|
کدخبر: 321993

ویژگی های یک بنر تبلیغاتی حرفه ای

امروز در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های یک بنر تبلیغاتی حرفه‌ای بپردازیم، پس تا انتهای این مقاله تخصصی همراه ما باشید.

بنر تلیغاتی چیست؟

بنر تبلیغاتی، ترکیبی از تصویر، المان‌های گرافیکی و متن ها می‌باشد که به تبلیغ محصول، خدمات یا برند شما می‌پردازد. بنرهای تبلیغاتی در ابعاد و مدل های متفاوت می‌باشند. یکی از پر طرفدارترین فرمت بنرهای تبلیغاتی JPG می‌باشد. انواع بنرهای تبلیغاتی عبارت اند از:

  • بنر تبلیغاتی ثابت
  • بنر تبلیغاتی گیف
  • بنرهای تبلیغاتی چاپی
  • و...

در ادامه به معرفی هر کدام از بنرهای تبلیغاتی و ویژگی های یک بنر حرفه ای خواهیم پرداخت.

بنر تبلیغاتی ثابت

بنرهای تبلیغاتی ثابت مانند بنر اینستاگرام در ابعاد پست و استوری، بنرهای مربع قابل استفاده در شبکه های اجتماعی دیگر با فرمت JPG می‌باشند که به معروف‌ترین نوع بنر تبلیغاتی نیز معروف هستند.

بنر تبلیغاتی گیف

بنرهای تبلیغاتی گیف، مخصوص تبلیغات کلیکی برای وب سایت ها می‌باشند. در سایت‌های پر بازدید حتما دیده‌اید که بنرهای متحرک در ابعاد مختلف برای تبلیغات به نمایش گذاشته شده اند. به این نوع بنرها بنر گیف تبلیغاتی می‌گویند.

بنرهای تبلیغاتی چاپی

نوع دیگر بنرها، بنر چاپی می‌باشند. که اکثرا در سطح شهر مشاهده می‌شوند. بنرهای چاپی با مد رنگی CMYK بوده و در ابعاد بزرگ قابل چاپ می‌باشند.

ویژگی های یک بنر حرفه ای

برای اینکه یک بنر تبلیغاتی بیشترین جذب و بازدهی را در تبلیغات برایتان داشته باشد، باید نکات حرفه ای طراحی و بازاریابی فروش در آن رعایت شده باشند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. یک بنر حرفه ای باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • رعایت رنگبندی سازمانی
  • استفاده از فونت سازمانی
  • رعایت تیتر بندی و خوانایی مطالب
  • استفاده از تصاویر و المان های مرتبط
  • استفاده از فضای خالی در بنر
  • طراحی ساده و جذاب گرافیکی

با رعایت این 6 نکته در طراحی بنر تبلیغاتی می‌توانید یک بنر حرفه ای برای کسب و کار خود داشته باشید.

رعایت رنگبندی سازمانی

در طراحی بنر تبلیغاتی، حتما باید رنگبندی سازمانی خود را رعایت کنید. اولین قدم برای برندینگ، داشتن یک رنگبندی سازمانی حرفه‌ای می‌باشد. برای مثال همه طرح های تبلیغاتی، وب سایت، تبلیغات محیطی و... شرکت اسنپ به رنگ سبز می‌باشد. این رنگ به معنای رنگبندی سازمانی این شرکت می‌باشد.

پس بهتر است شما هم برای کسب و کار خود یک رنگبندی سازمانی داشته باشید و در همه طرح ها مخصوصا در بنرهای تبلیغاتی خود از آن استفاده کنید.

استفاده از فونت سازمانی

داشتن یک فونت سازمانی ثابت، شما را یک قدم دیگر به برندینگ و بهترین بودن در حوزه کاری خودتان نزدیک‌‌تر می‌کند. با خرید لایسنس یک فونت ایرانی از سایت هایی مانند فونت ایران و... می‌توانید به راحتی پکیج کامل از همه وزن های یک فونت را داشته باشید و در همه طرح های تبلیغاتی و حتی وب سایت خود نیز از آن فونت استفاده کنید. داشتن فونت سازمانی از اولویت های برندینگ می‌باشد.

رعایت تیتر بندی و خوانایی مطالب

در طراحی بنر حتما به رعایت تیتر بندی و خوانایی مطالب باید توجه ویژه ای داشته باشید. مخاطب هدف در اولین نگاه کدام متن شما را باید بخواند؟ طبیعتا باید اندازه فونت آن متن بزرگتر از متن های دیگر باشد. همیشه سعی کنید مخاطب را درگیر کنید. یعنی ابتدا با یک شعار یا یک متن جذاب مخاطب را جذب کنید، سپس مخاطب خودش به دنبال متن های با اندازه فونت کمتر خواهد گشت و آن ها را مطالعه خواهد کرد.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که طراحان گرافیک مبتدی انجام می‌دهند این است که همه متن های یک بنر تبلیغاتی را با یک اندازه فونت می‌نویسند!

استفاده از تصاویر و المان های مرتبط

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، یک بنر تبلیغاتی عبارت است از ترکیب متن و تصویر، شما باید در طراحی های خود از تصاویر و المان های مربوط جذاب استفاده کنید. تصاویر جذاب می‌‎تواند بازدهی و جذابیت بنر شما را بسیار بالا ببرند. امروزه در سال 2023 اکثر طراحان بزرگ گرافیک در دنیا بیشتر روی تصویر و المان سازی یک طرح کار می‌کنند تا افکت های متنی و گرافیکی...

استفاده از فضای خالی در بنر

استفاده از فضای خالی در طراحی بنر، از نکات بسیار ظریف و جذاب در طراحی گرافیک است که طراحان گرافیک حرفه‌ای فقط آن را رعایت می‌کنند. همیشه سعی کنید در اطراف بنر خود حداقل به مقدار 50px از هر چهار طرف فضای خالی در نظر بگیرید و المان های خود را متناسب با آن در هر چهار طرف بنر بچینید!

یا برای مثال اگر متنی را داخل یک کادر نوشته اید، از هر چهار طرف به آن فضای خالی لازم را دهید تا کاربر با خواندن آن متن احساس راحتی کند.

طراحی ساده و جذاب گرافیکی

همیشه سعی کنید بنرهای تبلیغاتی خود را بسیار ساده اما جذاب طراحی کنید! سعی کنید در طراحی بنر از افکت ها، گرادیانت ها و پترن های شلوغ استفاده نکنید. هرچقدر بنر شما ساده و مینیمال تر باشد، مخاطب امروزی ارتباط بسیار راحت تری با آن برقرار خواهد کرد.

البته لازم به ذکر است که سبک طراحی ها با توجه به نوع مخاطب هدف هر طرح نیز می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال اگر در زمینه بازی های کامپیوتری فعالیت می‌کنید و مخاطب هدف شما نوجوانان هستند! بدون شک باید بنرهای تبلیغاتی مهیج و هیجانی طراحی کنید.

سفارش طراحی بنر تبلیغاتی

اگر برای شرکت یا برند خود هنوز طراح گرافیک استخدام نکرده اید و با مشکل طراحی بنرهای تبلیغاتی روبرو هستید، اصلا جای نگرانی نیست. شما می‌توانید از سایت هایی که خدمات طراحی ارائه می‌دهند مانند سایت بنرساز www.Bannersaaz.ir استفاده کنید.

از جمله خدمات تخصصی تیم طراحی بنرساز می‌توان به طراحی بنرهای متحرک گیف، بنر تبلیغاتی اینستاگرام و تلگرام، طراحی بروشور، لوگو و... اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 09398899595 نیز تماس حاصل فرمائید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها