|
کدخبر: 301863

گردشگری قطب مهم اقتصاد کشورها

گردشگری، یک صنعت پولساز است که می تواند کمک بزرگی به رشد اقتصادی یک کشور کند و مسئولان یک شکور باید تمام تلاش خود را در این صنعت انجام دهند تا بتوانند جذب توریست را به درستی انجام دهند.

گردشگری گردشگری قطب مهم اقتصاد کشورها

گردشگری را می‌توان قطب مثبت اقتصادی برای هر کشوری دانست. گردشگرانی که از تمام دنیا به کشورهای مختلف سفر می‌کنند، کمک بزرگی به اقتصاد کشور کرده و درواقع هزینه هایی که گردشگران در طول سفر خود انجام می‌دهند، دولت را برای بهتر ساختن کشور کمک می‌کند. همین درآمد‌های حاصله از گردشگری می‌تواند در خلق جاذبه‌های جدید برای کشور و جذب بیشتر توریست، نقش بسیار مهمی داشته باشد.

گردشگری یکی از آن مواردی است که فصل‌های سال بر روی آن تاثیر ندارد و در واقع باید گفت در تمام فصل ها، گردشگران به کشورهای مختلف می‌روند و هزینه‌های بسیاری می‌کنند. بر اساس آمار سازمان جهانی، گردشگری یکی از فعالیت‌های اقتصادی مهم در دنیا محسوب می‌شود که حدود ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی و ۱۰ اشتغال دنیا را به خود اختصاص داده است.

گردشگری

کشورهای بسیاری بر روی صنعت توریسم و گردشگری، فعالیت‌های بسیار مثبتی می‌کنند و درواقع تلاش‌های بسیاری برای جذب گردشگر انجام می‌دهند. یکی از این کشورها، ترکیه است. این کشور درصد بالای گردشگر را دارد و در تمام فصول سال، گردشگران بسیاری از این کشور بازدید می‌کنند. ترکیه تنها با گردشگری از مزار مولانا، شاعر بزرگ پارسی زبان، سالانه ۲ میلیارد دلار درآمد دارد و برای بزرگداشت مراسم مولانا، گردشگران زیادی از سراسر دنیا به قونیه سفر می‌کنند و به این بهانه می‌توانند با حضور در این مراسم رقص سماع را هم مشاهده کنند. ترکیه در حالی از نام مولانا برای توسعه گردشگری خود بهره می‌گیرد که ایران هم‌چنان نتوانسته از طریق برگزاری رویدادهایی با محوریت این شاعر و ادیب بزرگ پارسی زبان، درآمدهای گردشگری خود را افزایش دهد.

ایران نیز، جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که اگر درست مدیریت شود، گردشگران بسیاری را می‌تواند جذب کند. از آثار تاریخی گرفته تا مناطق سرسبز و جاذبه‌های طبیعی، که چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. تنها مدیریت اصولی است که می‌تواند، کمک بزرگی به این صنعت پولساز کند تا رشد اقتصادی در کشور اندکی تکان بخورد. به امید آنکه در کشور ما، بحث گردشگری و توریسم، از اهمیت بالایی برخوردار شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها