|
کدخبر: 235372

زمستان را چطور در آمستردام بگذارنیم؟

گردشگری زمستان را چطور در آمستردام بگذارنیم؟

در حالی که بهار و پاییز محبوب‌ترین فصل‌ها برای تعطیلات در آمستردام هستند، کسانی که در طول زمستان از این شهر بی‌نظیر بازدید می‌کنند، امکانات و مزایای بیشتری دارند. مسافران زمستانی که در کریسمس به کشور زیبای هلند و شهر آمستردام سفر کرده‌اند، قیمت‌های ارزان‌تری برای همه چیز، از بلیط هواپیما خارجی گرفته تا محل اقامت پرداخت می‌کنند. گردشگران هم‌چنین می‌توانند از موزه‌های خلوت لذت ببرند، روی کانال‌ها اسکیت کنند و لذیذترین خوراکی‌های زمستانی را نوش جان کنند.

اگر با خرید بلیط از فلایتیو قصد دارید در ماه دسامبر یا اوایل ژانویه (آذر و دی) از آمستردام دیدن کنید تا شاهد درخشش جادوی زیبای این شهر با چراغ‌های جشن، بازارهای کریسمس جذاب و گل‌های تازه‌ باشید، نگران سرما نباشید، زیرا هیچ وقت در این شهر هوا آنقدر سرد نمی‌شود که یخ بزنید. لباس گرم بپوشانید و کاملاً راحت به گشت‌وگذار در این شهر بی‌نظیر بپردازید.

آیا از جشنواره‌ی نور آمستردام چیزی می‌دانید؟

اگر فکر می‌کنید معماری شهر آمستردام چشمگیر است، منتظر بمانید تا جشنواره‌ی نور را ببینید. در ایام کریسمس یک نمایشگاه عظیم در فضای باز شهر برپا می‌شود و در کنار کانال‌ها و خیابان‌های پیچ‌در‌پیچ آن، مجموعه‌ی از مجسمه‌های نورانی غول پیکر آنقدر زیبا می‌شوند که نفس شما را بند می‌آورند. اولین جشنواره در سال ۲۰۱۲ برگزار شد و امروزه به رویدادی بسیار معروف و محبوب تبدیل شده است. سالانه نزدیک به یک میلیون بازدیدکننده و گردشگر وارد آمستردام می‌شوند تا مجسمه‌های نوری باورنکردنی این شهر را ببینند.

در روز ملی لاله یک دسته گل رایگان بگیرید

در حالی که بسیاری، رسیدن گل‌های لاله را با فصل بهار مرتبط می‌دانند، اما برخی از پرورش‌دهندگان گل در آمستردام آن را برای روزهای سال نو آماده می‎کنند. سومین شنبه‌ی ژانویه روز ملی لاله‌ها نام دارد و در ساعت ۸ صبح، مردم محلی بیش از دویست هزار گل لاله را در باغی در میدان دام می‌چینند. در ساعت ۱ بعد از ظهر، درهای باغ به روی عموم باز می‌شود و به همه فرصتی برای چیدن رایگان گل می‌دهند. تماشای چیدمان گل‌ها تقریباً به اندازه‌ی چیدن آنها سرگرم‌کننده است، پس زودتر به این نمایشگاه بروید.

اسکیت در فضای باز

اسکیت‌سواری در یکی از کانال‌های طلایی معروف آمستردام یکی از رمانتیک‌ترین روش‌ها برای گشت‌و‌گذار در شهر است، اما باید هوا آنقدر سرد باشد که کانال‎ها یخ بزنند. اگر در طول سفر شما به آمستردام یخبندان کانال‌ها صورت نگرفت، در شهر بچرخید و در پیست‌های اسکیت فضای باز این شهر روی زمین سر بخورید.

اسکیت

آیا موزه‌های آمستردام را می‌شناسید؟

آمستردام خانه‌ی برخی از بهترین موزه‌های جهان است که عموماً در فصل شلوغی مملو از جمعیت هستند. مسافران زمستانی می‌توانند با خرید بلیط هواپیما خارجی نمایشگاه‌های چشمگیر این شهر را بدون دردسر و ازدحام تماشا کنند. موزه‎ی ملی مجموعه‌ی وسیعی از قطعات مدرن و آثار باستانی را در خود جای داده است. بازدید از موزه‌ی ون‌گوگ علاقه‌مندان به هنر را هم مجذوب خود ساختمان و هم نقاشی‌های باورنکردنی ون‌گوگ خواهند کرد. خانه‎ی آن فرانک یکی دیگر از مواردی است که باید از آن بازدید کرد. این موزه‌ی فراموش نشدنی خانه‌ای است که خانواده‌ی فرانک در طول جنگ جهانی دوم در آن پنهان شده بودند.

سوار کشتی کروز کانال شوید

آمستردام که ونیز شمال نامیده می‌شود، به خاطر کانال‌های عاشقانه و محیط درخت‌کاری اطرافش معروف است. اگر در زمستان کانال‌ها از سرما یخ نزنند چه چیزی بهتر از یک سفر دریایی با قایق خواهد بود؟ آمستردام با داشتن بیش از ۱۰۰ کیلومتر کانال که به صورت پیچ‌در‌پیچ در شهر هستند، هیچ کمبودی برای مکان‌های تفریحی وجود ندارد. بسیاری از سفرهای دریایی به شما یک شکلات داغ و یک راهنمای خوب برای معرفی جاذبه‌های توریستی دارند. از فلایتیو بلیط هواپیما بخرید تا بتوانید در آمستردام کشتی‎سواری کنید.

کشتی

خوردن غذاهای کلاسیک زمستانی آمستردام

کافه‌های گرم و دلپذیر در خیابان‌های آمستردام، بازدیدکنندگان را وسوسه می‌کنند تا از سرما به آنها پناه برده و یک کاسه سوپ گرم، خوراک گوشت با سیب‌زمینی پوره شده و سبزیجات، ساندویچ‌های معروف آمستردام و دسرهایی به شکل توپ‌های خمیری را نوش جان کنند. در آمستردام از خوردن پای سیب، پنکیک هلندی و شکلات داغ غافل نشوید تا برای تمام روز انرژی لازم را داشته باشید.

آیا به بازارهای کریسمس آمستردام سر زده‎اید؟

بازارهای کریسمس در آمستردام کم نیست. این بازارها با داشتن صنایع دستی، غذاهای لذیذ و پیست‌های اسکیت، در روزهای تعطیلات، تفریحات فراوانی را برای شما به ارمغان می‎آورند. چراغ‌های زیبا و فروشندگانی که خوراکی‌ها و اجناس جشن را می‌فروشند و کالاهای دست‌ساز عجیب و غریب که توسط افراد عجیب و غریب نمایش داده می‌شوند، همه دیدنی و جذاب هستند.

در موزه‌ی ویلت-هولتهویسن در زمان سفر کنید

کسانی که با خرید بلیط هواپیما خارجی به آمستردام سفر می‎کنند باید به این موزه بروند. این موزه که نمونه‌ای عالی از یک خانه‌ی تاریخی کانالی است، آخرین خانه‌ی آبراهام ویلت و لوئیزا هولتهویسن از اعضای ثروتمند جامعه‌ی هلندی در اواسط دهه‌ی ۱۸۰۰ است. این خانه در ایام کریسمس به سرزمین عجایب جشن قرن نوزدهمی تبدیل می‌شود و با زیورآلات و تزئینات جشن طوری تزئین می‎شود گویی که آخرین ساکنان خانه در آن زندگی می‎کردند. در این زمان قهوه، چای و بازی‌های رومیزی در دسترس هستند که شما را وسوسه می‌کند اقامت خود را در موزه طولانی‌تر کنید.

سیرک جهانی کریسمس

سیرک جهانی کریسمس شامل نمایش‌های هیجان انگیزی است که برپاکنندگان سیرک از سراسر جهان را به نمایش می‌گذارند. با تماشای پرواز هنرمندان در هوا و آکروبات‌بازهایی که به اطراف صحنه پرت می‎شوند، نفس‌تان در سینه حبس می‌شود. تردستان و شعبده بازان، دلقک‌ها و اسب سخنگوی ایتالیای، برخی از کارهای برجسته‌ی این سیرک هستند. شما در سفرتان به آمستردام در زمان کریسمس می‌توانید از این سیرک عالی دیدن کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها