|
کدخبر: 323746

نکات مهم در خرید گوشی‌های ارزان قیمت شیائومی

نکات مهم در خرید گوشی‌های ارزان قیمت شیائومی؛ برای خرید گوشی‌های میان‌رده به چه فاکتور‌هایی توجه کنیم؟

خرید گوشی موبایل برای خیلی از افراد، آسان نیست! شاید خود شما هم بارها این مسئله را تجربه کرده‌اید که هنگام خرید یک گوشی، نمی‌دانید باید به چه فاکتورهایی توجه کنید.

کسب و کار نکات مهم در خرید گوشی‌های ارزان قیمت شیائومی؛ برای خرید گوشی‌های میان‌رده به چه فاکتور‌هایی توجه کنیم؟

خرید گوشی موبایل برای خیلی از افراد، آسان نیست! شاید خود شما هم بارها این مسئله را تجربه کرده‌اید که هنگام خرید یک گوشی، نمی‌دانید باید به چه فاکتورهایی توجه کنید. در این مطلب با نگاهی به این مشکل، سعی کرده‌این نکات مهم و کاربردی را در خرید گوشی‌های ارزان قیمت شیائومی بیان کنیم و یک راهنمای خرید برای گوشی‌های میان‌ رده این برند تهیه کنیم.

راهنمای خرید گوشی‌های ارزان قیمت شیائومی

پیش از آن‌که نکات مهم را در خرید گوشی‌های ارزان قیمت و میان‌رده شیائومی بیان کنیم، بهتر است اول از همه این نکته را یادآوری کنیم که هنگام خرید این گوشی‌ها، نباید توقع بی‌جایی داشته باشید. بدیهی است که نمی‌توانید از یک گوشی میان‌رده، انتظار داشته باشید کیفیت دوربینش مانند گوشی‌های پرچم‌دار باشد.

پس با همین تفکر، به سراغ توضیح فاکتورهایی می‌رویم که در خرید یک گوشی میان‌رده باید آن‌ها را مدنظر قرار دهیم.

حافظه داخلی

شاید اشتباه نباشد اگر بگوییم یکی از اولین فاکتورهایی که برای کاربران اهمیت دارد، حافظه داخلی دستگاه است. کم بودن این حافظه به مرور زمان کاربران را دچار مشکل می‌کند و آن‌ها را به فکر تعویض گوشی خود می‌اندازد. پس از همان ابتدا باید تخمین درستی از حجم اطلاعات خود داشته باشید و مدلی را انتخاب کنید که ظرفیت آن پاسخ‌گوی نیازهای شما باشد.

این مسئله را هم در نظر بگیرید که دیگر بیشتر گوشی‌های شیائومی و حتی سایر برندها، از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند و به همین خاطر است که توجه به حافظه داخلی بیش از پیش اهمیت دارد.

ابعاد صفحه نمایش

تلفن‌های همراه حالا دیگر فقط وسیله‌ای برای مکالمه نیستند و ما بیشتر کارهای خود را با این دستگاه‌ها انجام می‌دهیم. ما حالا با موبایل‌های خود فیلم می‌بینیم، وب‌گردی می‌کنیم، کسب درآمد می‌کنیم و اطلاعات زیادی را در آن ذخیره می‌کنیم. به همین خاطر ابعاد صفحه نمایش برایمان اهمیت زیادی دارد.

بسته به این‌که قرار است با موبایل خود بیشتر چه کارهایی انجام دهید، سایز صفحه نمایش را هم انتخاب کنید.

نوع و رزولوشن صفحه نمایش

از آن‌جا که با موبایل خود کارهای مختلفی انجام می‌دهیم، کیفیت تصویر صفحه نمایش نیز اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید یک گوشی میان‌رده شیائومی را با رزولوشن‌ هایی نظیر 1080x2400 پیکسل، 1220x2712  پیکسل یا  2400x1080پیکسل بخرید. نوع صفحه نمایش در این گوشی‌ها هم در بیشتر مواقع آمولد است.

باتری

مگر می‌شود به ظرفیت و دوام باتری موبایل بی‌توجه بود؟ ما دنبال دستگاهی هستیم که بتوانیم در طول روز از آن به شیوه‌های مختلف استفاده کنیم و باتری‌هایی با ظرفیت پایین، کارمان را مختل می‌کنند. گوشی‌های شیائومی به داشتن باتری‌های فوق‌العاده‌شان زبان‌زد هستند و حتی در محصولات میان‌رده و ارزان قیمت این برند هم می‌توانید دستگاه‌هایی با ظرفیت‌های بالا پیدا کنید.

در گوشی‌هایی که صفحه نمایش بزرگ دارند، عدم وجود یک باتری قوی، چیزی جز اتمام سریع شارژ دستگاه و نارضایتی را به دنبال ندارد.

کیفیت دوربین

دوربین یکی از بخش‌های مهم گوشی‌های موبایل است که تمام کاربران هنگام خرید، کیفیت آن را مدنظر قرار می‌دهند. گوشی‌های میان‌رده شیائومی از دوربین‌های نسبتا مناسبی برخوردار هستند. بهتر است این‌طور بگوییم که با توجه به هزینه‌ای که می‌پردازید، می‌توانید یک گوشی ارزان‌ قیمت با دوربین قابل قبول بخرید. اکنون حتی گوشی‌های میان‌رده هم دوربین‌های اصلی و سلفی خوبی دارند که برای عکاسی‌های روزمره و معمولی کاملا مناسب هستند.

این دوربین‌ها ویژگی‌های دیگری هم دارند که بسته به نوع و مدل گوشی، متفاوت خواهد بود.

پردازنده

فرقی ندارد در حال خرید چه نوع گوشی موبایلی هستید؛ در هر حالت پردازنده دستگاه بسیار مهم است. پردازنده حکم مغز موبایل را دارد که اگر از کیفیت و قدرت خوبی برخوردار نباشد، تجربه بسیار بدی از کار با گوشی برایتان رقم خواهد خورد. این پردازنده است که سرعت کار با گوشی را تعیین می‌کند و به همین خاطر است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رم

رم یا همان حافظه کوتاه‌مدت، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند روی تجربه کاربری اثر بگذارد. رم بالا داده‌های بیشتری را مدیریت می‌کند و قابلیت جابجایی سریع میان داده‌ها را فراهم می‌کند. معمولا رم گوشی‌‌های میان‌رده چیزی بین ۲ تا ۶ گیگابایت است. معمولا کاربران مبتدی روی این مسئله چندان تمرکز نمی‌کنند و پس از مدتی، متوجه می‌شوند که محصولی که خریداری کرده‌اند، آن چیزی نبوده است که فکرش را می‌کردند.

قابلیت شارژ سریع

تمامی مدل‌های اخیر گوشی‌های شیائومی به نوعی از قابلیت شارژ سریع بهره‌ می‌برند. این یک ویژگی فوق‌العاده است که باعث شده است زمان شارژ دستگاه شما کوتاه شود و به سرعت بتوانید دستگاه خود را ۱۰۰ درصد شارژ کنید. اگر برایتان مهم است که گوشی خود را در زمانی کوتاه شارژ کنید، حتما به این قابلیت توجه کنید و به سراغ مدل‌‌های فست شارژ بروید.

نسخه اندروید و قابلیت ارتقا به نسخه‌های بالاتر

نسخه اندروید گوشی‌های موبایل نیز از برخی جهات مهم است. با توجه به این‌که دستگاه موردنظرتان در چه تاریخی تولید و عرضه شده است، می‌توان به صورت حدودی حس زد که تا چه نسخه‌ای از اندروید را پشتیبانی خواهد کرد. گوشی‌های موبایل شیائومی معمولا چندین به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند.

شبکه‌های تحت پشتیبانی

برند شیائومی گوشی‌های میان‌رده‌‌ای دارد که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند و این قابلیت نیز یکی از مواردی است که برای افراد مختلف مهم است. برای افرادی که از اینترنت سیم‌کارتشان استفاده می‌کنند، این یک ویژگی حیاتی محسوب می‌شود که می‌تواند سرعت دانلود و آپلود سریع‌تری را برایشان به ارمغان بیاورد.

کیفیت صدا

گوشی موبایل برای خیلی از ما حکم دستگاهی برای گوش دادن به موسیقی را دارد که ممکن است در موقعیت‌های مختلفی از آن استفاده کنیم. خیلی از مواقع فراموش می‌کنیم این ویژگی را در هنگام خرید یک دستگاه تلفن همراه جدید در نظر بگیریم. اگر گوشی همراه، ویژگی‌های صدای خوبی هم‌چون اسپیکرهای استریو داشته باشد، هنگام تماشای ویدیو یا شنیدن موسیقی، از آن بیشتر لذت خواهیم برد.

خدمات پس از فروش و گارانتی

بدون شک در خرید هر وسیله‌ای، خدمات پس از فروش و گارانتی اهمیت فراوانی دارد. در مورد گوشی‌های شیائومی، خوشبختانه مراکز متعددی در ایران وجود دارند که خدمات پس از فروش این موبایل‌ها را ارائه می‌کنند. هم‌چنین گارانتی‌‌های شرکت‌های مختلف نیز، خیال ما را بابت تضمین کیفیت کالا راحت می‌کنند. پس لازم است خریدتان را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید.تا آنجا که می توانید تلاش کنید از نمایندگی شیائومی خرید کنید .

قیمت

تمام این فاکتورها را بیان کردیم تا برسیم به اصل مطلب. تمام ویژگی‌هایی که در بالا توضیح دادیم، روی قیمت نهایی کالایی که می‌خواهیم خریداری کنیم، اثر می‌گذارد. اگر می‌خواهید همه‌چیز در حد اعلا باشد، طبیعتا باید هزینه بیشتری بپردازید. به‌طور کلی اگر دنبال یک گوشی میان‌رده از برند شیائومی هستید، با پرداخت مبلغی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان، می‌توانید یک گوشی با قابلیت‌های بسیار کاربردی و خوب خریداری کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها