|
کدخبر: 186299

سه طرح عمرانی بندر نوشهر افتتاح شد

سه طرح سرمایه‌گذاری عمرانی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر امروز پنجشنبه همزمان با دیگر طرح‌های بندری و دریایی کشور با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

سیاست سه طرح عمرانی بندر نوشهر افتتاح شد

رئیس‌جمهوری امروز همزمان ۱۶ طرح بندری و دریایی را در استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و مازندران به ارزش حدود ۶ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال و ۸۷.۹ میلیون یورو از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و منابع بانکی و همچنین بیش از ۳۸۲ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی را افتتاح کرد.

از این تعداد طرح‌ها، هفت طرح مربوط به بنادر امیرآباد و نوشهر در استان مازندران بوده است.

طرح افتتاح شده در بندر نوشهر شامل سامانه دوربین مدار بسته و حفاظت الکترونیکی، ریل‌گذاری اسکله‌های جنوبی برای استفاده جرثقیل‌های بکرا و اجرای محوطه کانتینری و ساختمان باشگاه ملوانان در منطقه ویژه اقتصادی این بندر بوده است.

حجم سرمایه‌گذاری برای اجرای کامل این طرح‌ها ۳۷۷ میلیارد ریال اعلام شده است که از سوی دولت تامین و پرداخت شد و با بهره‌برداری از آنها ۳۵ نفر مشغول کار شدند.

از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ تاکنون بنا به گزارش‌های رسمی حدود ۲۰۶ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های زیرساختی در بندر نوشهر هزینه شد.

بندر نوشهر به مساحت حدود ۴۰ هکتار درحال‌حاضر دارای ۹ پست اسکله تجاری و خدماتی است و یکی از نزدیک‌ترین بنادر به پایتخت کشور است.

استان مازندران به دلیل دارا بودن سه بندر، مهم‌ترین استان ساحلی کشور محسوب می‌شود که نقش اساسی در زمینه صادرات و واردات دارد. بندرنوشهر نیز به عنوان قدیمی‌ترین بندر مازندران از دیرباز سهم ویژه و استراتژیکی در زمینه درآمدزایی، فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری داشته است.

 

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها