|
کدخبر: 216353

شرایط سفر به تایلند چیست؟

تایلند به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا در شرق آسیا واقع شده است. این کشور با دارابودن ظرفیت بسیار بالای طبیعی و تاریخی و مذهبی، سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر از سرتاسر جهان است.

گردشگری شرایط سفر به تایلند چیست؟

شرایط سفر به تایلند بعد از لغو قرنطینه چیست؟ پس از همه‌گیری کرونا تمام سفرها لغو شده و موج ناامیدی به سراغ گردشگران و جهانگردان آمد. بعد از کشف واکسن و سرعت گرفتن واکسیناسیون در دنیا، اغلب کشورها کم‌کم مرزهای زمینی و هوایی خود را به روی مسافران خارجی بازکرده و دوباره سفرها ازسرگرفته شد. تایلند هم از این قضیه مستثنا نبوده و اخیرا مرزهای هوایی خود را تحت شرایط خاصی به روی مردم دنیا مخصوصا ایرانیان علاقه‌مند بازکرده است. در این مقاله از فلایتیو شرایط سفر به تایلند را در دوره پس از قرنطینه بررسی خواهیم کرد.

چرا باید به تایلند سفر کرد؟

تایلند به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا در شرق آسیا واقع شده است. این کشور با دارابودن ظرفیت بسیار بالای طبیعی و تاریخی و مذهبی، سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر از سرتاسر جهان است. شهرهای مطرح این کشور مثل بانکوک و پاتایا و پوکت با زیرساخت‌های مناسب از جمله هتل‌های لوکس و خانه‌های ساحلی توانایی پذیرایی از مسافران زیادی را دارند. در ادامه بیشتر با این سه شهر زیبای تایلند آشنا خواهیم شد:

بانکوک

بانکوک پایتخت کشور تایلند و توریست‌پذیرترین شهر جهان است. این شهر علاوه بر جاذبه‌های گردشگری فراوان، مرکز اقتصادی و سیاسی کشور تایلند نیز بوده و جزو بهترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود. جالب است بدانید نام کامل شهر بانکوک، توسط پادشاه یدفا چولالوکه تعیین شده و به‌عنوان بلندترین نام یک مکان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. نام انگلیسی این شهر از ۲۱ کلمه و ۱۶۷ حرف تشکیل شده است.

جاذبه‌های گردشگری فراوانی در این شهر انتظار مسافران و گردشگران را می‌کشد. چنانچه به بانکوک سفر کردید حتما از کاخ پادشاهی، پارک ملی و بازارهای روی آب این شهر دیدن کنید.

پاتایا

پاتایا یکی از شهرهای ساحلی تایلند است. سالانه بیش از ۵ میلیون توریست از این شهر و ساحل بی‌نظیر آن بازدید می‌کنند. تفریحات شبانه و دریایی پاتایا باعث شده که در بهار و تابستان این شهر تبدیل یکی از شلوغ‌ترین شهرهای تایلند شود. اگر قصد سفر به پاتایا را دارید، علاوه بر ساحل حتما بازدید از جزیره مرجان، کوه بودا، باغ استوایی و موزه ریپلی را در برنامه سفر خود قرار دهید.

پوکت

پوکت بزرگ‌ترین جزیره تایلند بوده و در غرب این کشور واقع شده است. پوکت و ۳۲ جزیره اطراف آن استانی به همین نام را شکل می‌دهند. اقتصاد پوکت در سالیان گذشته متکی به معادن آن بوده، ولی امروزه توریسم و گردشگری صنعت اول این استان محسوب می‌شود. با تهیه بلیط هواپیما پوکت می‌توانید از مناظر طبیعی و اماکن گردشگری این استان دیدن کرده و لذت سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

شرایط سفر به تایلند بعد از قرنطینه

مرزهای هوایی تایلند از تاریخ ۱ نوامبر سال ۲۰۲۱ دوباره بازگشایی شده و پروازهای ایران به تایلند و برعکس ازسرگرفته می‌شود. درحال‌حاضر تمام مسافران ایرانی برای پرواز به تایلند جزو برنامه SandBox قرار می‌گیرند. بر اساس برنامه SandBox داشتن مدارک زیر برای ورود به تایلند ضروری است:

  • کارت یا مدرک واکسیناسیون دال بر انجام هر دو دوز واکسیناسیون با یکی از واکسن‌های تایید شده که از انجام آخرین مرحله واکسیناسیون حداقل ۱۴ روز گذشته باشد.
  • کسانی که در ۳ ماه قبل از پرواز به تایلند به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، می‌بایست حداقل ۱ دوز از واکسن‌های مورد تایید را ۱۴ روز پیش از سفر دریافت کرده و مدارک پزشکی مبنی‌بر بهبودی کامل خود را به همراه داشته باشند.
  • مسافرانی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند و با والدین خود مسافرت می‌کنند از الزامات واکسیناسیون معاف هستند.
  • تمامی مسافران می‌بایست گواهی پزشکی با نتیجه تست PCR منفی که بیانگر عدم آلودگی شخص به ویروس کووید ۱۹ است و حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز توسط یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت انجام شده باشد را به همراه داشته باشند.
  • به‌همراه‌داشتن مدرک تاییدیه پرداخت هزینه اقامت در هتل‌های SHA+ و آزمایش PCR
  • داشتن بیمه درمانی با پوشش حداقل ۵۰ هزار دلار
  • داشتن Thailand pass QR code

نکته: برای دریافت Thailand pass QR code باید به سایت tp.consular.go.th مراجعه کرده و مدارک واکسیناسیون، مدارک پرداختی هتل و نتیجه آزمایش PCR را در سایت بارگذاری کرده و منتظر دریافت تاییدیه از سوی آن باشید.

سفر به تایلند

ورود به تایلند پس از قرنطینه

پس از تهیه بلیط هواپیما تایلند و پرواز به این کشور در بدو ورود باید Thailand pass QR code را به مامور کنترل سلامت فرودگاه ارائه نموده و بعد از تایید مدارک، باقی مراحل ورودی را انجام دهید.

  • آزمایش PCR کووید ۱۹ را در هتل محل اقامت و یا مراکز تست تعیین شده انجام دهید. در این مرحله از کودکان زیر ۶ سال آزمایش بزاق گرفته خواهد شد.
  • با وسایل نقلیه تعیین شده به هتل محل اقامت که حداکثر ۵ ساعت با فرودگاه فاصله دارد بروید.
  • برنامه MorChanna را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید.
  • تا زمان رسیدن نتیجه آزمایش و اعلام آن از طریق برنامه Morchanna در هتل منتظر بمانید.

در طول اقامت در تایلند

پس از اعلام جواب منفی تست PCR شما ۷ روز باید تحت نظارت باشید. اقامت ۷ روز اول در تایلند با شرایط زیر امکان‌پذیر است:

  • شما تا ۷ روز اجازه خروج از مقاصد SandBox ‌را ندارید و چنانچه برنامه‌ای برای گشت‌و‌گذار و ادامه سفر در تایلند دارید، باید آن را به تعویق انداخته و حداقل ۷ روز در مقاصد SandBox بمانید.
  • چنانچه برنامه سفر شما کمتر از ۷ روز است، خروج شما باید دراسرع‌وقت با یک پرواز مستقیم به کشور دیگر باشد.
  • همه مسافران ملزم به انجام دو آزمایش کووید ۱۹ هستند. نخستین آزمایش در بدو ورود به تایلند از طریق PCR و دومین آزمایش با متد ATK در مراکز تعیین شده در روز ششم یا هفتم اقامت.
  • در طول اقامت در کشور تایلند رعایت موارد DMHTTA الزامی است. این موارد از سرواژه انگلیسی کلمات فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شستشوی دست، بررسی دمای بدن، تست کووید و برنامه هشدار تشکیل شده است.

پس از پایان ۷ روز اقامت در یکی از مقاصد SandBox مسافران می‌توانند آزادانه به تمام مقاصد گردشگری در تایلند سفرکرده و از جاذبه‌های بی‌نظیر آن لذت ببرند. بااین‌حال توصیه می‌شود که راهنمایی‌ها و تدابیر پیش‌بینی شده در استان یا کشور تایلند به‌طورجدی دنبال و انجام شود تا سفری خوش و خاطره بخش در انتظار شما باشد.

بهترین راه خرید بلیط و رزرو هتل در تایلند

اگر قصد سفر به تایلند را دارید می‌توانید با استفاده از خدمات سایت فلایتیو برای خرید بلیط ارزان هواپیما و رزرو هتل‌ در تایلند اقدام کنید. علاوه‌برآن می‌توانید با استفاده از شماره‌تلفن ۴۱۵۰۱-۰۲۱ با کارشناسان فلایتیو ارتباط گرفته و از مشاوره و پشتیبانی آنان بهره ببرید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر