|
کدخبر: 267341

پرینتر مناسب برای دفاتر پیشخوان

فناوری پرینتر مناسب برای دفاتر پیشخوان

امروزه به دلیل وجود انتخاب‌های بسیار، برای خرید یک دستگاه خوب کمک گرفتن از یک راهنمای خرید پرینتر پیش از انتخاب کالا مورد نظر می‌تواند بسیار مفید و تاثیر گذار باشد. بنابراین ما در تیم کارت پرداز تصمیم گرفتیم یک آموزش جامع درباره خرید پرینتر مناسب برای دفاتر پیشخوان فراهم کنیم تا راهنمای شما برای بدست آوردن یک تجربه خرید عالی باشد.

چه پرینتری برای شما مناسب است؟

اکثر چاپگرهایی که روانه بازار می‌شوند از سوی تولید کننده با هدف رفع نیازی خاص ساخته و معرفی می‌شوند. برای مثال پرینتر کارت‌ها تحت عنوان پرینتر چاپ کارت PVC شناخته می‌شوند که سازندگان نیز در هنگام معرفی محصولات خود به این موضوع اشاره می‌کنند. این قضیه در مورد چاپگرهای سوزنی نیز کاملا صادق است. برخی پرینترها نیز جهت انجام کارهایی نظیر چاپ لیبل یا بارکد طراحی و تولید شده اند که به لیبل پرینتر مشهور هستند. لذا اگر قصد دارید علاوه بر انجام کار اصلی خود، استفاده دیگری نیز از پرینتر خود داشته باشید، لازم است حتما پیش از خرید به طور دقیق به آن‌ها فکر کنید. در ادامه به معرفی پرینترهایی که در دفتر پیشخوان دولت مورد استفاده قرار می‌گیرند، معرفی می‌کنیم.

 

 

پرینتر چاپ کارت PVC

 

 

از جمله نیازهای دفاتر پیشخوان، داشتن چاپگر کارت برای صدور انواع کارت پی وی سی است. با هماهنگی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، دفاتر مجهز به پرینتر کارت PVC که مورد تایید انجمن صنف دفاتر پیشخوان هستند، مجوز صدور کارت‌های ذیل را دارند:

1. کارت بهداشت و سلامت

2. کارت منزلت

3. کارت مهندسین سازمان نظام مهندسی

4. کارت شناسایی برای ورزشکاران محترم کشوری

 

 

پرینتر اسمارت 31، پرینتر اسمارت 30، پرینتر هایتی CS200، پرینتر کارت مجیکارد Enduro، پرینتر کارت زبرا ZXP 3، پرینتر کارت زبرا P430i، پرینتر کارت پوینت من TP9200، پرینتر کارت فارگو HDP5000، پرینتر کارت فارگو DTC1000 و پرینتر کارت فارگو DTC1250 از پرفروش ترین چاپگرهای کارت هستند که در پیشخوان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ادامه به معرفی پرکاربردترین آن‌ها می‌پردازیم.

 

 

  1. پرینتر هایتی CS200

چاپگر هایتی HITI CS200 یکی از رایج‌ترین پرینترهای قابل استفاده در دفتر پیشخوان است که کارکرد بسیار آسان و قیمت مناسبی دارد. اغلب بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولت در کشور از این دستگاه استفاده می‌کنند که دلایل بسیاری برای انتخاب آن وجود دارد. یکی از خصوصیات بارز این مدل سایز کوچک و وزدن سبک است که می‌توان آن را به صورت رومیزی استفاده کرد. مواد مصرفی دستگاه هایتی CS200 بسیار ارزان و قابل دسترس است و قادر است در هر ساعت 180 کارت رنگی و 600 کارت تک رنگ مشکی چاپ کند. پرینتر کارت PVC دفتر پیشخوان باید قابلیت کد گذاری انواع مختلف کارت های هوشمند مثل کارت مغناطیسی را داشته باشد. که HITI CS200 این ویژگی را نیز دارد. همچنین دارای نرم افزار چاپ کارت برای چاپ کارت بهداشت، سلامت و منزلت است.

 

 

  1. پرینتر پوینت من TP9200

پرینتر کارت کره ای پوینت من TP9200 به دلیل ابعاد کوچکی که دارد برای استفاده در فضاهای کاری کوچک مناسب است. این مدل از ویژگی‌های لازم برای یک چاپگر کارت نظیر راحتی در استفاده، انعطاف پذیری، سرعت و کیفیت و در عین حال قیمت مناسب، یکجا برخوردار است سرعت چاپ تک رنگ این دستگاه در یک ساعت ۲۰۰ عدد بوده و قادر است در همین زمان ۱۷۰ عدد کارت رنگی چاپ کند. کارت پرینتر پوینت من از نرم افزار چاپ کارت اختصاصی Card Desiree CS برای چاپ کارت پی وی سی استفاده می‌کند که برای دفاتر پیشخوان مناسب است.

 

 

لیبل پرینتر

از دیگر تجهیزات مورد نیاز دفاتر پیشخوان پرینتر لیبل زن است. چاپ لیبل یا برچسب بارکد بخشی از یک سیستم بارکدی است که به هر کسب‌و‌کاری اجازه می‌‎دهد تا مدیریت موجودی، ردیابی کالاها و حفظ کارایی زنجیره تامین خود را ارتقا دهد. چاپ برچسب، لیبل و بارکد روی محصولات و کالاها در انبارداری ها، خرده فروشی ها، حمل و نقل، فروشگاه‌ها و مراکز بهداشتی توسط این دستگاه قابل انجام است. اولین گام برای انتخاب یک لیبل پرینتر این است که تعیین کنید برچسب بارکد شما در چه موردی استفاده خواهد شد و قرار است روی چه سطحی بچسبد. نکته دیگری که هنگام خرید چاپگر لیبل باید مورد توجه قرار گیرد، روش چاپ یا همان تکنولوژی چاپ لیبل است که باید متناسب با نیاز شما باشد.

لیبل پرینتر زبرا LP 2844، لیبل پرینتر زبرا GK420t و لیبل زن زبرا GX 430t از رایج‌ترین چاپگرهای لیبل موجود در بازار هستند که در دفاتر پیشخوان‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ادامه به معرفی دو مدل لیبل پرینتر که قابل استفاده در دفاتر پیشخوان هستند خواهیم پرداخت.

  1. لیبل پرینتر زبرا LP 2844

دستگاه لیبل زن 2844 سری LP شرکت زبرا به صورت رومیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لیبل زن با کارایی و تعمیر و نگهداری پایین، نیازهای آموزش و هزینه‌های عملیاتی را کاهش داده است و برای چاپ‌های گسترده ایده آل به نظر می‌رسد. این مدل با فناوری چاپ حرارتی مستقیم و انتقال حرارتی، کاغذهایی با حداکثر عرض چاپ 104 میلی‌متر و طول 279 میلی‌متر را با سرعت 102 میلی‌متر در ثانیه چاپ می‌کند. این سرعت مطلوب با کیفیت چاپ 203dpi همراه است. لازم به ذکر است که حجم کار چاپ شما تعیین می‌کند به کدام یک از پرینترهای لیبل زن کوچک، متوسط ​​یا مخصوص چاپ با حجم بالا نیاز دارید.

  1. لیبل پرینتر زبرا GX 430t

پرینتر لیبل زن زبرا مدل GX430t در ابعاد 254 × 191 × 193 میلی‌متر و وزن 2100 گرم طراحی و تولید شده است. چاپ لیبل در این دستگاه با وضوح 300 dpi در عرض 104 میلی‌متر انجام می‌شود و ریبون قابل استفاده در آن 74 متر طول دارد. این دستگاه دارای 4 مگابایت ظرفیت حافظه است و از درگاه‌های USB، Serial و پارالل پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت اتصال بی‌سیم WiFi در این مدل طراحی‌ شده است که می‌توان از آن به‌صورت وایرلس استفاده نمود.

خرید بهترین پرینتر برای دفتر پیشخوان دولت

با تفکر در مورد تمام توضیحات داده شده می‌توانید، به انتخابی صحیح برسید. کافیست بدانید چه کیفیت چاپ، چه سرعت و چه امکاناتی برای شما کافی است و چه بودجه‌ای برای خرید دستگاه در نظر گرفته اید، تا با ترکیب این گزینه‌ها بتوانید یک خرید صحیح و مناسب انجام دهید. همچنین در صورتی که به دنبال خرید دستگاه‌های مورد نیاز خود با کمترین هزینه هستید، می‌توانید اقدام به خرید پرینتر دست دوم نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر