|
کدخبر: 202604

نیم نگاهی به ۵ شهر شمالی ایران به پیشنهاد «میهمان شو»

گردشگری نیم نگاهی به ۵ شهر شمالی ایران به پیشنهاد «میهمان شو»

در میان کشورهای مختلف در سراسر جهان، ایران به عنوان یکی از معدود کشورهای چهار فصل شناخته می‌شود. این نوع آب‌ و هوای منحصربه‌فرد باعث شده که در هر گوشه‌ای از ایران، طبیعتی خاص و شگفت‌انگیز چهره‌‌نمایی کند. بخش شمالی ایران، از طبیعتی سرسبز و کوهستانی برخوردار است و به عنوان یکی از زیباترین بخش‌های کشور شناخته ‌می‌شود. طبیعت بکر و چشم‌نواز شمال کشور،‌ این منطقه را به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مسافرتی تبدیل کرده است. اما برای سفری چند روزه، بهتر است سراغ کدام شهرهای شمالی برویم؟ هر کدام از شهرهای شمالی ایران ویژگی‌ خاص خود را دارد. از همین رو، امروز در ۵ شهر شمالی قدم می‌زنیم و با جاذبه‌های آن‌ها آشنا می‌شویم. با فراگیری ویروس کرونا،‌ اجاره ویلا در شمال کشور به کاری طاقت‌فرسا تبدیل شده است. از همین رو، در کنار آشنایی با شهرهای شمالی ایران،‌ به آسان‌ترین روش رزرو ویلا هم می‌پردازیم.

شهر نور؛‌ قابی به شکل طبیعت!

اگر تصمیم به سفری کوتاه مدت به شمال کشور دارید،‌ قطعا شهر نور یکی از بهترین گزینه‌های شما است. این شهر به میزانی سرشار از جاذبه‌ طبیعی است که به تنهایی می‌‌تواند، مقصدی بی‌نظیر برای سفر شما باشد. در جنگل نور می‌توانید، ساعت‌ها به استراحت بپردازید و با گوش دادن به نوای پرندگان و صدای وزش باد،‌ خستگی دوران قرنطینه را بیرون کنید. علاوه بر جنگل،‌ می‌توانید شب را در کنار دریای دل‌انگیز نور سپری کنید و از سمفونی‌ صدای موج و شعله‌‌های آتش بهره ببرید. همچنین در نزدیکی شهر نور،‌ ‌می‌توانید در روستای لاویج هم توقفی داشته باشید و از آبگرم طبیعی لذت ببرید. پس اگر قصد سفر به شهرهای شمالی ایران را دارید، قطعا شهر نور را در لیست خود قرار دهید و با اجاره ویلا در نور چند شبی را در آنجا سپری کنید.

گذری در تالاب مه‌آلود نوشهر

اگر به تالاب‌های مه‌آلود و اسرار‌آمیز علاقه دارید؛ قطعا تالاب ارواح برایتان جذاب خواهد بود. تالاب یا دریاچه ارواح، یکی از جاذبه‌های اعجاب‌آور نوشهر است. تنها چند قدم در اطراف این تالاب کافی است، تا آدرنالین در خون ترشح شود و ترس تمام وجود شما را فرا گیرد. در کنار تاریکی شب و فضای مه‌آلود،‌ صدای زوزه باد از لای درختان، قلب شما را وادار به تپش سریع‌تر می‌کند؛ زوزه‌ای که به باور بومیان،‌ صدای مردگان است. دریاچه ارواح، تنها گوشه‌ای از طبیعت زیبای نوشهر است. این شهر در کنار طبیعت بی‌نظیر،‌ به خاطر ویلاهای خوش ساخت و مجهز هم شهرت دارد. از همین رو می‌توانید، آخر هفته را همراه با خانواده خود، در یکی از ویلاهای شهر نوشهر استراحت کنید و از هوای مطبوع و زنده این شهر استفاده کنید.

نوشهر

بهشهر؛ ترکیبی از تاریخ و طبیعت!

بهشهر، یکی از زیباترین و مهم‌ترین شهرهای استان مازندران، به شمار می‌رود. کمتر شهری در میان شهرهای شمالی کشور پیدا می‌شود که علاوه بر طبیعت منحصربه‌فرد،‌ از سازه‌های تاریخی‌ با قدمتی کهن برخوردار باشد. قدمت آتشکده کوسان،‌ به دوران صدر اسلام بازمی‌گردد. این آتشکده که در گذشته به طوسان معروف بوده،‌ نمایانگر معماری بی‌نظیر و چشم‌‌نواز ایرانی در آن دوره است. همچنین اگر قصد دارید دور از همهمه شهر،‌ در ویلایی شخصی به استراحت بپردازید؛ احتمالا از روستای محمدآباد، که در نزدیکی بهشهر قرار دارد، خوشتان بیاید. این روستا از از طبیعتی بسیار سرسبز و آرامش بخش برخوردار بوده و برای آسایش روان،‌ به دور از دغدغه‌های زندگی امروزی بسیار مناسب است. پس همین حالا، در اولین فرصت به اجاره ویلا محمدآباد و بهشهر از طریق سایت میهمان شو بپردازید و آخر هفته را در ویلای اختصاصی خود به استراحت بپردازید.

بوی دل‌انگیز کلوچه فومن

وقتی اسم شهر فومن به گوشتان می‌خورد،‌ احتمالا ناخودآگاه ذهنتان به سمت کلوچه‌های بی‌نظیر آن کشیده می‌شود. اما شهر فومن علاوه بر کلوچه‌های خوشمزه‌اش،‌ موارد فراوان دیگری هم برای ارائه دارد؛‌ مواردی همچون قلعه رودخانه و روستای زیبای ماسوله. اگر طبیعت‌گرد باشید،‌ قطعا با روستای بی‌نظیر ماسوله آشنا هستید؛‌ روستایی قدیمی با بافت کاهگلی. با قدم زن در کوچه‌های این روستا، می‌توانید عشق و صمیمیت را بین ساکنین آن مشاهده کنید و غرق در زندگی ساده روستایی شوید. همچنین صبح خود را با صبحانه‌ای لذیذ، در قهوه‌ خانه‌ محلی، آغاز کرده و از نسیم صبحگاهی لذت ببرید. قلعه رودخان هم از دیگر جاذبه‌های توریستی شهر فومن است. این قلعه در بالای کوهی سرسبز قرار گرفته است. برای رسیدن به این قلعه، باید مسیری پلکانی را در جنگل پشت سرگذاشت و به بالای کوه رسید. پس اگر قصد سفر به شهرهای شمالی کشور دارید، فومن را در انتخاب‌های خود قرار دهید.

کلوچه-فومن

رامسر؛‌ عروس شهرهای شمالی

به جرات می‌توان گفت،‌ رامسر زیباترین شهر شمالی ایران است. زیبایی وصف نشدنی‌اش باعث شده که برای او، لقب عروس شمال را انتخاب کنند. تنها کافی است مدتی در رامسر اقامت داشته باشید تا از صمیم قلب عاشق آن شوید. صبح خود را با آب تنی در دریای بی‌نظیر آن شروع کرده و بعد از ظهر، در ارتفاعات رامسر هوایی تازه کنید. رامسر در کنار طبیعت بکر و شگفت‌‌انگیز، از طبیعت شهری زیبایی هم برخوردار است. همچنین، این شهر به ویلاهای مجلل هم شهرت دارد. پس همین حالا، اولین قدم برای آغاز سفر را بردارید و به اجاره ویلا رامسر از سایت میهمان شو بپردازید.

آسان‌ترین روش رزرو ویلا چیست؟

پیدا و رزرو کردن ویلایی ایمن و با امکانات در ایام کرونا، به کاری سخت تبدیل شده است. از همین رو ما‌ استفاده از سایت میهمان شو را به شما پیشنهاد ‌می‌کنیم. میهمان شو به صورت یک واسطه بین میزبان و مهمان عمل می‌کند و اطلاعات کاملی از میزبان را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با ورود به سایت میهمان شو می‌توانید تمام ویلاهای موجود در شهرهای ایران را چک کنید و ویلایی متناسب با شرایط خود را، انتخاب و به آسانی رزرو کنید. پس همین حالا با رزرو ویلایی مناسب، سفر خود را شروع کنید.

امروز با ۵ شهر زیبای شمالی آشنا شدیم و برخی از جاذبه‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین با بهترین راه اجاره ویلا آشنا شدیم. البته باید افزود، زیبایی‌ شمال ایران تنها در این ۵ شهر خلاصه نمی‌شود و شهرهای فراوان دیگری هم وجود دارد که در مطلب امروز، به آن‌ها اشاره نشده است.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها