|
کدخبر: 314283

سلامت قلب کودکان، یک سرمایه گذاری برای آینده

آرزوی هر پدر و مادری، این است که تحت هر شرایطی سلامتی فرزندش را ببیند. هر پدر و مادری آرزو دارد تا فرزندش را شاد و خندان ببیند و از بازی کردن بدون درد و ناراحتی او لذت ببرد. مراقبت های تخصصی از سلامت قلب کودکان، یکی از بهترین هدیه هایی است که می توان به آنها داد. این مراقبت ها می توانند به کودکان کمک کنند تا زندگی سالم و شادتری داشته باشند.

جراحی قلب می‌تواند به کودکان و نوزادانی که درگیر بیماری‌های قلب و عروق مادرزادی هستند کمک کند تا طعم زندگی سالم را دوباره بچشند. اگر فرزند شما هم از بیماری‌هایی قلبی مانند سوفل قلبی یا وجود سوراخی در دهلیز و بطن‌های خود رنج می‌برد، عمل جراحی تخصصی قلب راه چاره‌ای برای نجات آن‌هاست.

در ادامه این مطلب به مزایا و فواید جراحی قلب در کودکان و نوزادان می‌پردازیم تا اگر به فکر سلامتی فرزندتان هستید، سریع تر به دنبال تعیین نوبت معاینه توسط یک جراح قلب باشید.

کودک

۴ بیماری قلبی شایع در کودکان و نوزادان

بسیاری از کودکان و نوزادان می‌توانند درگیر بیماری‌های قلب و عروق بسیار زیادی شوند که برای درمان، نیاز به عمل جراحی قلب می‌باشد. برخی از شایع ترین بیماری‌های قلب و عروقی که کودکان و نوزادان به آن مبتلا می‌شوند عبارتند از:

  • نقص در دریچه‌های قلبی
  • نقص سپتوم بطنی یا سوراخ دیواره‌‌ی بطنی قلب (VSD)
  • نقص سپتوم دهلیزی یا سوراخ دیواره‌ی دهلیزی قلب (ASD)
  • نقص کامل کانال دهلیزی بطنی یا سوراخی بین دهلیز و بطن قلب (CAVC)

بیماری‌های قلبی و عروقی شایع در کودکان و نوزادان، به کمک جراحی قلب قابل ترمیم و درمان بوده و فرصت زندگی دوباره را به فرزندان شما هدیه خواهد داد.

یک زندگی بدون درد و ناراحتی قلبی را با جراحی تخصصی قلب تجربه کنید.

جراحی قلب در کودکان، درمانی قطعی برای بیماری‌های قلبی

عمل جراحی بیماری‌های شایع قلبی در کودکان و نوزادان یک درمان قطعی برای فرزندان شماست تا بتوانند دوباره روی پای خود بایستند، دردی احساس نکنند و سرحال و بازیگوش باشند.

جراحی قلب در کودکان و نوزادان به شیوه‌های مختلفی انجام شده و هر یک از آن‌ها به درمان یک آسیب و بیماری خاص در کودکان و نوازادان شما کمک خواهد کرد. برخی از متدهایی که برای جراحی قلب در کودکان و نوزادان مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از:

  • جراحی قلب بسته والوولوپلاستی
  • جراحی قلب بسته به روش آنژیوگرافی
  • جراحی قلب باز برای اصلاح آسیب‌های عروق قلبی
  • جراحی قلب باز برای بستن نقص دیواره‌ی بین بطنی
  • جراحی قلب باز برای ترمیم و تعویض دریچه‌های قلب

کودک۱

بهترین شیوه جراحی قلب در کودکان چیست؟

بهترین شیوه برای جراحی قلب در کودکان و نوزادان شیوه‌ای است که پیش از انتخاب آن، تمامی پارامترهای زیر در نظر گرفته شده باشند:

  • نوع بیماری قلبی
  • سن و وزن کودک
  • وضعیت کلی سلامتی کودک
  • شدت آسیب وارد شده به قلب

همچنین نظر پزشک جراح قلب کودکان نیز در انتخاب شیوه درمان فرزند شما دخیل خواهد بود.

۳ مزیت شگفت انگیز جراحی قلب برای کودکان و نوزادان

جراحی تخصصی قلبِ کودکان و نوزادان از مزایا و فواید بسیار چشمگیری برخوردار است. اما در این بین ۳ مزیت ویژه و مهم وجود دارد که از مهم‌ترین تاثیرات جراحی قلب در کودکان و نوزادان به شمار می‌رود.

۳ مزیت مهمی که جراحی قلب در کودکان و نوزادان به همراه دارد عبارتند از:

  1. کاهش درد و ناراحتی ناشی از بیماری‌های قلبی
  2. عمر مفید طولانی همراه با سلامتی و شادابی بیشتر
  3. افزایش میزان تحرکات فیزیکی آسان‌تر و بدون درد در کودکان و نوزادان

با وجود این مزایا، باید دقت داشته باشید که اگر مراقبت‌های بعد از جراحی قلب را به خوبی رعایت نکنید؛ ممکن است که فرزندان شما عوارضی احتمالی نظیر عفونت، خونریزی و تغییر در ریتم و ضربان قلب را بعد از عمل تجربه کند.

۵ نکته طلایی برای مراقبت بعد از جراحی قلب در کودکان

آیا می‌خواهید فرزندتان بعد از جراحی قلب سریع‌تر بهبود یابد و دوران نقاهت کوتاه تری داشته باشد؟ یا اینکه قصد دارید از عوارض احتمالی بعد از جراحی قلب جلوگیری کنید؟

شما می‌توانید با رعایت ۵ نکته ساده و آسان زیر، از هرگونه مشکلات احتمالی بعد از جراحی قلب فرزندانتان جلوگیری کنید:

  1. توصیه‌های پزشک جراحی قلب را به دقت رعایت کنید:

توصیه‌های پزشک می‌تواند شامل مصرف به موقع داروهای آنتی بیوتیک و ضد درد، پرهیز از فعالیت‌های سنگین و شدید، استحمام صحیح و خشک کردن اصولی زخم جراحی باشد.

  1. به نشانه‌های عفونت دقت کنید:

اگر فرزندتان تب دارد، لرز می‌کند، ابراز درد در قفسه سینه دارد و محل زخم جراحی او قرمز و متورم شده است، بایستی نگران عفونت بعد از جراحی قلب باشید و در اولین فرصت به پزشک متخصص جراحی قلب کودکان خود مراجعه کنید.

 

کودک۲

 

 

  1. استراحت کافی و تمرینات ورزشی سبک انجام دهید:

اگر می‌خواهید فرزندتان سریع‌تر بهبود پیدا کند، ابتدا استراحت مطلقی که پزشک تجویز می‌کند را دنبال کنید و سپس تمرینات فیزیکی مخصوص به توانبخشی قلب را برای فرزندان خود آغاز کنید.

  1. رژیم غذایی مناسب بعد از جراحی قلب را رعایت کنید:

مهم ترین نکته مراقبتی بعد از جراحی قلب در کودکان و نوزادان، رعایت یک رژیم غذایی سالم برای اوست. سعی کنید غذاهای چرب و فرآوری شده کمتری به او بدهید، مصرف نمک و قند مصنوعی را کاهش دهید، میوه و سبزیجات بیشتری به او بدهید و نوشیدن مایعات فراوان را نیز در برنامه تغذیه فرزندتان لحاظ کنید.

  1. معاینات دوره‌ای و منظم را فراموش نکنید:

یکی دیگر از قدم‌های مهم برای مراقبت بعد از جراحی قلب، مراجعه دوره‌ای به جراح قلب کودکان بعد از عمل است. در طی این جلسات وضعیت سلامت و روند بهبودی فرزند شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت وجود اختلالات احتمالی، به موقع برطرف خواهند شد.

دکتر رامین بقایی تهرانی، بهترین جراح قلب کودکان و نوزادان در تهران

دکتر رامین بقایی تهرانی یکی از بهترین و حرفه‌ای ‌ترین پزشکان جراحی قلب و عروق در کودکان و نوزادان هستند که به بسیاری از روش‌های جراحی قلب تسلط بالایی دارند.

ایشان در طول مدت فعالیت حرفه‌ای خود، نوزادان و کودکان زیادی را جراحی کردند و تا به امروز، توانستند رضایت خاطر بسیاری از آن‌ها را جلب کنند.

دکتر رامین بقایی تهرانی با دستان ماهر و توانبخش خود، فرصت زندگی دوباره را به بیماران خود مخصوصاً کودکان و نوزادان هدیه می‌دهند تا طراوت و شادابی را به زندگی فرزندان شما بیاورد.

برای تعیین نوبت اینترنتی ویزیت و معاینه توسط دکتر رامین بقایی تهرانی از وبسایت ایشان به آدرس  https://dr-baghaei.com دیدن کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها