|
کدخبر: 129798

واعظی: در شرایط کرونا سفر نروید

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری به اشاره به شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: مردم در این شرایط سخت سفر نروند.

سیاست واعظی: در شرایط کرونا سفر نروید

«محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات وزیران گفت: در ارتباط با وضعیت پیش آمده در تهران و برخی از کلان‌شهرهایی که وضعیت حادتری در کرونا دارند، این اختیار به ستاد استانی کرونا داده شده است که با هماهنگی وزیر بهداشت و کشور درباره ۱۴ مورد بدون آن که تصمیمات به ستاد ملی کرونا اعلام شود، خود آنها تصمیم سریع بگیرند و اقدام کنند.

رئیس دفتر ریس جمهوری گفت: در ارتباط با مسئله دورکاری هم خوشبختانه حدود یک ماه و نیم پیش انصاری رئیس سازمان استخدامی کشور، بخشنامه‌ای را به همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف ابلاغ کردند که رئیس هر بخش بتوانند در آن چهارچوب برای اینکه هم کار مردم انجام شود و هم اینکه اداره و بخش و خلوت شود بتواند دورکاری تعریف کنند.

وی تصریح کرد: در همان بخشنامه در ارتباط با کارکنانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند یا سن آنها از یک حدی بیشتر است و یا مشکلاتی دارند، به آنها اجازه داده شده بتوانند در منزل کار خود را انجام دهند یا دورکاری داشته باشند.

واعظی گفت: ‌از طرف دیگر درباره سفر و تعطیلاتی که وجود دارد همواره توصیه کردیم مردم در این شرایط سخت کرونا سفر نروند و برای هفته آینده نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی اظهارکرد: فردا رئیس‌جمهوری با رئیسان کمیته‌های تخصصی ستاد ملی جلسه دارند امروزها کمیته‌های در وزارت کشور جلسه دارند و انشا الله فردا تصمیم گیری می‌کنیم و در مورد این مسائل اعلام خواهیم کرد و روز شنبه جلسه ستاد ملی کرونا است که در انجا هم بحث خواهیم کرد.

آنها از فشار حداکثری و تحریم بر ضد ایران نتیجه عکس گرفته اند

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: این تصمیمات به یک طرف اما آنچه بسیار مهم است، همکاری مردم و همه بخش‌هایی که می‌توانند کمک کنند مهم است، درحال‌حاضر وظیفه همه مسوولان در رده‌های مختلف این است که همه دستورالعمل‌ها را هم در محل کار و هم در سفرها و همه بخش‌ها رعایت کنند.

واعظی گفت: فشار حداکثری ممکن است مزاحمت‌هایی برای مردم در زمینه کالا و گرانی ایجادکند، ولی در این تردید نیست که تاب‌آوری دولت و صنعت و صنایع دفاعی و اقتصادکشور را می‌تواند بالا ببرد و منجر به خودکفایی بیشتر کشور شده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه «از تحریم استقبال نمی‌کنیم» و گفت: ما در جایی هزینه می‌پردازیم، اما در جای دیگر استفاده آن را می‌کنیم، امریکایی‌ها فشارهای گسترده‌ای که وارد کرده‌اند، اما ما در بخش دفاعی و موشکی پیشرفت‌های بسیار خوبی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: بخش صنایع دفاعی کشور با ۶ سال گذشته قابل مقایسه نیست، ما در این زمینه‌ها رشد و توسعه پیدا کردیم و به تجهیزات بسیار پیشرفته دست یافتیم.

واعظی با بیان اینکه امریکایی‌ها به هیچکدام از اهداف خود از تحریم و فشار و حداکثری نرسیده است، گفت: آنها از فشار حداکثری و تحریم بر ضد ایران نتیجه عکس گرفته اند، آنها به دنبال این بودند که در مدت سه ماه یا جمهوری اسلامی نباشد یا مردم در مقابل حکومت به میدان بیایند و یا اقتصاد کشور کلا دچار فروپاشی و قحطی شود که به هیچ کدام از این اهداف نرسیدند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها