|
کدخبر: 194594

چرا تحصیل در نیوزلند؟

به طور حتم برای اینکه بتوانید بهترین و مناسب‌ترین مقصد مهاجرتی را برای تحصیل پیدا کنید، نیاز به اطلاعات جامعی از کشورهای مختلف دارید. از این رو باید تحقیق کنید و کشوری را انتخاب کنید که از نظر علمی و اقتصادی پیشرفته باشد. نیوزیلند یکی از آن جمله کشورهای مهاجرپذیر است که برای تحصیل می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

نیوزلند یا همان زلاندنو یک کشور انگلیسی زبان است. البته زبان تکلم این کشور انگلیسی و ماروئی است. گفتنی است که نیوزلند از سطح علمی بالا و دانشگاه های معتبر برخوردار است و از نظر علمی بین ۶۰ کشور برتر جهان قرار گرفته است.

این روزها نیوزیلند با وجود فاکتورهایی از قبیل سطح بالای آموزشی، هزینه پایین زندگی و تحصیلی، امکانات مناسب و انگلیسی زبان بودن جزء کشورهای پر متقاضی برای تحصیل شده است.

مطمئناً مشتاق هستید که از شرایط تحصیل و ویزای تحصیلی نیوزلند مطلع شوید. پس با ما همراه باشید تا در ادامه مبحث به بررسی آن‌ها بپردازیم.

شرایط تحصیل در نیوزلند

 تحصیل در هر کشوری یک سری شرایط و قوانین منحصر به خودش را دارد که نیوزلند هم از این قاعده مستثنی نیست. به طور مثال برای ورود به دانشگاه های نیوزلند داشتن مدرک دیپلم، مدرک معتبر زبان انگلیسی (معمولاً آیلتس ۶ یا معادل آن) الزامی است.

خوب. نوبت می‌رسد به گرفتن ویزای تحصیلی نیوزلند. با هم ببینیم برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند چه شرایط و مدارکی لازم است. پس در ادامه به بررسی فرآیند دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند می‌پردازیم.

پروسه اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند

تحصیل-نیوزلند

گرفتن ویزای دانشجویی نیوزلند خیلی دشوار نیست بلکه با پشت سر گذاشتن یک سری مراحل و شرایط می‌توانید موفق به اخذ آن شوید. ما هم قصد داریم در این قسمت شما را با این فرآیند آشنا کنیم.

این پروسه با درخواست پذیرش از دانشگاه های نیوزلند آغاز شده و با گرفتن نامه پذیرش کلید می‌خورد. بعد از آن متقاضیان باید به سفارت مراجعه کند و یک وقت برای تحویل مدارک ضروری خود و انجام مصاحبه بگیرد.

البته قابل به ذکر است که برای اخذ نتیجه درخواستتان بایستی چند هفته ای صبر کنید.

خوب. تا به اینجا پروسه دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند را بررسی کردیم. حالا بریم با هم یک اشاره ای به مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند داشته باشیم.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی نیوزلند

  • ارائه مدارک تحصیلی قبلی همراه با ریز نمرات به صورت ترجمه شده
  • ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی (آیلتس ۶)
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی نیوزلند
  • ارائه نامه بانک که مبتنی برتمکن مالی متقاضی باشد
  • ارائه گذرنامه یا پاسپورت متقاضی
  • ارائه دو قطعه عکس
  • معرفی محل اقامت دانشجو در نیوزلند
  • برگه پذیرش یکی از مؤسسات عالی نیوزلند

 مدت زمان صدور ویزای تحصیلی نیوزلند

 زمان دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند متغیر است و حدوداً بین ۱ تا ۳ ماه طول می‌کشد. برای درخواست به صورت آنلاین حداقل ۲۰ روز و به صورت درخواست کاغذی بین ۵ تا ۶ هفته زمان می‌برد. در ضمن در زمان‌های شلوغ کاری ممکن است تا ۳ یا ۴ ماه طول بکشد.

بدون شک یکی از دغدغه های متقاضیان تحصیل، هزینه تحصیل و زندگی در نیوزلند است. در ادامه می‌خواهیم مختصراً به این مبحث بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

هزینه های تحصیل در نیوزلند

بر خلاف تصور برخی از افراد در نیوزلند چیزی به عنوان تحصیل رایگان وجود ندارد. البته شهریه دانشگاه برای شهروندان نیوزلندی کمتر از دانشجویان خارجی است. البته این شهریه برای دانشجویان بین‌المللی با توجه به رشته انتخابی، طول دوره و دانشگاه مورد نظر متفاوت است.

به طور کلی مینیمم هزینه تحصیل در نیوزلند برای دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی بین ۲۲۰۰۰ تا ۳۲۰۰۰ دلار در سال، برای مقطع کارشناسی ارشد بین ۲۶۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ دلار در سال و برای مقطع دکترا بین ۶۵۰۰ تا ۹۰۰۰ دلار در سال است.

با توجه به هزینه های تحصیل در نیوزلند، دانشجویان به دنبال فرصتی برای داشتن شغلی هستند که بتوانند تا حدی هزینه های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند. بدین منظور می‌خواهیم در ادامه مختصراً اشاره ای به داشتن کار دانشجویی در نیوزلند بپردازیم.

کار حین تحصیل در نیوزیلند

ویزای نیوزلند معمولاً این اجازه را به شما می‌دهد که به عنوان دانشجوی تمام وقت طی دوره تحصیلی تا ۲۰ ساعت در هفته و حتی در تعطیلات تابستانی ۴۰ ساعت در هفته کار کنید. همچنین دانشجویان دوره دکترا می‌توانند بدون محدودیت ۴۰ ساعت در هفته طی سال کار کنند.

نکته:

اشتغال به کار در طول دوره دانشجویی در صورتی مجاز است که در ویزای تحصیلی قید شده باشد.

یکی از مواردی که برای دانشجویان از اهمیت بسیاری برخوردار است، پیدا کردن یک دانشگاه خوب و معتبر برای ادامه تحصیل است. از این رو قصد داریم در ادامه مبحث به برخی از بهترین دانشگاه های نیوزلند اشاره کنیم. اگر شما هم به دنبال دانشگاه خوب در نیوزلند هستید توصیه می‌کنم این بخش را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های نیوزلند

یکی از معیارهای مهم برای انتخاب دانشگاه، اعتبار و کسب رتبه آن در سطح جهانی است. در نیوزلند هشت دانشگاه وجود دارد که از لحاظ رتبه بندی، جزء دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته‌اند.

این دانشگاه‌ها به شرح زیر می‌باشند.

جدول-نیوزلند

یکی از مواردی که می‌تواند برای دانشجویان مهم باشد، انتخاب رشته مناسب است. چرا که تحصیل در یک رشته مناسب می‌تواند تضمین کننده آینده آن‌ها باشد. از این رو قصد داریم در ادامه مبحث اشاره مختصری به یک سری از رشته های تحصیلی معروف و پرطرفدار در نیوزلند بپردازیم.

رشته های تحصیلی پر طرفدار در نیوزلند

بازرگانی

یکی از رشته های پردرآمد و خوب در نیوزلند، رشته بازرگانی است. امروزه تجارت و بازرگانی، پایه های اقتصاد هر ملتی را در جهان کنونی تشکیل می‌دهد. از این رو جوانان امروز به سمت دنیای تجارت و بیزینس بیشتر تمایل نشان می‌دهند.

در رشته بازرگانی تمرکز بیشتر بر آموزش دانشجویان به تجزیه و تحلیل مسائل و دنبال کردن راه حل‌های خلاقانه برای حل مسائل است.

مهندسی

رشته مهندسی همیشه جزء یکی از الویت های جوانان در میان رشته های تحصیلی بوده است. از گذشته تا به حال این رشته به زمینه‌ها و رشته های تحصیلی متعددی از جمله مهندسی کامپیوتر، نرم افزار، ژنتیک و برق و الکترونیک گسترش پیدا کرده است.

رشته های مهندسی در دانشگاه های نیوزلند امکانات هنری برای دانشجویان فراهم می‌کنند. همچنین با وجود کلاس‌های کوچک معلم‌ها را قادر می‌سازد که به هر دانشجو در کلاس توجه شخصی در آموزش داشته باشد.

فناوری اطلاعات

 رشته فناوری اطلاعات دانشگاه های نیوزیلند با اساتید مجرب و امکانات عالی آموزشی به دانشجویان ارائه می‌شود. بد نیست بدانید که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیل شدن مثل یک فرد با تجربه می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند. دانشجویان این رشته، مهارت‌های لازم و کاربردی از قبیل تجزیه و تحلیل و حل مسئله، ایده های خلاقانه و مدیریت زمان را یاد می‌گیرند.

گردشگری

این روزها گردشگری به عنوان یک رشته کاملاً منحصر به فرد تحصیلی شناخته شده است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. معمولاً مردم برای اینکه یک استراحت کوتاهی را در کار خود داشته باشند، به دنبال سفر، تفریح و بازدید از کشورها و مکان‌های مختلف هستند. همین امر موجب افزایش صنعت گردشگری شده است و فرصت‌های گسترده ای را برای علاقه‌مندان این رشته موجب می‌شود.

و کلام آخر

با همه این تفاسیر برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مقصد مهاجرتی برای تحصیل نیاز به اطلاعات جامعی از کشورهای مختلف دارید. بنابراین تحقیق و بررسی در این خصوص، امری لازم و ضروری است.

اما جای هیچ نگرانی نیست. چرا که می‌توانید روی کمک مشاورین و وکلای مجموعه ویزاپیک حساب کنید. مجموعه ویزاپیک با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت به نیوزلند و اخذ انواع ویزاها می‌توانند به شما کمک کنند.

پس برای بهره‌مندی از کمک کارشناسان و مشاورین مجموعه، می‌توانید وارد سایت شده و فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کنید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها