|
کدخبر: 326121

راهکارهای سفر در ایران بدون خودرو شخصی

کسب و کار راهکارهای سفر در ایران بدون خودرو شخصی

آیا بدون داشتن خودروی شخصی نیز می‌توان سفری لذت‌بخش را تجربه کرد؟ قطعا پاسخ این سوال مثبت است. در واقع حتی افرادی که دارای خودرو هستند، خیلی از اوقات ترجیح می‌دهند که با وسایل حمل‌ونقل عمومی سفر کرده و زحمت رانندگی را به خود ندهند. با ما همراه شوید تا در این مطلب شما را با راهکارهای سفر کردن در ایران بدون خودروی شخصی و مزایا و معیب این نوع سفر آشنا کنیم.

روشهای جایگزین سفر بدون وسیله نقلیه شخصی

مسافرت رفتن با خودروی شخصی مزایا و معایب خود را دارد. برای مثال اگر بخواهید با خانواده به مناطق بکر سفر کنید، ممکن است سفر بدون وسیله نقلیه شخصی دشوار به نظر برسد، اما نداشتن خودروی شخصی هرگز بهانه مناسبی برای سفر نکردن نیست و همیشه روش‌های جایگزین و شاید بهتری وجود دارد.

سفر با قطار

سفر ریلی در ایران یک نوع سفر پرطرفدار و پررونق است. مسیرهای ریلی زیبایی وجود دارد که باعث می‌شود در طول مسیر نیز از سفر لذت ببرید. اینکه بتوانید با خیالی آسوده با خانواده یا دوستانتان در کوپه نشسته و بدون اینکه نیاز باشد رانندگی کنید، به تماشای مناظر زیبا مشغول شوید یا با یکدیگر گپ بزنید، بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد. پس مسیرهای ریلی ایران را جستجو کرده و با خرید بلیط قطار سفری امن و لذت‌بخش برای خود تدارک ببینید.

سفر با هواپیما

چه چیز بهتر از یک سفر هوایی که شما را در کوتاهترین زمان به صورت امن به مقاصد دور برساند. سفر با هواپیما مزایای بسیاری دارد که از جمله آن راحتی در طول سفر، ایمن بودن و سریع بودن است. اما آنچه که باعث می‌شود خیلی از افراد به جای هواپیما با خودروی شخصی سفر کنند، گران بودن بلیط هواپیماست. اگر قصد کردید با هواپیما سفر کنید اما هزینه زیاد آن شما را دچار تردید کرده است، قبل از تصمیم نهایی سایت‌های معتبر فروش بلیط را برای یافتن ارزانترین بلیط هواپیما چک کنید. گاهی بلیط‌های چارتر یا لحظه آخری ارائه می‌شود که قیمت پایین‌تری دارند و با خرید آنها می‌توانید به سفری لاکچری اما نسبتا مقرون‌به‌صرفه بروید.

سفر با اتوبوس

اتوبوس در دسترس‌ترین و ارزان‌ترین وسیله حمل‌ونقل برای سفر است. علاوه بر ارزانتر بودن مزیت دیگری که سفر با اتوبوس دارد، این است که امکان سفر به شهرهای مختلف را با آن خواهید داشت. شهرهایی که فرودگاه یا ایستگاه قطار ندارند به احتمال زیاد دارای ترمینال مسافربری هستند؛ به این ترتیب با اتوبوس به مناطق بسیار متنوعی می توانید سفر کنید. رزرو بلیط اتوبوس آنلاین نیز به راحتی و در هر زمان امکان‌پذیر است.

سفر با تاکسی بین شهری

اگر از افرادی هستید که ترجیح می‌دهند با خودروی سواری سفر کنند، اما خودشان حوصله رانندگی نداشته یا دارای خودروی شخصی نیستند، به این ترتیب می‌توانید برای سفر از تاکسی‌های بین‌شهری استفاده کنید. تاکسی‌های بین‌شهری نسبت به اتوبوس و قطار شما را زودتر به مقصد می‌رسانند و اختیار بیشتری دارید تا در مسیر برای استراحت یا دلایل دیگر توقف داشته باشید.

اجاره خودرو

هر چند سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی دارای مزایای زیادی است اما باز هم بعضی از افراد ترجیح می‌دهند خودشان رانندگی کرده و کاملا شخصی به سفر بروند. برای این افراد نیز اگر دارای خودروی شخصی نباشند، راهکاری وجود دارد و آن اجاره خودرو است. به این ترتیب می‌توانند هر کجا می‌خواهند توقف کرده و به هر منطقه‌ای که می خواهند سفر کنند. با اجاره اتومبیل از موسسات معتبر می‌توان به یک سفر نسبتا مقرون‌به‌صرفه رفت و از سفر به اماکن گردشگری و طبیعت زیبا و بکر ایران لذت برد.

حتی کسانی که دارای خودروی شخصی هستند نیز می‌توانند با کرایه اتومبیل‌های خاص و لاکچری رانندگی با یک خودروی لوکس در جاده‌های ایران را تجربه کنند. خودروهایی که از موسسات معتبر کرایه داده می‌شود از نظر فنی چک شده و بدون نقص و خرابی هستند و در صورت به وجود آمدن مشکل نیز متخصصان شرکت اجاره خودرو برای حل مشکل به کمک شما خواهند آمد. حتی می‌توان از این شرکت‌ها ون‌های لوکس را برای یک سفر دسته‌جمعی مهیج کرایه کرد.

سفر با تورهای گردشگری

امروزه شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی تورهای گردشگری متنوعی برگزار می‌کنند که همسفر شدن با این تورها مزایای زیادی دارد. وقتی با تور سفر کنید، تمام برنامه‌ریزی سفر از خرید بلیط و رزرو اقامتگاه تا برنامه گردش از اماکن دیدنی و برنامه‌های تفریحی بر عهده برگزارکنندگان تور است و شما تنها از این برنامه سفر لذت خواهید برد. کافی است در تور ثبت نام کرده و طبق برنامه آن عمل کنید.

مزایا و معایب سفر بدون وسیله نقلیه شخصی

سفر بدون وسیله نقلیه شخصی مزایا و معایب خود را دارد. در سفر با هواپیما و قطار شما باید هزینه بیشتری در مقایسه با سفر با وسیله نقلیه خود بپردازید اما در عوض ایمنی و سلامت بیشتری در سفر خواهید داشت. در سفر با هواپیما به سرعت به مقصد می‌رسید، اما سفر شما هزینه بیشتری در برخواهد داشت.

با قطار که سفر کنید مدت طولانی‌تری در سفر خواهید بود اما ایمن و آسوده خواهید بود و خستگی رانندگی به تن شما نخواهد ماند. در کوپه‌های قطار نیز به راحتی می‌توانید استراحت کنید.

وقتی با خودروی شخصی سفر می‌کنید، شما مسئول خودتان و همراهانتان هستید و همه برنامه‌ریزی سفر با خودتان است. باید تدارکات لازم را دیده و وسایل زیادی با خود ببرید. در عوض می‌توانید ارزان‌تر سفر کرده و اختیار سفر با خودتان باشد. هر کجا بخواهید توقف کنید، هر کجا بخواهید بروید و حتی برنامه سفر و مقاصد خود را در صورت لزوم تغییر دهید. با این حال ممکن است از رانندگی زیاد خسته شده یا خودروی شما دچار مشکلات فنی شود. ایمنی سفر نیز به اندازه سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی نیست.

در هر صورت هر چیزی در دنیا سود و زیان خود را دارد. اینکه با خودروی شخصی سفر کنید یا بدون آن بستگی به شرایط شما، بودجه‌ای که برای سفر دارید و روحیات و علاقه‌مندی‌های شما داشته و البته مقصد نیز در این انتخاب بی تاثیر نخواهد بود. اما مهم این است که بدانید نداشتن اتومبیل هرگز بهانه خوبی برای سفر نکردن نیست.

چطور ارزان تر و سبک تر سفر کنیم؟

سفر یک نیاز روحی است که شاید تا قبل از مسافرت متوجه نباشید که چقدر به آن احتیاج داشته‌اید، اما یکی از مهمترین چالش‌های امروز برای سفر کردن هزینه‌های بالاست. در ادامه به چند راهکار اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند بتوانید سفر ارزان‌تری را تجربه کنید.

در زمان مناسب سفر کنید

سفر در مواقعی که به اصطلاح مواقع های‌سیزن یا پرسفر نامیده می‌شود، مانند تعطیلات نوروز یا تابستان، اغلب هزینه بیشتری در بر خواهد داشت. در این مواقع قیمت بلیط‌ها و هتل‌ها افزایش پیدا می‌کند و حتی هزینه‌های جانبی مانند قیمت خوراکی‌ها و سوغاتی‌ها در شهرهای پرمسافر نیز ممکن است بالاتر از همیشه باشد. اما اگر در مواقع کم‌مسافر سفر کنید، سفر ارزانتری خواهید داشت؛ مثلا در فصول گرم به جنوب سفر کرده و در پاییز به شهرهای مرکزی بروید.

از روش حمل و نقل مناسب با توجه به مقصد استفاده کنید

بررسی کنید که با توجه به مقصد شما چه وسیله حمل‌ونقلی هزینه کمتری برایتان خواهد داشت. اگر قصد سفر هوایی دارید آماده سفر شده و منتظر بمانید تا بلیط‌های لحظه آخری ارزان قیمت ارائه شود. در غیر این صورت می‌توانید با اتوبوس به مقصد مورد نظر سفر کنید و از مزایای سفر با اتوبوس بهره ببرید. یادتان باشد برای سفر با اتوبوس چمدان خود را سبک بسته و وسایل غیر ضروری با خود نبرید. سفر با قطار نیز هم باصرفه‌تر از هواپیما و هم راحت‌تر از سفر با اتوبوس است.

در هزینه خوراک خود صرفه جویی کنید

اگر می‌خواهید سفر ارزان‌تری داشته باشید، در سفر مدام به دنبال رستوران‌های لوکس نگردید. یکی از لذت‌های سفر می‌تواند تجربه کردن غذاهای محلی در رستوران‌های کوچک و چشیدن غذاهای خیابانی شهر مقصد باشد. حتی می‌توانید با خود کنسرو و خوراکی‌های خشک ببرید تا مجبور نباشید برای همه وعده‌های غذایی خود، هزینه کنید.

اقامتگاه مناسب انتخاب کنید

اقامت در هتل‌های لوکس پنج یا چهار ستاره هزینه زیادی در برخواهد داشت؛ به جای آن می‌توانید در هتل‌آپارتمان‌ها یا اقامتگاه‌های بومگردی بمانید. اگر قرار باشد بیشتر وقت خود را در شهر و روستای مقصد به گشت‌وگذار مشغول باشید، خیلی مهم نیست که محل خواب شما چقدر لاکچری باشد. البته با مراجعه به سایت‌های رور آنلاین هتل می‌توانید با استفاده از تخفیفاتی که ارائه می‌شود، هتل‌های خوبی را نیز با قیمت مناسب برای رزرو بیابید.

از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید

بعد از رسیدن به مقصد برای جابه‌جایی و رساندن خود به اماکن گردشگری از اتوبوس و مترو استفاده کنید. حتی می‌توانید موقع رزرو اقامتگاه، محلی را برای اقامت انتخاب کنید که به جاذبه‌های مورد نظر شما نزدیک باشد.

وسایل کمتری با خود ببرید

سبک سفر کردن سفر شما را راحت‌تر می‌کند. با دقت وسایل ضروری را انتخاب کنید و بار خود را سبک ببنید. به این ترتیب هنگام جابه‌جایی با وسایل حمل‌ونقل عمومی کمتر دردسر خواهید داشت و متقبل هزینه بار اضافی نیز نخواهید شد.

هزینه سفر با تور را بررسی کنید

گاهی سفر با تور ارزان‌تر در می‌آید. تورها اغلب با ارائه بلیط‌های چارتر شده و رزرو هتل‌های تخفیف‌دار در مجموع هزینه‌های سفر را کاهش می‌دهند. بنابراین قبل از برنامه‌ریزی برای سفرتان بررسی کنید که آیا یک سفر با برنامه شخصی برایتان باصرفه‌تر خواهد بود یا پیدا کردن یک تور مناسب.

سفر بدون خودروی شخصی می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. شما می‌توانید به طرق مختلف در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کرده و برای خرید بلیط مناسب‌ترین وسیله حمل‌ونقل برای رسیدن به مقصد مورد نظرتان اقدام کنید. بلیط را بخرید و با یک چمدان سبک سفری متفاوت و دلچسب را تجربه نمایید.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها