|
کدخبر: 236035

عوامل موثر بر قیمت پارتیشن‌‌های شیشه‌ای

تبلیغ

 

 

 برای تعیین قیمت پارتیشن‌‌شیشه‌ای فاکتورهای‌ زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به طور کلی، نوع مواد مصرفی، وزن، مشخصات استاندارد و... پارتیشن‌های شیشه‌ای، می‌تواند هزینه را کاهش داهد. از طرفی مقدار درب شیشه‌ای، تعداد شیشه‌ها مورد نیاز تنوع محصولی پارتش‌های شیشه‌ای مانند پارتیشن‌های فریم لیس، پارتیشن تک جداره، پارتیشن اداری و... که آنها را به محبوب‌ترین جداکننده‌های سالنی که در پارتیشن بندی اتاق های مدیریت و اتاق کنفرانس استفاده می گردد تبدیل کرده است می‌تواند روی قیمت پارتیشن تاثیرگذار باشد. در اجرای پارتیشن شیشه ای میتوان از شیشه رنگی استفاده کرد استفاده از شیشه لاکوبل رنگی در پارتیشن شیشه ای امروزه مرسوم شده است و از دو لایه شیشه 5 میل رنگی که پشت به پشت با هم لمینت و سکوریت شده است استفاده می شود. در اجرای پارتیشن شیشه ای از یراق الات سکوریت و یراق پارتیشن استفاده میشود که شامل دستگیره شیشه سکوریت،لولا پارتیشن و لولا شیشه به دیوار،دستگیره فرودگاهی با یراق الات برند هوپه و مرونی یا دورما استفاده می شود.

بررسی تمام گزینه‌هایی که این روز‌ها بر قیمت پارتیشن‌‌های شیشه‌ای تاثیر دارد، بسیار دشوار است، هدف از این مقاله بررسی موارد اصلی تاثیرگذار بر قیمت این محصول است تا دید کلی نسبت به موضوع پیدا کنید. در ادامه به بررسی مواد و مشخصاتی می پردازیم که برای مقایسه و انتخاب بهترین و مقرون به‌ صرفه‌ترین پارتیشن‌ شیشه‌ای نیاز دارید که بدانید.

  • تعیین قیمت پارتیشن

 

اولین قدم در خرید این محصولات تعیین بودجه مورد نیاز است، برای این کار شما می‌توانید با استفاده از مشاوره رایگان از شرکت تترافرم، مجری پارتیشن های شیشه ای و پارتیشن های اداری مدرن در ایران بهترین پیشنهاد و بودجه مناسب برای پیاده‌سازی طرح مورد نظر با بهترین کیفیت را به دست آورید.

  • پارتیشن تک جداره

دیوارهای جداکننده تک جداره یا پارتیشن تک جداره از یک لایه شیشه‌ای تشکیل شده‌اند که معمولاً شیشه‌هایی سخت با پروفیل های آلومینیومی و پروفیل های اختصاصی پارتیشن در جای خود نگه داشته می‌شوند.در این نوع پارتیشن‌بندی از الومینیوم کمتری استفاده می شود، بنابراین قیمت پارتیشن تک جداره ارزان‌تر هستند.

 

 

 تبلیغ

  • پارتیشن دو جداره

برخلاف دیوارهای شیشه‌ای تک جداره، پارتیشن‌های دو جداره از 2 لایه شیشه تشکیل شده‌اند. این محصول انتقال صدای محیطی را تا میزان زیادی کاهش می‌دهد و فضای بسیار آرام و خصوصی‌تری نسبت به گزینه‌های تک جداره ایجاد می‌کند.  قیمت پارتیشن‌‌های شیشه‌ای دو جداره به طور قابل توجهی گران‌تر از پارتیشن‌ تک جداره هستند، این به این دلیل است که به مواد بیشتری از جمله پروفیل‌های آلومینیومی عریض‌تر و دو برابر شیشه در مقایسه با پارتیشن‌های تک جداره برای پوشش همان منطقه نیاز است. هزینه‌های نصب نیز با پارتیشن‌های دوجداره به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.اما با این تفاسیر همچنان گزینه مناسب‌تری برای پارتیشن اداری هستند.

پارتیشن‌بندی فریم لس ظاهری زیبا دارند. زیرا این دیوارهای شیشه‌ای ظاهری بدون درز و پیوسته خواهند داشت و هنگام اتصال پنل‌های شیشه‌ای از دو روش استفاده می‌شود

  • استفاده از چسب‌های سیلیکونی:این چسب‌های سیلیکونی عایق صوتی بهتری را ارائه می‌دهند، اما استفاده آنها سخت و زمان‌بر است.
  • استفاده ازچسب‌های خشک و پیش‌ساخته: این چسب‌ها قیمت مناسب‌تری دارند اما در صورت استفاده از نصاب‌های غیر متخصص، درزها به خوبی چسب‌کاری نمی شود.

پارتیشن‌بندی فریم لس هم برای گزینه‌های تک جداره و هم برای دو جداره قابل استفاده است. قیمت پارتیشن فرم لس (بدون فریم)   ارزان تر از سیستم‌های فریم هستند.

 

تبلیغ

  • پارتیشن‌بندی شیشه‌ای قاب‌دار

پارتیشن‌بندی قاب‌دار به تقویت و استحکام دیوار شیشه‌ای کمک می‌کند زیرا پنل‌ها با پروفیل آلومینیومی حمایت می‌شوند. دیوارهای جداکننده اسکلت دار را می‌توان در پروژه‌های شیشه تک جداره و دو جداره استفاده کرد. این گزینه بیشتر در جاهایی که کاهش انتقال صدا نیاز است مثلا جلوی دفتر و اتاق‌های جلسات یا کنفرانس استفاده بسیار دارد. قیمت پارتیشن‌بندی قاب‌دار  به دلیل استفاده از اسکلت‌های آلومینیومی اضافی گران‌تر از سیستم‌های بدون فریم هستند.

  • انواع درب‌های استفاده شده
  • درب‌های شیشه‌ای قاب‌دار (درب‌های لولادار و محوری)

درب های شیشه‌ای قاب دار استحکام و حریم خصوصی بهتری نسبت به درب‌های بدون قاب دارند. درهای شیشه‌ای قاب‌دار را می‌توان به صورت تک جداره یا دو جداره عرضه کرد، که مورد دومی آکوستیک صدای بهتری را ارائه می‌دهد.

قیمت درب‌های شیشه ای قاب‌دار گران‌تر از درب‌های بدون قاب هستند زیرا برای تولید مواد بیشتری نیاز دارند. زیرا افزودن آهن آلات به طور قابل توجهی بر هزینه ها تأثیر می‌گذارد.

  • پارتیشن ریلی یا پارتیشن متحرک

پارتیشن ‌های شیشه‌ای کشویی یا پارتیشن ریلی یکی از بهترین انتخاب‌ها در فضاهای کوچک هستند. اما به طور کلی گران‌تر از درب های لولایی یا محوری می‌باشند. این درب ها به صورت قاب دار یا بدون قاب عرضه می‌شوند.

 

تبلیغ

  • نوع شیشه
  • شیشه سکوریت

شیشه سکوریت در صورت شکستن به تکه‌های کوچک بدون لبه‌های تیز  تقسیم می‌شود بنابراین احتمال بریدگی یا آسیب کمتری وجود دارد. شیشه‌های سکوریت معمولا در ساخت‌و ساز استفاده می‌شود. بنابراین یکی از ارزان ترین انواع شیشه مورد استفاده در پارتیشن‌بندی اداری است.

  • شیشه لمینت

شیشه‌های ضد صدا یا لمینت مانند شیشه‌های سکوریت هستند اما مقاومت بیشتری دارند و توانایی بالایی در کاهش صدای محیط دارند. شیشه آکوستیک یک پنل شیشه‌ای چند لایه است. معمولاً از 2 ورقه (یا بیشتر) تشکیل شده است که با یک لایه میانی طراحی شده برای جذب صدا به هم چسبیده‌اند. این لایه روی شفافیت شیشه تاثیری ندارد. شیشه آکوستیک هم در پروژه های نصب تک جداره و هم در پروژه‌های نصب دوجداره قابل استفاده است. با توجه به فرآیندهای اضافی برای ساخت شیشه لمینت در طول تولید، این شیشه گرانتر از شیشه‌های سکوریت است. در پارتیشن شیشه ای از ویندو فیلم های مخصوص شیشه هم میتوان استفاده کرد که عایق بسیار مناسب برای صدا و حرارت و گرما می باشد.

  • شیشه منحنی

تولید شیشه منحنی یا شیشه خم  یک کار بسیار تخصصی است. هنگامی که شعاع دیوار مشخص شد، یک قالب فولادی یا آلومنیومی نیز برای این کار طراحی می‌گردد. با توجه به این موضوع ساخت شیشه منحنی و قالب منحنی یا شیشه خم یک فرآیند پیچیده است و خطرات تولید قابل توجهی دارد. بنابراین شیشه منحنی یکی از گران‌ترین گزینه‌های پارتیشن شیشه‌ای است.

  • ارتفاع و اندازه شیشه‌ها

هرچه اندازه شیشه بزرگتر باشد، مساحت شیشه بیشتری مورد نیاز است. بنابراین، ممکن است مجبور شوید برای شیشه اضافی هزینه بیشتری بپردازید. اگر این را در نظر نگیرید.

گاها اتاق‌ها از استانداردهای معمول بزرگترهستند، به همین دلیل ارتفاع شیشه‌ها بسیار مهم است زیرا زمان بیشتری برای نصب خواهد برد و همین امر هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.اگر نیاز دارید که پارتیشن مرتفع‌تر از حد معمول باشد، در جریان باشید هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد.بعضی اوقات پارتیشن شیشه ای را به صورت نیم قد اجرا میکنند که حدودا ارتفاع 2 متری اجرا میگردد.

برای خرید انواع پارتیشن شیشه‌ای تترافرم، از جمله پارتیشن‌های فریم لیس، پارتیشن تک جداره، پارتیشن اداری و ... می‌توانید با شماره‌های 02122957127 و 09128045625 تماس بگیرید تا علاوه بر استعلام قیمت از  مشاوره رایگان نیز بهرمند شوید.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها