|
کدخبر: 275627 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

گردشگری را باید به بخش خصوصی واگذار کرد/ مردم دنیا علاقه‌مند سفر به ایران هستند

ضرغامی وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گفت: موانع سرمایه گذاران باید برطرف شود و به آنها اعتماد کرد تا گردشگری رونق بگیرد.

اقتصاد گردشگری را باید به بخش خصوصی واگذار کرد/ مردم دنیا علاقه‌مند سفر به ایران هستند

اختتامیه هفته گردشگری عصر دوشنبه یازدهم مهر ۱۴۰۱، با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی در باغ موزه ملی برگزار شد. در آغاز این برنامه علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری بیان کرد: هفته گردشگری را غنیمت میدانیم تا تأملی بر روی عملکرد یک ساله خود داشته باشیم و فرصتی برای هم اندیشی در خصوص کارهایی که بر زمین مانده در این صنعت می‌دانیم. همچنین فرصتی برای احیای صنعت گردشگری در روزهای پس از کرونا است که قدردان همکاری وزیر محترم گردشگری در این زمینه هستیم.

صنعت گردشگری باید فرابخش باشد  

در ادامه این همایش محمدرضا دشتی رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با اشاره به صحبت های آقای ضرغامی، صنعت گردشگری پویایی اش به فرابخش بودن آن است. مشکلات زیادی در صنعت گردشگری وجود دارد که باید در نظر گرفت. ۲ نکته اصلی باید در این صنعت مدنظر قرار بگیرد؛ رویش اندیشه های نو که شعار امسال گردشگری است یکی از این موارد است و دیگری توجه و اعتماد به بخش خصوصی است .وزارت خانه باید فقط نظارت به عملکرد بخش گردشگری داشته باشد و کار را به بخش خصوصی بسپارد.

شالبافان

وی در ادامه گفت : تا مشوق هایی برای این صنعت و فعالان بخش خصوصی در نظر نگیریم, دلگرمی به بخش خصوصی صورت نمی‌گیرد.از طرف دولت باید کمک شود تا این صنعت که صنعت روز دنیا است پیشرفت داشته باشد. یکی از کارهایی که میتوان در این باره انجام داد تا کمی بار مشکلات کم شود حذف مالیات های این بخش در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است و دیگری توجه به برنامه هفتم توسعه  که بهتر است به آن بیش از گذشته توجه شود.

در پایان اختتامیه هفته گردشگری عزت‌الله ضرغامی وزیر محترم میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی ضمن تشکر از همکاری مجلس با این وزارتخانه  بیان کرد: سال اول مجموعه فعالیت های خوبی انجام شد. بسیاری از هتل ها در زمان کرونا با ورشکستگی روبه‌رو بودند که با پیگیری های صورت گرفته جلوی این اتفاق گرفته شد و تمام مراکز اقامتی با قدرت در حال خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران هستند. تمامی حوزه های گردشگری باید جهش داشته باشد .

 ناوگان هوایی جوابگوی گردشگران نیست 

وی در ادامه گفت: در بخش ایرلاین ها محدودیت جدی وجود دارد. دفاتر هواپیمایی بسیاری وجود دارد که نظارت بر قیمت های بلیت بسیار کم است.اما باید توجه داشت که ظرفیت ناوگان هوایی کم است و فعلا تغییری نمی‌کند. صنعت گردشگری صنعت فرابخش است که همه دستگاه‌ها باید به آن کمک کنند و هم پای آن باشند تا شکل درست خود را بگیرد.

گردشگری نیازمند پارتنر و همراه است 

ضرغامی بیان کرد: وزارت خانه ما جز فقیر ترین وزارت خانه ها در کشور است؛ اما بالقوه اینطور نیست . در هفته گردشگری ۳ تفاهم نامه با وزارت راه صورت گرفت . اگر صنعتی میخواهد پا بگیرد باید تا مدتی زیر بال و پر آن گرفته شود. این صنعت نیازمند پارتنرهای خاص خود است. گردشگری در کشور ما بیماری است که ارزش دارو درمان را دارد. اگر به این صنعت توجه شود اقتصاد کل کشور را نجات می‌دهد.

موانع سرمایه گذاران باید بر طرف شود

وی در پایان گفت:ما از مجلس انتظار بودجه نداریم اما قوانین مناسب به خود را از آنها میخواهیم. آژانس های تخصصی،علمی،صنعتی و تخصصی نیاز داریم تا اگر کسی به طور مثال خواست از یک سد دیدن کند بتواند کل آن را بازدید کند. ۲۰ درصد وقت دانش آموزان طی سند جدید آموزش و پرورش باید بیرون از مدرسه باشد؛ ما میتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و بخش عمده آن را در گردشگری و بازدید از مراکز خود بگذاریم.

 

ارسال نظر