|
کدخبر: 314698

راهنمای کامل خرید پارتیشن شیشه‌ای را اینجا بخوانید!

کسب و کار راهنمای کامل خرید پارتیشن شیشه‌ای را اینجا بخوانید!

پارتیشن شیشه‌ای از جدیدترین پارتیشن هاست که به دلیل جذابیت بالایی که دارد بسیار محبوب واقع شده است. این پارتیشن‌ها جایگزین دیوارهای سنتی بوده و نسبت به آن‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر و شیک‌تر هستند. باتوجه­به تنوع بالای پارتیشن­های شیشه‌ای، انتخاب مدل متناسب با محیط شما اهمیت بالایی دارد، لذا لازم است که نکات مهم قبل از خرید پارتیشن شیشه­ای را بدانید تا بر حسب نیاز خود بهترین پارتیشن را خریداری نمایید.

اصلاً پارتیشن شیشه‌ای چیست؟

همان‌طور که می‌دانید پارتیشن شیشه‌ای نوعی دیوار از جنس شیشه است که برای جداسازی فضاهای داخل محوطه منزل، محل کار و... استفاده می‌شود و در واقع برای تقسیم فضاهای بزرگ به فضاهای کوچک‌تر کاربرد دارد. البته از دلایل محبوبیت پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توان به افزایش نور طبیعی در محیط، تردد بهتر هوا و بازتر به­نظر آمدن فضا نیز اشاره کرد. پارتیشن­های شیشه‌ای می­توانند تمام قد، کشویی، تاشو و... باشند.

چرا پارتیشن شیشه‌ای را انتخاب کنیم؟

  • پارتیشن‌های شیشه‌ای جلوه بسیار لوکسی دارند و می‌توانند فضاهای ساده را به فضایی جذاب و شیک تبدیل کنند.
  • با نصب پارتیشن شیشه‌ای امتیاز انتقال کامل نور با حفظ حریم شخصی را خواهید داشت.
  • از آن جایی که پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توانند عایق صدا، عایق حرارت و... ساخته شوند برای محیط‌های اداری انتخابی عالی هستند.
  • پارتیشن‌های شیشه‌ای با تنوعی بسیار بالا از نظر طرح و مدل، رنگ، میزان ضخامت و... تولید می‌شوند و به راحتی می­توانید از بین گزینه­های موجود، مدل مناسب خود را انتخاب کنید.
  • از دیگر مزیت‌های پارتیشن شیشه‌ای نصب آسان آن‌هاست که به طرز قابل توجهی نسبت به ایجاد دیوارهای سنتی دردسر کمتری دارد.
  • پارتیشن شیشه‌ای برای تقسیم فضا در محیط اداری از بهترین انتخاب­هاست زیرا باعث کاهش هزینه‌های انرژی محیط تجاری می­شود.

انواع پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای انواع متفاوتی دارند و بسته به ثابت یا متحرک بودن در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند که در ادامه آن‌ها را شرح داده‌ایم.

پارتیشن-شیشه

پارتیشن فریم لس

دور این مدل پارتیشن شیشه­ای بدون فریم است و از شیشه‌های بادوام و محکم تولید می‌شود. پارتیشن شیشه‌ای فریم لس ساختاری یکدست دارد و نمایی بسیار مدرن و زیبا به محیط می‌بخشد.

پارتیشن با فریم

این مدل پارتیشن شیشه‌ای بسته به سلیقه مشتری با انواع فریم استیل، چوبی و... ساخته می‌شود. طبیعتاً پارتیشن شیشه‌ای با فریم دارای استقامت بالاتری است.

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره

همان‌طور که حدس می‌زنید پارتیشن شیشه‌ای دوجداره از دو لایه شیشه تشکیل شده است که یک شکاف هوایی کوچک در بین آنها فاصله ایجاد می‌کند. این نوع پارتیشن‌ها عایق صدا و گرما و سرما بوده و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شوند.

عایق بودن پارتیشن شیشه‌ای دوجداره سبب می‌شود که این مدل پارتیشن برای فضاسازی در ادارات و سایر محیط‌های تجاری انتخابی عالی به شمار رود؛ البته طبیعتاً به دلیل استفاده از دو شیشه در ساخت پارتیشن‌های دوجداره، این نوع پارتیشن شیشه‌ای گران‌تر از پارتیشن‌های معمولی است.

پارتیشن شیشه‌ای هوشمند

پارتیشن‌های شیشه‌ای هوشمند که به نام پارتیشن‌های شیشه‌ای قابل‌تعویض نیز نامیده می‌شوند امکانات فوق‌العاده‌ای دارند. این نوع پارتیشن شیشه‌ای با لمس یک دکمه از حالت شفاف به مات و برعکس تغییر می‌کند، حریم خصوصی و کنترل نور را بدون نیاز به نصب پرده و یا مات کردن شیشه فراهم می‌کند، قابل کنترل از راه دور هستند، امکان تنظیم آسان حریم خصوصی و سطوح نور را دارند، به کاهش هزینه‌های انرژی کمک می‌کنند و... .

باتوجه‌به تمام این مزایا طبیعتاً به دلیل تکنولوژی پیشرفته‌ی شیشه­ی هوشمند، این مدل پارتیشن گران‌تر از سایر پارتیشن‌های شیشه‌ای است.

انواع جنس شیشه برای پارتیشن شیشه‌ای

دقت کنید که شیشه‌های مختلفی برای ساخت پارتیشن در بازار موجود است که هرکدام مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند. برای مثال

اگر عایق صدا بودن برایتان اهمیت بالایی دارد شیشه لمینت و سکوریت را انتخاب کنید که دارای ایمنی بسیار بالا، مقاومت در برابر حرارت و اشعه یووی و دفع نویز بالایی هستند.

همچنین شیشه مات ساتینا و یا سندبلاست برای اجرایی کردن انواع طراحی‌های مات اعم از طراحی‌های هندسی، لوگو، نام برند کاری و... مناسب هستند.

همچنین انواع شیشه‌های رنگی را برای شاد کردن محیط می‌توانید استفاده کنید که به صورت براق و مات موجود هستند. این مدل شیشه دارای ایمنی مناسب و مقاومت در برابر اشعه یووی است.

پارتیشن-شیشه-ای

فاکتورهای مهم برای خرید پارتیشن شیشه‌ای

  • قبل انتخاب نوع پارتیشن شیشه‌ای ابتدا باید هدف استفاده از آن را مشخص کنید. به بیان دیگر توجه کنید که محیط اجرای پارتیشن شما چه ویژگی‌هایی دارد. طبیعتاً پارتیشن شیشه‌ای که برای محیط‌های اداری استفاده می‌شود با پارتیشنی که در منازل استفاده می‌شود، کاملاً متفاوت است.
  • ابعاد و اندازه پارتیشن شیشه‌ای مورد نیاز خود را دقیق محاسبه کنید. البته توصیه می‌شود این امر را به کارشناسان متخصص در این زمینه واگذار کنید تا هیچ‌گونه خطایی در اندازه‌گیری صورت نگیرد.
  • حتماً به طور مفصل در رابطه با دکوراسیون محیط برای انتخاب رنگ و طرح پارتیشن شیشه‌ای تفکر کنید.

پس از بررسی این سه فاکتور، توصیه می‌شود حتماً برای خرید پارتیشن شیشه‌ای موارد زیر را نیز مدنظر قرار دهید.

ایمنی پارتیشن شیشه­ای

برای سفارش پارتیشن شیشه‌ای مطمئن شوید که به مرکز معتبری مراجعه می‌کنید زیرا جنس شیشه و متریال به کار گرفته شده برای ساخت پارتیشن شیشه‌ای با میزان ایمنی آن رابطه مستقیم دارد.

طراحی پارتیشن شیشه­ای مناسب

در کل خرید پارتیشن شیشه‌ای آماده توصیه نمی‌شود. بهتر است با سنجش نیازهای محیط، پارتیشنی با ابعاد دقیق و مهندسی شده سفارش دهید و بسته به نیازتان، مات، ساده یا طرح‌دار بودن آن را خود انتخاب کنید.

نوع شیشه و مدل پارتیشن

همان‌طور که پیش‌تر در رابطه با انواع مختلف پارتیشن شیشه‌ای توضیح دادیم لازم است با بررسی دقیق ویژگی‌های هرکدام، نوع پارتیشن مناسب محیط خود را انتخاب کرده و مزایای هرمدل و میزان بودجه‌ی خود را نیز در نظر بگیرید.

قیمت پارتیشن شیشه‌ای

در کل قیمت پارتیشن‌های شیشه‌ای از سایر پارتیشن‌های قدیمی بالاتر است. اگر محدودیت بودجه دارید خرید پارتیشن‌های پنلی و پارتیشن ام‌دی‌اف برای شما گزینه‌ی بهتری خواهد بود. وجود پارامترهایی از قبیل درب و نوع آن که می‌تواند هوشمند، کشویی و لولایی باشد و یا وجود پرده‌های کرکره‌ای از عوامل تأثیرگذار در قیمت خرید پارتیشن شیشه‌ای هستند.

قابلیت جابه‌جایی پارتیشن شیشه­ای

به این نکته مهم توجه داشته باشید که اگر در ملکی اجاره‌ای ساکن هستید تقبل هزینه بالا برای خرید پارتیشن شیشه‌ای ثابت منطقی نخواهد بود و توصیه می‌شود پارتیشن شیشه‌ای متحرک را برای تفکیک فضای خود انتخاب کنید.

سخن نهایی

پارتیشن‌های شیشه‌ای به دلیل جذابیتی که به فضا می‌بخشند از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. بدیهی است که برای خرید پارتیشن شیشه‌ای باید اطلاعات کافی در مورد انواع آن را داشته باشید تا بهترین و مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید. در این مطلب تلاش کردیم تا جامع‌ترین راهنمای خرید پارتیشن شیشه‌ای را ارائه دهیم. به دلیل نوسانات قیمت توصیه می‌کنیم از سایت‌های فعال در این زمینه مانند اخوان هلدینگ استعلام قیمت گرفته و برای تهیه پارتیشن خود بهتر برنامه‌ریزی کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها