|
کدخبر: 252804

افزایش ۶۰ درصدی اقامت گردشگران نوروزی

معاون وزیر میراث فرهنگی: اقامت گردشگران نوروزی امسال ۶۰ درصد افزایش یافت.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری ‌و صنایع‌دستی گفت: اقامت گردشگران نوروزی امسال در مقایسه با سال ۱۳۹۸ افزایش ۶۰ درصدی داشت.

طبق این گزارش، علی اصغر شالبافیان در پایان سفر خود به سمنان ابراز داشت: بیش از ۵۰ میلیون نفر شب اقامت، نوروز امسال در کشور ثبت شد.

وی ادامه داد: مدیریت سوانح جاده‌ای از طریق افزایش ماندگاری مسافران در سفر از جمله دستاوردهای عملکرد مطلوب ستاد اجرایی خدمات سفر است.

وی اضافه کرد: آگاهی بخشی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری لازمه جذب گردشگران و رونق گردشگری است و از عوامل موثر در افزایش گردشگری در نوروز امسال توجه به معرفی ظرفیت‌های گردشگری است.

شالبافیان تصریح کرد: آبان امسال با از سرگیری مجدد روادید تا اسفند یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدند.

وی یادآور شد: گردشگران خارجی که ایران را مقصد گردشگری انتخاب کردند بیشتر از کشورهای همسایه بودند.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری با سرمایه‌گذاری اندک نقشی مهم در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی کشور دارد و معرفی مقصدهای گردشگری به منظور رونق گردشگری با جدیت در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری ‌و صنایع‌دستی دنبال می‌شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری ‌و صنایع‌دستی اضافه کرد: امسال چهار استان برای تبدیل به مقصد گردشگری با تولید محتوا در دستور کار قرار گرفته که یکی از این استان‌ها سمنان است و باید رسانه‌ها و مسوولان با آگاهی‌بخشی به جامعه برای تحقق این راهبرد کمک کنند.

گفتنی است، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری ‌و صنایع‌دستی در آیین تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان حضور داشت.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر