|
کدخبر: 324574

سئو چگونه می‌تواند به رشد اقتصاد کمک کند؟

سئو یا بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یک فرایند کاملا حرفه‌ای و البته پیچیده است که صاحبان وب‌سایت و کارشناسان سئو به‌خوبی از مزایای اقتصادی آن مطلع هستند.

کسب و کار سئو چگونه می‌تواند به رشد اقتصاد کمک کند؟

سئو یا بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یک فرایند کاملا حرفه‌ای و البته پیچیده است که صاحبان وب‌سایت و کارشناسان سئو به‌خوبی از مزایای اقتصادی آن مطلع هستند. 

یک وب‌سایت برای کسب رتبه بالاتر در نتایج گوگل می‌تواند دستورالعمل‌های سئو را به‌کار بگیرد و از خود چهره‌ای شناخته‌شده‌تر بسازد. 

اما آیا واقعا تأثیر خدمات سئو به این اندازه بالا است که بخواهیم برای آن وقت و هزینه صرف کنیم؟ و آیا سئو از لحاظ اقتصادی برای ما عایدی هم دارد؟

وب‌سایت؛ چیزی که امروز همه کسب‌وکارها به آن احتیاج دارند

هیچ صنفی را پیدا نمی‌کنید که نتواند به‌طریقی از مزایای وب‌سایت اختصاصی برای خود بهره ببرد. الان دیگر مثل گذشته نیست که مردم برای هر خریدی یا برای دستیابی به خدمات مختلف، از خانه یا محل کار خود بیرون بروند و تمام این کارها را به‌صورت حضوری انجام دهند.

داشتن وب‌سایت در کنار معرفی محصولات و خدمات شما به طیف وسیعی از مشتریان، این ویژگی را دارد که به‌مانند فروشگاهی بزرگ نیز برای کسب‌وکار شما عمل کند. 

مزایای سئوی وب‌سایت  

فراگیری اینترنت و سهولت استفاده از آن در هر زمان و هر مکانی، این بستر را فراهم کرده است که هر شخص بتواند با تحقیق و جست‌وجو در فضای آن به چیزی که نیاز دارد، برسد. حالا فرض کنید در بین این جست‌وجوها، نام کسب‌وکار شما را ببینند! عالی نمی‌شود؟

اگر اسم برند شما در بین نتایج سرچ گوگل به جمعیت بالایی از مردم نمایش داده شود،‌ فرصت ایده‌آلی است برای آن‌که بتوانید مشتریان بیش‌تری به‌دست بیاورید و کسب‌وکار خود را رونق بدهید. اما چطور خودمان را در لیست رتبه‌های برتر بیاوریم؟

رتبه‌های برتر گوگل شانس بازدید بالاتری دارند و طبق آمار، سه رتبه اول گوگل بیش از ۹۰ درصد شانس کلیک دارند. رتبه‌های پایین‌تر معمولا دیده نمی‌شوند.

معجزه سئو

نتایج اول گوگل بهترین جایی است که هر کسب‌وکاری آرزوی حضور در آن‌جا را دارد. خوشبختانه روش‌ها و دستورالعمل‌هایی وجود دارد که بتوانیم با پیروی از آن‌ها شانس حضور در رتبه‌های برتر نتایج گوگل را افزایش دهیم. این‌که بتوانیم در بین بی‌نهایت داده ریز و درشت در گوگل، خودمان را در رتبه‌های اول ببینیم مثل یک معجزه می‌ماند و اسم این معجزه، سئو است. 

سئو یا Search Engine Optimization یک فرایند حساب‌شده از الگوریتم گوگل است برای بهبود رتبه سایت در بین نتایج گوگل. الگوریتم گوگل (که همواره در حال به‌روزرسانی هم هست) بر طبق یک سری اصول، برای صفحات مختلف رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد که کارشناسان سئو از این موضوع مطلع هستند.

سئو.jpg

نقش متخصص سئو در بهبود رتبه سایت

کارشناسان سئو می‌دانند که چطور محتوای سایت را بر اساس الگوریتم گوگل بهینه کنند. البته قرار نیست گوگل را گول بزنند! اصلا هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم گوگل را دور بزنیم. بلکه سعی می‌کنند با پیروی از توقعاتی که گوگل از محتوای سایت‌ها انتظار دارد به هدف خود که همان دیده‌شدن است برسند.

هدف گوگل در واقع این است که نتایجی را به مردم نشان دهد که آن‌ها بتوانند پاسخ سوالات‌شان را پیدا کنند. وظیفه موتور جست‌وجوی گوگل چیزی غیر از این نیست که کاربرانش به پاسخ سوالات خود برسند. برای شناخت بهترین پاسخ نیز یک سری الگوریتم دارد که این الگوریتم برای کارشناسان سئو آشنا است. 

وب‌سایت و سئو

خب تا این‌جا متوجه شدیم که با سئوی مناسب و رعایت اصول آن می‌توانیم خودمان را در نتایج برتر گوگل نشان دهیم؛ البته این نکته را هم یادمان است که بدون داشتن یک وب‌سایت، اصلا خبری از گوگل و سئو هم نخواهد بود!

حالا اگر جزو افرادی هستید که به قدرت معجزه‌آسای وب‌سایت در بهبود اوضاع کسب‌وکار خود اعتقاد ندارید، باید بدانید که بدجوری ضرر خواهید کرد. قطعا شما رقبای بسیاری در حوزه فعالیت خود دارید که اگر برخلاف این نظر را عمل کنند می‌توانند به‌راحتی مشتریان بسیار بیش‌تری از شما به‌دست بیاورند و برند خودشان را بهتر بر سر زبان‌ها بیاندازند. 

دوباره تأکید می‌کنیم که داشتن وب‌سایت برای پروموت‌شدن برند و جلب مشتری اهمیت بالایی دارد. تأثیر وب‌سایت برای دیده‌شدن شما با بهینه‌سازی‌های سئوی سایت، چندین برابر هم خواهد شد؛ چون با رعایت اصول سئو می‌توانید در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید.

گوگل می‌تواند ویترین کسب‌وکار شما باشد؛ به‌شرطی که در وهله اول یک وب‌سایت برای کسب‌وکار خود دست و پا کنید، سپس از کارشناسان سئو برای کسب رتبه‌های برتر نتایج گوگل کمک بگیرید. 

در پایان برخی از سوالات متداول در مورد تأثیر سئو در بهبود شرایط تجاری کسب‌وکارها را مرور می‌کنیم. 

۱. آیا سئو برای سایت لازم است؟

یک سایت صرفا برای بقای خود نیازی به سئو ندارد. ولی اگر می‌خواهید از دیگر رقبای خود عقب نمانید و بهتر دیده شوید باید سئوی سایت را جدی بگیرید. 

۲. سئو چه فایدهای برای پیشرفت اقتصادی کسبوکارها دارد؟

با بهینه‌سازی و سئوی محتوای سایت خود می‌توانید نام‌تان را در بین نتایج برتر گوگل قرار دهید. به این ترتیب در معرض طیف وسیعی از مخاطبان قرار خواهید گرفت. مخاطبانی که هر کدام‌شان می‌توانند تبدیل به مشتری کسب‌وکار شما شوند.

۳. هزینه سئوی سایت چهقدر است؟

این مورد به عوامل متعددی بستگی دارد و نمی‌توان برای آن قیمت دقیقی تعیین کرد. ابتدا باید مشخص کنید که چه توقعاتی از وب‌سایت اختصاصی خود دارید و با تیم طراحی سایت مذاکره کنید تا به قیمت دقیق برسید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها