|
کدخبر: 316842

آموزش آرایشگری زنانه: اصول و تکنیک ‌های حرفه‌ای

آموزش آرایشگری زنانه از آن دسته هنر و فعالیت هایی محسوب می شود که این روز ها بسیار پرتقاضا می باشد. درآمد بالای آرایشگران و افزایش علاقه به زیبایی را می توان از علل این اتفاق دانست. دوره آموزش آرایشگری زنانه فرصتی برای ورود به حرفه آرایشگری و کسب درآمد است. در این مقاله، به بررسی اصول آرایشگری زنانه و تکنیک‌ های مختلف از آموزش مبتدی تا مهارت ‌های پیشرفته می پردازیم.

آرایشگری-زنانه

آشنایی با پایه ‌های آرایش

آرایش کردن هنری فردی است که به مرور زمان، با توجه بیشتر زنان به حفظ جوانی و شادابی، تبدیل به یک حرفه شده است؛ حرفه‌ای که اصول و قواعد خاص خود را دارد.

هر شخص ممکن است سال های طولانی از لوازم آرایشی استفاده کند و به صورت تجربی به یکسری تکنیک ‌های شخصی دست یابد، ولی شاید این رنگ و روش هایی که به کار می گیرد، واقعا برازنده چهره او نباشد و با انتخاب روشی بهتر، ‌بتواند چهره‌ای زیباتر برای خود بسازد.

برای این که بتوان بهترین آرایش را متناسب با چهره فرد پیاده سازی کرد، باید پایه هایی آرایشی را به طور کامل بشناسید. در ادامه شما را با پایه های آرایش آشنا می کنیم تا به بهترین آرایش برای چهره ‌تان دست پیدا کنید.

پوست

پوست مهم ترین عنصر در آرایش صورت به حساب می آید. گام اول در آرایش صورت، شناخت نوع پوست و استفاده از محصولات مناسب برای آرایش آن است. در گام بعد با استفاده از تکنیک های آرایشی می توان به اصلاح نواقص پوستی پرداخت و زیبایی فرد را چندین برابر کرد.

چشم‌ ها

چشم ‌ها، کانون اصلی جذابیت صورت هستند و نقش مهمی در بیان احساسات و واکنش ‌های محیطی ما دارند. چشم‌، در آرایش صورت نیز نقش بسیار مهمی ایفا می ‌کند.

هریک از ما براساس ویژگی های ژنتیکی خود ممکن است چشم ‌های درشت، ریز، گرد، بادامی و غیره داشته باشیم. افرادی که چشم‌ های ریز یا بادامی دارند، باید اصول مهم و خاصی را حین آرایش رعایت نمایند. اما چشم درشت ‌ها، می ‌توانند با رعایت چند نکته کلیدی هر آرایشی را که می خواهند، امتحان کنند.

لب ‌ها

آرایشگری-زنانه۲

آرایش لب‌ ها بخش مهمی از آرایش صورت است. زیبایی لب ‌ها، در جذابیت و زیبایی فرد نقش به سزایی دارد، زیرا لب ‌ها زیبایی صورت را برجسته تر می‌ کنند و در صورتی که آرایش زیبا و مناسبی نداشته باشند، چهره را بی روح نشان می‌ دهند. از آنجایی که همه افراد لب های زیبایی ندارند، با یک میکاپ خوب می ‌توانند به لب‌ های خود فرم داده و آنها را زیباتر جلوه دهند. انتخاب رژ لب مناسب و آرایش لب‌ ها نیز جزء مهارت ‌های آرایشگری است.

تکنیک ‌های آرایش

تکنیک های آرایش صورت شامل تمامی مواردی است که با رعایت کردن آنها می توانید آرایش خود را زیباتر و حرفه‌ای تر کنید. با رعایت چند نکته ساده ولی مهم، می توانید کاری کنید که آرایشتان به شکل موثر تری به زیبایی شما بیافزاید. این تکنیک ها شامل موارد زیر است.

اصول آرایش لب‌

آرایش لب در واقع جمع بندی آرایش کل صورت است و وضوح مناسبی به صورت می ‌دهد. اما آرایش لب ها یک نسخه واحد برای همه ندارد (یعنی برای تمام اشکال لب یکسان نیست).

لب‌‌ های افراد با هم متفاوت است. بعضی افراد لب‌‌ های پرتری داشته در حالی که برخی دیگر لب ‌‌های باریک دارند. لب‌ های شما چه باریک یا حتی پرتر باشند، آرایش این قدرت را دارد که باعث زیبا تر و برجسته ‌تر به نظر رسیدن لب ها شود. از مهم ترین اصول آرایش لب تشخیص فرم لب‌ های فرد و دانستن اینکه چه آرایشی مخصوص فرم لب او است، می باشد.

آموزش کانتورینگ صورت

هدف اصلی آموزش کانتورینگ صورت ایجاد تعادل بین نقاط قوت و ضعف در چهره است. به طور کلی، برای کانتورینگ از یک سایه‌ تیره و یک سایه روشن استفاده می ‌شود. این تکنیک توانایی بزرگ تر یا کوچک تر نشان دادن قسمت های مختلف صورت را در اختیار شما قرار می دهد تا ویژگی های مثبت صورت را برجسته تر کنید.

به طور معمول، از رنگ تیره ‌تر  برای نقاطی که می ‌خواهید کمتر به چشم بیایند (مثلاً پایین گونه، زیر خط چانه) استفاده می‌ شود و از رنگ روشن ‌تر برای نقاطی که می ‌خواهید بیشتر به چشم بیایند استفاده می ‌شود. با استفاده از تیره ‌تر و روشن ‌تر کردن بخش‌ های مختلف چهره، ابعاد صورت تغییر می کند.

آموزش سایه‌ زدن چشم

استفاده از سایه در آرایش چشم، یکی از مهم ‌ترین قسمت ‌های آرایش صورت است که باعث افزایش زیبایی و جذابیت چهره می ‌شود. به علت وجود سایه چشم در رنگ های مختلف و ابزارهای آرایشی متنوع برای آرایش چشم، زدن سایه و ترکیب رنگ آن کار دشواری به نظر می رسد. به علاوه با استفاده از سایه‌ های مختلف، می توان چشم‌ ها را بزرگ ‌تر یا کوچک ‌تر نشان داد. بنابراین آموزش سایه زدن چشم و تکنیک های آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدرک آرایشگری

در صورتی که آموزش آرایشگری زنانه را در یک آموزشگاه معتبر گذرانده باشید، می توانید پس از گذراندن این دوره‌، مدرک رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت کنید. این مدرک اعتبار بین المللی دارد و می تواند در شروع مسیر شغل حرفه‌ای به شما کمک کند.

آموزشگاه ‌های آرایشگری زنانه

آموزشگاه های آرایشگری زنانه در مناطق و شهرهای مختلف هستند. شما می توانید برای شرکت در دوره آموزش آرایشگری زنانه، آموزشگاه های معتبر در شهر خود را بیابید و برای مشاوره رایگان و ثبت‌نام در کلاس ها با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

اگر به آرایشگری علاقه مند هستید ولی توانایی پرداخت هزینه کلاس های آموزش آرایشگری را ندارید می توانید از آموزش های رایگان موجود در وب سایت آرایار به نشانی arayar.com استفاده کنید. ویدئو های رایگان آموزش آرایشگری زنانه در وب سایت آرایار شروع خوبی برای حرفه‌ای شدن در آرایشگری است.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها