|
کدخبر: 264205 نعیمه صفری تبار

در گفت‌وگوی گسترش نیوز با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مطرح شد:

کیش آماده استقبال از مسافران جام جهانی / گردشگران منتظر چه امکاناتی باشند؟

به علت تشابه آب و هوایی جزیره کیش و نزدیکی فاصله با کشور قطر و داشتن زیر ساخت‌های هتلی و گردشگری، این شهر به عنوان یکی از کانون‌های جذب گردشگران و هواداران فوتبال در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر معرفی شده است.

گردشگری کیش آماده استقبال از مسافران جام جهانی / گردشگران منتظر چه امکاناتی باشند؟

تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی که سبب رشد و توسعه جزیره در حوزه‌های مختلف می‌شود انعقاد شده است. این تفاهمنامه با هدف سیاست‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش و اجرای صحیح طرح‌ها توسط بخش خصوصی برای برگزاری رویداد و فستیوال جام جهانی در این منطقه به امضا رسیده است. با گسترش نیوز همراه باشید.

اقدامات انجام شده جزیره برای استقبال از جام جهانی

مهدی کشاورز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با اقدامات انجام شده در جزیره کیش برای رویداد جام جهانی گفت: برپایی رویداد جام جهانی قطر، فرصتی مغتنم برای معرفی و ارائه ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش است و هیات‌های ورزشی جزیره را بر آسیب‌شناسی‌های متناوب و مهیاسازی زیرساخت‌ها در راستای رشد و توسعه ورزش و گردشگری ورزش به دور از حرکات نمایشی مکلف هستند.

وی پیگیری ورود خودرو به جزیره کیش در راستای فراهم‌سازی زیرساخت‌ها را یکی از این اقدامات دانست و افزود: با توجه به طولانی شدن روند قضایی، از رئیس جمهور درخواست شد که با واردات ۲ هزار خودرو به کیش و قشم قبل از برگزاری مسابقات جام جهانی ٢٠٢٢ قطر موافقت کند.

مهدی-کشاورز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با کشت چمن در سه زمین فوتبال خاطر نشان کرد: چمن‌ها به صورت رول در ابعاد مختلف در نظر گرفته شده و به زمین‌های اصلی انتقال داده می‌شود و به خاطر این که سه زمین زیر ساخت آن مهیا شده، برای ذخیره روی آن نیز یک کشت چمن دیگر انجام می‌شود که زمین‌های تمرینی خط کشی و نوپردازی خواهد شد تا در شب و روز قابل استفاده شود.

وی از برگزاری چند جشنواره برای انجام آزمون و خطا، در برپایی هرچه موفق‌تر این رویداد خبر داد و گفت: تمامی دست‌اندرکاران جزیره باید در این امرحضور فعال داشته باشند.. برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی برای رویداد جام جهانی یکی دیگر از این کارها برای جذب گردشگر می‌باشد. ما در حال تلاش برای رفع موانع هستیم تا بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای هواداران در طول برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشیم.

کشاورز در ادامه گفت: هواپیمایی کیش به عنوان یکی از ابزار‌های منطقه آزاد کیش در صنعت گردشگری می‌تواند در ارائه خدمات شایسته به گردشگران از اقصی نقاط دنیا نقش‌آفرینی کند. باتوجه به فاصله نزدیک جزیره کیش تا قطر هفته‌ای ۳۶ پرواز میان ایران و قطر تا آبان‌ماه بر شمار پروازها افزوده خواهد شد.

فرودگاه فول مکانیزه میزبان گردشگران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در راستای زیرساخت‌های موجود در جزیره کیش به گسترش نیوز می‌گوید: زیرساخت‌های جزیره کیش برای کمک به برگزاری مسابقات جام جهانی در حال آماده شدن است. بندرگاه کیش مجهز به یک پایانه مسافری دو طبقه به مساحت ۱۱ هزار مترمربع است که دارای دو سالن ورودی و خروجی برای سرویس‌دهی به مسافران داخلی، خارجی و کارکنان شاغل در سکوهای نفتی است.

 اقدامی دیگر برای این رویداد، پایانه جدید مسافری فرودگاه بین‌المللی کیش با زیربنا ۴۲ هزار متر مربع در ۴ طبقه، رتبه سوم را در کشور از این حیث دارا است که طبقه اول آن مختص فضای جانبی مسافران و ورودی پل مسافربری هواپیما و پله‌ها و آسانسور ارتباطی به سالن‌های تحویل بار مسافران ورودی است ؛ در منطقه آزاد کیش ظرفیت‌های بی‌نظیری ایجاد شده و امیدواریم تا پایان خرداد بحث فرودگاهی کیش به حداکثر استاندارد بین‌المللی برسد. در طبقه دوم این ترمینال، فضای کنترل گذرنامه، خروجی و بازرسی و در طبقه سوم رستوران و کافه تریا اختصاص داده شده و با داشتن سیستم‌های به روز و تجهیزات پیشرفته از مدرن‌ترین ترمینال‌های فرودگاهی کشور محسوب می‌شود. قسمت سالن ورودی حدود ۲ هزار مترمربع و قسمت اداری ۷ هزار متر مربع است و ۱۰ پل متحرک و ۵ پل ثابت برای جابه‌جایی مسافران همزمان می‌تواند به ده هواپیما متصل شود. این طرح فول مکانیزه، شامل ویژگی‌های اجرایی پیشرفته‌ای است.

زمین‌های هیبریدی برای نخستین بار در کشور

وی بازسازی و احداث چمن هیبریدی برای نخستین بار در کشور به مساحت حدود ۱۰ هزار متر مربع را تلاشی در جهت آماده‌سازی زیرساخت‌ها جزیره کیش دانست.

تمام مواردی که برای سرویس‌دهی در ایام برگزاری مسابقات جام‌جهانی درنظر گرفته شده است و اهمیت دارد، از جمله زمین‌های فوتبال و سالن‌های بدنسازی با سرعت بسیار خوبی پیش رفته‌اند تا درنهایت بتوان استقبال خوبی را از این رویداد جهانی ثبت کرد.

آمادگی برای جذب گردشگر

کشاورز از تشکیل ستاد جام جهانی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۰۰ هزار نفر ایرانی برای تماشای جام جهانی به قطر سفر کنند و به دنبال این هستیم که از مسیرهای دریایی و هوایی مسافران خارجی را از کشورهای مختلف جهت بازدید از مراکز تاریخی و سیاحتی به ایران جذب کنیم.

وی در پایان گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب منطقه آزاد کیش برای برگزاری اردوی تمرینی تیم‌های فوتبال و معرفی شایسته جاذبه‌های گردشگری و اقامتی با همکاری وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و میراث فرهنگی و گردشگری می‌توان گام‌های موثری در این زمینه برداشت. به عنوان مسوولیت اجتماعی و یک وظیفه در این مسیر مهم پیشگام خواهیم شد تا بتوانیم این رویداد مهم را برای کیش و جامعه فوتبال کشور اجرایی کنیم.

نویسنده: نعیمه صفری تبار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها