|
کدخبر: 240788

عجایب خیره کننده از اهرام بلغارستان + تصاویر

بلغارستان یکی از کشورهای حوضه بالکان است که هنوز از رادار خیلی از گردشگران به دور مانده است. بلغارستان مکانهای دیدنی زیادی دارد که یکی از آنها اهرام استاب می باشد.

گردشگری عجایب خیره کننده از اهرام بلغارستان + تصاویر
بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپاست که پایتخت آن شهر صوفیه است. نام بلغارستان از واژه بلغار به معنی پوست های رنگین خوشبوی موجدار و پارچه محکمی که آب پس نمی دهد گرفته شده است. بلغارها، مردمان چادرنشینی بودند که در قرن هفتم میلادی سرزمین اسلاوها را فتح کردند و با آنان ادغام شدند.

بلغارستان

بلغارستان یکی از کشورهای حوضه بالکان است که هنوز از رادار خیلی از گردشگران به دور مانده است. همین خصوصیت در حال حاضر سبب شده تا این کشور مقصدی مقرون به صرفه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی باشد. زیبایی بی حد بلغارستان به شما فرصت های زیادی می دهد تا بتوانید در نقاط سحرآمیز زیبا و جادوی طبیعی و انسانی اش جستجو کنید. یکی از این نقاط سحر آمیز اهرام استاب می باشد.

درصورتی که از شهر صوفیه پایتخت بلغارستان تنها یک ساعت به طرف صومعه ریلا( Rila) حرکت کنید، در طول مسیر خود با تپه ای پوشیده شده از اهرام سنگی روبرو خواهید شد. هر کدام از این هرم ها بین ۷ تا ۱۰ متر ارتفاع داشته و در بالای بعضی از آنها هم کلاه طبیعی قرار گرفته است. بعضی از اهرام استاب شبیه انسان های سنگی بوده و بر این اساس است که افسانه ای عجیب در این خصوص شکل گرفته است. در افسانه ها گفته می شود که در یک شب عروسی، پدر داماد نگاهش به عروس افتاده و عاشق او شده است و بلافاصله همه چیز شروع به خراب شدن کرده، زمین تکان می خورد و همه افرادی که در عروسی حاضر بودندبه سنگ تبدیل شدند. این افراد همان هرم هایی هستند که بر روی تپه قابل رویت است.

 

منبع: بیتوته

ارسال نظر