|
کدخبر: 275696

تهران بهشت گردشگری ایران می‌شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تهران ظرفیت‌های مهمی در حوزه گردشگری و آثار فرهنگی و تاریخی دارد و این شهر می‌تواند و باید قطب گردشگری کشور شود.

مهندس ضرغامی امروز سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش در مورد سیاست های گردشگری کشور بر ضرورت تمرکز شورا در این حوزه و انجام اقدامات متعدد برای رونق گردشگری تهران تاکید کرد.

وزیر میراث فرهنگی افزود: شهروندان تهرانی باید از مزیتهای نسبی گردشگری خود نهایت استفاده و لذت را ببرند. گردشگری آسان و ارزان قیمت در شهر تهران کاملا در دسترس است.

مهندس ضرغامی ادامه داد: همه ما نسبت به جبران برخی کم‌کاری‌ها و غفلت ها در توجه به نیازهای جوانان و نوجوانان و به ویژه دانش‌آموزان مسئولیت داریم و نباید بگذاریم برنامه ها و توطئه های آمریکا و صهیونیست جهانی که عامل اصلی آشوب‌های کشور هستند به ثمر بنشیند.

مهندس سید عزت‌الله ضرغامی با اظهار خرسندی از حضور در صحن شورای شهر، اظهار کرد: حضور در این جلسه برای من توفیق است. تهران می‌تواند و باید قطب گردشگری کشور باشد. البته امسال خوشبختانه رشد جهشی داشتیم و ۸۰ درصد مراکز اقامتی ما در نوروز در تهران پر شد که نشان دهنده رونق و توسعه گردشگری در پایتخت است. باید زیرساخت‌ها را تقویت کنیم و در حوزه‌های مختلف از جمله صدور پروانه باید همکاری‌های ما بیشتر شود.

درد دل وزیر درباره تبلیغات شهری در تهران

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ظرفیت‌های بالای تهران در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری اشاره و اضافه کرد: اجازه بدهید اینجا درد دل کنم و به‌عنوان مثال بگویم که با وجود این ظرفیت‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و نصب تابلوهایی که اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری را معرفی کند، ضعف داریم. به‌عنوان مثال اکنون نزدیک دو ماه است که به مناسبت ماه محرم و صفر شاهد نصب المان‌هایی مرتبط با این ایام‌هستیم که در جای خود ارزشمند و قابل احترام است در حالی که اکنون ماه ربیع‌الاول است و ما به اعیاد این ماه نزدیک می‌شویم. المان‌های ماه محرم و صفر باید با المان‌های ماه جدید جایگزین شود. مردم به نشاط نیز نیاز دارند.

این مقام مسئول افزود: در تهران اماکن تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و مسیرهای تفریحی و گردشگری است. اما آیا مردمی که در سطح شهر تردد می‌کنند عکس‌ها و تصاویری از این آثار را می‌بینند؟ بنابراین در حوزه تبلیغات من درخواست همکاری بیشتری دارم.

مهندس ضرغامی گفت: در حوزه حمل و نقل نیز در بسیاری از شهرهای دنیا اتوبوس‌های مخصوصی با رنگ زیبا به عنوان اتوبوس گردشگری فعالیت دارد. جای این اتوبوس‌ها در تهران خالی است. این اتوبوس‌ها اگر در تهران راه‌اندازی شود می‌تواند نشاط و شادابی را در سطح شهر تقویت کند.

برای گردشگری شهری برنامه داشته باشیم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع گردشگری شهری اشاره کرد و افزود: گردشگری شهری یکی از شئون گردشگری ما است. در گردشگری شهری چون هزینه‌هایی مثل اقامت و جابه‌جایی حذف می‌شود، می‌تواند مورد استقبال علاقه‌مندان به سفر و گردشگری قرارگیرد. شرایط نباید به این صورت باشد که وقتی تهران چند روز تعطیل می‌شود همه به فکر این باشند که از تهران خارج شوند.

باید آثار تاریخی را به دهه هشتادی‌ها معرفی کنیم

او در ادامه به اهمیت معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی، تاریخی و هویتی به اقشار مختلف مردم خصوصا نوجوانان و دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: امروز دشمنان به دانش‌آموزان ما خوراک می‌دهند. همین اتفاقات و حوادث چند روز گذشته در کشور نشان می‌دهد دشمن برای دهه هشتادی‌های ما برنامه دارد. اما ما برای نوجوانان خود چه کرده‌ایم؟ باید آثار تاریخی و هویتی خود را به دانش‌آموزان و نوجوانان معرفی کنیم. در این‌باره با آموزش و پرورش برنامه‌هایی داریم که به زودی اجرایی خواهد شد.

 ضرغامی افزود: همه ما نسبت به جبران برخی کم‌کاری‌ها و غفلت‌ها در توجه به نیازهای جوانان و نوجوانان و به ویژه دانش‌آموزان مسئولیت داریم و نباید بگذاریم برنامه‌ها و توطئه‌های آمریکا و صهیونیست جهانی که عامل اصلی آشوب‌های کشور هستند به ثمر بنشیند.

 

ارسال نظر