهت، در این مقاله از سفرمارکت به معرفی ۵ سفر تفریحی ارزان به کشورهای نزدیک ایران خواهیم پرداخت و هر یک از ویژگی‌های آن سفر را ذکر خواهیم کرد.

۱. ارمنستان، راحت و ارزان!

کشور ارمنستان برخلاف وسعت کوچکش جاذبه‌های متعددی دارد که با خرید بلیط هواپیما و صرف کمترین هزینه می‌توان آنها را دید و لذت برد. از جمله مشکلاتی که معمولا هنگام سفر با آن دست و پنجه نرم می‌شود، زمانبر بودن تاریخ صدور ویزا است اما یکی از نکات جالب توجه درباره سفر به کشور ارمنستان این است که به سادگی و بدون هیچ مشکلی ویزای سفر به آن در فرودگاه صادر می‌شود. از نظر اهالی سفر، پایتخت کشور ارمنستان، ایروان، شرایط بسیار خوبی برای گردشگران فراهم کرده است تا نامی خوش از خودش در این زمینه ثبت بر جای بگذارد. ارمنستان ویژگی‌های مناسبی را به عنوان یک مقصد خوب دارد: طبیعت و مناظر فوق العاده، خوراکی‌های خوشمزه و تازه، مردمانی مهمان پذیر. لازم به ذکر است که سفر به ارمنستان کاملا مقرون به صرفه است و برای اتباع خارجی بیش از حد ارزان است. با این اوصاف، به دلیل فاصله بسیار کمی که این کشور نسبت به سایر کشورها با ایران دارد، حداقل یک بار تجربه کردن آن، بی شک خاطرات جالب و جذابی برای شما خواهد داشت.

۲. ترکیه، مقصد مورد علاقه ایرانیان!

بر همه محرز است که کشور ترکیه یکی از ارزان ترین و نیز ایده آل ترین مقاصد گردشگران ایرانی برای سفر است. طوری که می توانید با یک بلیط هواپیما ارزان به آنجا سفر کنید. این کشور در طی دهه‌های اخیر از جمله کشورهای موفق منطقه در زمینه جذب گردشگر از کشورمان بوده است اما نکته مهم اینجاست که جذب گردشگران متعدد صرفا محدود به ایران نمی‌شود و سالانه گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان عازم کشور ترکیه می‌شوند تا یک سفر درجه یک با کمترین هزینه را تجربه کنند یا به عبارتی دیگر با یک تیر دو نشان بزنند. گردشگری در ترکیه عمدتاً بر روی مکان‌های تاریخی مختلف و استراحتگاه‌های ساحلی در امتداد سواحل دریای اژه و دریای مدیترانه متمرکز است.

ترکیه کشوری فوق العاده زیبا است که از نظر فرهنگی نیز چیزهای زیادی در چنته دارد که مسافران می‌توانند ببینند و انجام دهند. پایتخت آن، استانبول، هم در اروپا و هم در آسیا قرار دارد و میزبان مکان‌های مذهبی مهمی مانند ایاصوفیه است. ترکیه دلایل زیادی برای دوست داشته شدن دارد، مانند خط ساحلی برجسته، شهرهای پر جنب و جوش، مناظر خیره کننده، تاریخ شگفت انگیز، معماری جالب، مردم دوست داشتنی و مراکز خرید درجه یک در تمام اروپا. شهرهای استانبول، آنکارا، آنتالیا و نیز کوش آداسی جزو مقاصد مورد پسند مسافرانی هستند که به ترکیه سفر می‌کنند. این شهرها جاذبه‌هایی دارند که هر کدام به تنهایی یک دلیل موجه برای تجربه سفری ارزان به کشور ترکیه را دارد.

سفر-تفریحی-اطراف-ایران-2

۳. دبی و جاذبه‌های بی نظیر

پیشرفت چشمگیر کشورهای عربی و حاشیه‌ی خلیج فارس اتفاق تازه‌ای نیست و از سال‌ها پیش شروع شده است. از میزبانی جام جهانی فوتبال توسط قطر گرفته تا ساخت برج‌های شیک و مرتفع با امکانات فوق العاده در امارات، همه و همه بر اهمیت دادن این کشورها به جذب گردشگر از کشورهای مختلف تاکید دارند. یکی از دغدغه‌های افرادی که می خواهند با تور سفرمارکت به کشور امارات و علی الخصوص گل سر سبد آن یعنی دبی سفر کنند ، چگونگی تاب آوردن در برابر گرمای آزار دهنده این کشور است. در همین راستا، اکثر بلیط‌های رزرو شده برای سفر به دبی، متعلق به فصل سرد زمستان است. اما این مشکل به لطف امکانات جدید موجود در شهر و هتل‌ها حل شده است و خلالی در سفر گردشگران ایجاد نمی‌کند. برای مثال تمامی خودروهایی که توسط هتل‌ها کرایه داده می‌شوند، مجهز به بهترین سیستم خنک کننده هستند و منجر به آسایش گردشگران و مهمانان شهر دبی می‌شود. با این اوصاف، خرید بلیط هواپیما و تجربه سفری ارزان می‌تواند یک گزینه ایده آل پیش روی شما باشد.

۴. گرجستان، همسایه خوش آب و هوا

کشور گرجستان در سال‌های اخیر یکی از مقاصد اصلی افراد برای مهاجرت بوده و به احتمال قریب الوقوع، در سال‌های آینده نیز خواهد بود. افراد زیادی نیز با از کشور ما به این کشور رفته‌اند که این نشان دهنده‌ی وجود امکانات گرانبها در بطن آن است. شهرهای سر سبز و خوش آب و هوای تفلیس، کوتائیسی، باتومی و روستاوی از جمله موفق ترین شهرهای این کشور در زمینه جذب گردشگر محسوب می‌شوند. از غذاهای لذیذ گرجستانی گرفته تا مردم مهمان پذیر آن و نیز از چشم انداز باورنکردنی تا شهرهای پر جنب و جوش و شیک، همه در فرآیند جذب گردشگر به گرجستان دخیل بوده‌اند تا مسافران یک سفر ارزان به این کشور داشته باشند. یادگاری‌های که از دوران قدیم تحت عنوان جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در گرجستان باقی مانده‎‌اند، از دلایل اصلی افراد عاشق مسافرت و تاریخ برای سفر به گرجستان هستند تا بتوانند اماکن قدیمی و موزه‌های این کشور را ببینند.

سفر-تفریحی-اطراف-ایران-3

۵. سفری لوکس و ارزان به سرزمین آتش، آذربایجان

کشوری جمهوری آذربایجان در طول سال‌های گذشته به طرز خارق العاده‌ای روی صنعت توریسم سرمایه گذاری کرده است و حال، به خوبی با جذب گردشگران متعدد از اروپا، آسیا و سایر قسمت‌های جهان نتیجه کار درخشان خود را می‌بیند. اگر سفر زیاد گردشگران به آذربایجان مایه بهت و حیرت شما شده است، بهتر است بدانید که به ندرت پیش می‌آید یک کشور کلکسیونی از معماری‌‌های تاریخی، سنتی و مدرن را یکجا داشته باشد و به همین دلیل، دیدن فضایی رنگارنگ و گوناگون از نظر شکل، جذابیت خاصی دارد که نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

سر دسته یا به عبارتی شاه ماهی این بازار جذب گردشگر در کشور آذربایجان، شهر باکو است. این شهر با ساخت اماکن لوکس و درجه یک، موفق به جلب توجه اهالی سفر شده است. همچنین شهر باکو و کشور آذربایجان قدم‌های بزرگتری در این زمینه برداشته‌اند و با قبول میزبانی برخی پیکارهای ورزشی و فستیوال‌ها، بیش از پیش در مسیر خود موفق شده است. کاخ‌ها و سازه‌های بزرگ، مساجد قدیمی، موزه‌ها، استراحتگاه‌های ساحلی مجلل و نیز آسمانی پر از برج‌های مدرن، می‌توانند دلایل مناسبی برای تجربه اقامتی ارزان در باکو باشند.

کلام آخر

سفر ارزان به کشورهای نزدیک کشورمان تنها محدود به پنج مورد فوق نمی‌شود و می‌توان با نصب اپلیکیشن سفرمارکت و نیز مراجعه به سایت سفرمارکت، از صفر تا صد سفرهای این چنینی آگاه شد. در قسمت خرید بلیط هواپیما می‌توانید بلیط‌های متنوع را بررسی کنید تا از چند و چون ماجرا بیشتر مطلع شوید. اگر قصد خرید بلیط هواپیمای ارزان و سفر به یکی از کشورهای اطراف دارید، فرصت را از دست ندهید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها