|
کدخبر: 320022

علت خط انداختن کارتریج؛ در زمان شارژ کارتریج کدام قطعه نیاز به تعویض دارد؟

 

چاپ اسناد مالی و نامه های اداری باید با بالاترین کیفیت ممکن انجام شود و به همین دلیل است که خط انداختن کارتریج پرینتر در زمان چاپ باید در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شود.

در ادامه مطلب با 8 دلیل اصلی خط انداختن پرینترهای لیزری رنگی آشنا خواهیم شد. شناخت دلایل خط انداختن پرینتر و روش رفع آن‌ها از آنجایی مهم است که می‌تواند به کاهش هزینه‌های نهایی مواد مصرفی پرینتر در شرکت شما ختم شود. کارشناسان مجموعه قدیمی و معتمد اداریم در این باره می‌گویند:

"بسیاری از کاربران در زمان مشاهده خطوط عمودی و افقی در پرینت، یک کارتریج جدید برای پرینتر خود خریداری می‌کنند؛ این در حالی است که اگر بدانند چرا پرینتر خط میندازه، می‌توانند هزینه های خود را تا حد زیادی کاهش دهند و مشکل را با استفاده از سرویس شارژ کارتریج در محل حل کنند.

البته اگر راهی جز تعویض کارتریج باقی نمانده باشد نیز بهترین راه آن است که با توجه به بودجه خود از میان مدل‌های اصلی، طرح یا های کپی با توجه به نکات زیر انتخاب کنند:

اصلی ترین نکاتی که در زمان خرید کارتریج لیزری باید به آن توجه کنید، شامل سه مورد زیر هستند:

  • قیمت کارتریج
  • انتخاب کارتریج مناسب پرینتر شما
  • انتخاب مدل کارتریج

" جهت کسب اطلاعات دقیق تر در این مورد می‌توانید به صفحه قیمت کارتریج https://edarim.com/product-category/کارتریج/ اداریم مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 02188827590 تماس بگیرید.

1- آلودگی کارتریج؛ اصلی ترین دلیل مشاهده خطوط افقی در پرینت

به طور کلی می‌توان گفت اولین اقدام پس از مشاهده خطوط عمودی در پرینت رفع آلودگی‌ها و گرد و غبارهای دستگاه است.

اگر سلامت کارتریج برای شما بسیار مهم و حائز اهمیت است، باید قسمت‌های مختلف چاپگر به خصوص غلتک‌های آن را به طور منظم از آلودگی‌ها پاک کنید.

2- کیفیت کم جوهر کارتریج، می‌تواند منجر به مشاهده سایه و خط در پرینت شود

همیشه دلیل خطوط عمودی در پرینت آلودگی و نشتی جوهر نیست. گاهی کم کیفیت بودن جوهر خریداری شده پشت این اتفاق است.

معیوب بودن کارتریج تونر و کیفیت کم این محصول می‌تواند خود را به صورت خطوط ریز و درشت در پرینت و حتی گاهی پرینت‌های محو شده باشد.

اگر خط انداختن کارتریج به صورت افقی باشد، نشان دهنده مسدود شدن الیاف در پایین جوهر است.

بررسی دقیق کارتریج جوهر به شما این امکان را خواهد داد تا دلیل اصلی این اتفاق را بیابید.

 

اگر در هنگام خرید کارتریج دقت و توجه چندانی به خرج ندهید و سعی کنید سراغ مجموعه‌های غیر معتبر بروید، این امکان وجود دارد که خط افتادن روی برگه‌های پرینت را بسیار تجربه کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که با خارج کردن کارتریج و تمیزسازی آن می‌توانید وقوع این اتفاق را کاهش دهید. البته اگر بیش از یک سال است که از کارتریج استفاده می‌کنید، ممکن است محصول خشک شده باشد. در چنین شرایطی شارژ کارتریج در محل می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. البته به شرطی که توسط یک مرکز معتبر انجام گیرد.

3-استفاده از کاغذ نامناسب پرینتر یکی دیگر از دلایل خطوط عمودی و افقی در چاپ

گاهی علت خط انداختن پرینتر کیفیت کم کاغذ یا ناسازگاری آن با دستگاه است.

دوستانی که همزمان از چند نوع کاغذ استفاده می‌کنند معمولا این اتفاق را بیشتر مشاهده خواهند کرد. بنابراین توصیه می‌شود یک کاغذ با کیفیت تهیه کنید و هر از چندگاهی دستگاه‌ها را از خرد و ریزهای کاغذ تمیز نمایید تا دستگاه‌تان برای مدت زمانی طولانی‌تر سالم بماند و فعالیت کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که خرید کاغذ مناسب برای پرینتر بسیار حائز اهمیت است. بنابراین اگر اطلاعات چندانی در رابطه با کاغذ مناسب پرینتر خود ندارید، بهتر است حتما با متخصصانی که در این زمینه فعالیت دارند، مشورت کنید.

4- مسدود شدن هد پرینتر

هد پرینتر یک بخش بسیار مهم در پرینترهای جوهر افشان است. مسدود شدن این قسمت یکی از علت خط انداختن پرینترها است که نباید از آن غافل شد.

البته صحت مسدود شدن هد پرینتر حتما باید توسط متخصصان خبره بررسی شود و در صورت نیاز اقدامات لازم برای تمیز سازی این بخش صورت گیرد.

ناگفته نماند محلول‌هایی در بازار موجود است که به طور اختصاصی برای رفع انسداد هد پرینتر و تمیز کردن این قسمت به کار می‌رود. این نکته را در نظر داشته باشید که خطوط افقی در پرینت دستگاه‌های جوهر افشان بیشتر به دلیل انسداد هد پرینتر است.

5- خرابی فیوزینگ پرینتر لیزری

فیوزینگ یک قسمت بسیار مهم در پرینترهای لیزری است که با تولید حرارت در فرایند چسباندن کاغذ به چاپ تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اهمیت بالای کار این بخش از پرینترهای لیزری باعث می‌شود تا از خرابی فیوزینگ به عنوان یکی از دلایل مشاهده خطوط عمودی در پرینت یاد شود.

توجه داشته باشید که تعمیر و تعویض فیوزینگ پرینتر یک اقدام تخصصی است که تنها متخصصان از عهده آن برمی‌آیند. بنابراین به دنبال تعویض این قطعه نباشید.

6- خرابی درام کارتریج

در پرینترهای لیزری قطعه‌ای آبی رنگ و استوانه‌ای شکل وجود دارد که موجب برقراری ارتباط بین کارتریج و پرینتر می‌شود.

اختلال عملکرد در درام یکی دیگر از مهم‌ترین علت خط انداختن پرینتر محسوب می‌شود. اگر خطوط ایجاد شده توسط پرینتر در فواصل منظمی نسبت به یکدیگر قرار دارند، به احتمال زیاد مشکل از خرابی درام است.

لازم به ذکر است که امکان تعمیر این قطعه وجود ندارد و باید حتما آن را تعویض کنید.

7- خراب شدن مگنت کارتریج پرینتر

اگر خطوط سیاه چاپ شده بر روی پرینت از بالا تا پایین و به صورت مکرر تکرار شده باشد، علت خراب شدن مگنت است.‌

مگنت یک قطعه مهم از پرینترهای لیزری است که با چرخش خود وظیفه بیرون کشیدن تونر از صفحه اصلی را برعهده دارد. اگر این دستگاه دچار اختلال شود، رویه دچار کثیفی می‌شود و بوش‌های مگنت خراب می‌گردد، که با خط انداختن کارتریج همراه خواهد بود.

8- خرابی فوم رول کارتریج پرینتر

خرابی فوم رول نیز می‌تواند علت خط انداختن پرینتر باشد. این قطعه مهم جهت تمیز کردن ضایعات روی درام استفاده می‌شود.

چنانچه کلمات به صورت کمرنگ چاپ شده باشند، ممکن است نشانه‌ای از خرابی فوم رول باشد. البته باید بدانید که خرابی این قطعه نادر است. به همین دلیل در صورت کمرنگ چاپ شدن کلمات باید حتما از متخصصان کمک بگیرید.

 

اگر موفق به رفع مشکل خط انداختن پرینتر نشدید، با کارشناسان اداریم تماس بگیرید.

چنانچه به هر یک از قطعات کارتریج، سرویس اعزام تعمیرکار برای رفع علت خط انداختن پرینتر، و یا راهنمایی های بیشتر نیاز دارید، کافی است به وب سایت ماشین های اداری اداریم مراجعه کرده و یا با استفاده از شماره تلفن‌های 02188827590 و شماره تماس 02188490091 با این مجموعه تماس بگیرید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها