|
کدخبر: 274807 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

پرداخت تسهیلات بانکی برای رشد گردشگری

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری گفت: گردشگری با حوزه‌های مختلفی در ارتباط است و سیاست وزارتخانه و معاونت گردشگری تعامل با دستگاه‌ها در راستای حل مشکلات و از میان برداشتن موانع برای دریافت تسهیلات بانکی و تامین منابع مالی است.

گردشگری پرداخت تسهیلات بانکی برای رشد گردشگری

مراسم رونمایی از پوستر هفته گردشگری امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور، مدیران کل و اصحاب رسانه در سالن خلیج‌فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

۱۸۳ پروژه در هفته گردشگری افتتاح می‌شود

احمد تجری در این برنامه با اشاره به اینکه عمده افتتاح‌ها در هفته دولت و دهه فجر انجام می‌شود، بیان کرد: در هفته گردشگری۱۸۳ پروژه در سطح کشور با حجم سرمایه‌گذاری سه هزار و ۱۹۸ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و ۳۸۸ هزار مترمربع به ظرفیت گردشگری کشور اضافه می‌شود.

وی با اشاره به فراهم شدن دو هزار ۲۰۰ فرصت شغلی افزود: این پروژه‌ها ۲۱ هتل، ۸۱ اقامتگاه بو‌گردی، ۲۱ سفرخانه سنتی، ۲۶ مجمتمع گردشگری و ۳۴ پروژه سایر مسائل را شامل می‌شود.

تجری به هماهنگی بین دستگاهی برای حل مشکلات پروژه‌های گردشگری اشاره کرد و افزود: گردشگری با حوزه‌های مختلفی در ارتباط است و سیاست وزارتخانه و معاونت گردشگری تعامل با دستگاه‌ها در راستای حل مشکلات و از میان برداشتن موانع برای دریافت تسهیلات بانکی و تامین منابع مالی است.

احمد-تجری

وی به امضای تفاهمنامه با سازمان امور اراضی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: براساس این تفاهمنامه مقرر شد انتقال سند مالکیت ملی بر اساس ارزش نرخ زمین در زمان واگذاری انجام‌ شود. امضای سه تفاهمنامه با سازمان بنادر، شرکت فرودگاه‌ها و شرکت ملی پست نیز در هفته گردشگری انجام می‌شود.

تجری در ادامه فرآیند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری را زمان‌بر عنوان کرد و با اشاره به پروژه‌های گردشگری در حال ساخت در کشور، افزود: ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در حال احداث در کشور داریم که اولویت برای پرداخت تسهیلات با پروژه‌های بالای ۷۰ درصد است.

۹۰ جشنواره موضوعی در هفته گردشگری برگزار می‌شود

همچنین در این مراسم سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی ضمن تسلیت روزهای پایانی ماه صفر بیان کرد: روز جهانی گردشگری آغاز سال گردشگری است که رویکردهای هر کشوری در حوزه گردشگری در این روز معرفی می‌شود و فعالان و ذی‌نفعان به ارائه برنامه‌های خود می‌پردازند.

وی با اشاره به شعار سازمان جهانی گردشگری با عنوان بازاندیشی در گردشگری افزود: با توجه به تاکید بر انعطاف‌پذیری در فعالیت‌های گردشگری برای ماندگاری گردشگران و بازاندیشی در برنامه‌های هفته گردشگری این موضوع را مورد توجه قرار داده‌ایم، به غیر از شعار سال که تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی است، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با رویکرد تنوع‌بخشی و استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده ایران به خصوص در میراث ناملموس، شعار ملی با عنوان رویش اندیشه‌های نو در گردشگری ایران انتخاب شده است.

مصطفی-فاطمی

فاطمی توزیع متوازن سفرهای داخلی، تنوع‌بخشی گردشگری داخلی با محوریت انواع گردشگری، گسترش سفرهای ارزان نرخ داخلی برای اقشار کم‌تر برخوردار جامعه، تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری درباره گردشگری، تقدیر از نهادها و دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و سایر فعالان برجسته و تاثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری کشور با تاکید بر شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، اطلاع‌رسانی عملکرد وزارتخانه در بخش گردشگری در نخستین سال فعالیت‌ دولت سیزدهم، فرهنگ‌سازی عمومی در خصوص رفتارهای متقابل گردشگران داخلی و اهالی جوامع میزبان، آشناسازی کودکان و‌ نوجوانان با اهمیت سفر، نمایش تبلور هم‌افزایی حوزه‌های تخصصی، گردشگری و میراث‌فرهنگی را به‌عنوان مهم‌ترین اهداف این هفته معرفی کرد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با اشاره به برنامه‌های معاونت گردشگری به مناسبت روز جهانی گردشگری، اضافه کرد: پنجم مهرماه شهادت امام هشتم شیعیان است و برنامه‌های ما در این روز معطوف به گردشگری زیارتی خواهد بود. در استان‌‌ها نیز با توجه به گردشگری موضوعی برگزاری بیش از ده‌ها برنامه تدارک دیده شده است.

او در ادامه به تشریح و معرفی این برنامه‌ها در استان‌ها پرداخت و افزود: در حوزه‌های گردشگری کشاورزی، مذهبی، خوراک، ورزشی، ادبی، کودک، دریایی، علمی، فرهنگی‌اجتماعی، سلامت، طبیعی، گردشگری دسترس‌پذیر در تمام استان‌ها میزهای تخصصی گردشگری برگزار می‌شود.

 فاطمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی افزود: برنامه‌های متنوعی در استان از سوی بخش خصوصی نیز برنامه‌ریزی شده است. همچنین تفاهمنامه‌هایی با سازمان بنادر، شرکت فرودگاه‌ها و شرکت ملی پست نیز در هفته گردشگری منعقد می‌شود. 

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی متذکر شد: برگزاری ۹۰ جشنواره موضوعی، افتتاح ۱۸۰ پروژه گردشگری در سراسر کشور، برگزاری ۵۰ نشست، برگزاری ۹۰ کارگاه آموزشی و برنامه‌های متنوعی در ۲۹ پایگاه برنامه‌ریزی شده است.

همچنین تجلیل از فعالان گردشگری با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در یازده مهر و افتتاح نمایشگاه گردشگری اصفهان در ششم مهر از مهم‌ترین برنامه‌های هفته گردشگری خواهد بود.

در پایان مراسم از پوستر هفته گردشگری رونمایی شد.

ارسال نظر