|
کدخبر: 313494

احداث یک باغ تجاری با خرید بهترین نهال های گردو

برای احداث یک باغ تجاری شما می توانید به سراغ بهترین نهال های گردو بروید. با توجه به میزان تقاضای گردو در بازار بدون شک احداث یک باغ گردو می تواند بهترین نوع سرمایه گذاری باشد. با این حال احداث یک باغ تجاری گردو چندان ساده نیست و شما برای این منظور باید اطلاعات زیادی جمع آوری نمایید.

کسب و کار احداث یک باغ تجاری با خرید بهترین نهال های گردو

اطلاعاتی در زمینه باغداری بدون شک می تواند بهترین کمک برای شما باشد؛ پس ما هم در ادامه تصمیم داریم در این رابطه اطلاعاتی جامع و کامل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همراه ما باشید.

معرفی بهترین ارقام نهال گردو 

قبل از هرچیز بهتر است شما با بهترین و اقتصادی ترین نهال های گردو آشنا شوید، این مسئله به شما کمک می کند که بتوانید خرید و انتخاب درستی داشته باشید. به نقل از منابعی معتبر مانند ویکی پدیا، ویکی هو، ویکی کشاورز و نهالوند بهترین ارقام نهال گردو برای احداث یک باغ تجاری شامل موارد زیر می شوند:

نهال گردو چندلر

نهال های گردوی چندلر از محبوب ترین نهال های گردو در ایران هستند، این نهال ها در مقابل سرما مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و با توجه به دیرگل بودنشان شما می توانید آن ها را در مناطقی که تقریبا ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا ارتفاع دارند، بکارید.

نهال های چندلر هر سال می توانند چیزی حدود ۲۵ کیلوگرم گردو تولید کنند، این نهال های آمریکایی باید هر ۱۵ روز یکبار آبیاری شوند. ضمن اینکه فاصله مناسب برای کاشت نهال های چندلر چیزی حدود ۷ متر است. در صورتی که شما نهال ها را در مساحت نزدیک تری بکارید، احتمال اینکه ریشه آن ها به خوبی رشد نکنند، وجود دارد. 

نهال گردو فرنور

نهال های فرنور نژاد فرانسوی دارند و در بسیاری از باغات گردوی ایران مشاهده می شوند. این نهال ها دیرگل هستند و به همین دلیل هم می توان آن ها را در مناطقی که بین ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا ارتفاع دارند، کاشت.

هر نهال فرنوری که به خوبی رشد کرده باشد، می تواند در فصل برداشت محصول چیزی حدود ۲۵ کیلوگرم گردو تولید کند. میوه خوش طعم این نهال ها به شما اجازه می دهد که در زمینه صادرات گردو هم فعالیت کنید؛ چرا که گردویی که از این نهال ها به دست می آید بسیار مرغوب و خوش طعم بوده و به راحتی از پوسته جدا می شود.

نهال های فرنور هم درست مانند نهال های چندلر باید هر ۱۵ روز یکبار آبیاری شوند و اگر می خواهید ریشه نهال ها به خوبی رشد کرده و گردو تولید نمایند، آن ها را در فاصله ۷ متری از هم بکارید. 

نهال گردو ژنوتیپ ۲۱

نهال های کانادایی ژنوتیپ ۲۱ از بهترین نهال های اقتصادی هستند. این نهال ها بیشتر از ۴۵ کیلوگرم گردو تولید می کنند و این واقعا فوق العاده است؛ به خصوص اینکه فاصله کاشت این نهال ها از یکدیگر کمتر از دو نهال معرفی شده دیگر است و شما می توانید آن ها را در فاصله ۶ متری از یکدیگر قرار دهید، با این اوصاف در یک هکتار زمین امکان کاشت تعداد بیشتری نهال ژنوتیپ ۲۱ وجود دارد. 

نهال های ژنو تیپ ۲۱ برای کاشت در ارتفاع ۱۰۰ تا ۲۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریا مناسب هستند و به شدت در مقابل سرما از خود مقاومت نشان می دهند. شما می‌ توانید این نهال ها را در مناطق سردسیری هم بکارید؛ چرا که نهال های ژنوتیپ ۲۱ دیرگل هستند و بعد از سرمای بهار به گل دهی می رسند. 

نهال-گردو1

آیا کیفیت نهال های گردو در احداث یک باغ تجاری اهمیت دارد؟

بدون شک در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، کیفیت نهال های گردو می تواند تعیین کننده سلامت باغ شما باشد؛ اگر نهال های شما کیفیت بالایی نداشته باشند یا بیماری و آْفتی روی آن ها مشاهده شود، نهایتا دو سال دوام بیاورند. 

نهال های بی کیفیت می توانند شما را با ضرر و زیان بسیاری روبرو کنند. نهال های بی کیفیت به ثمردهی نمی رسند و طی چند سال کاملا خشکیده می شوند؛ اگر می خواهید در مورد سلامت نهال های خود اطمینان حاصل کنید بهتر است که به اسناد معتبری مانند شناسنامه، کارت سلامت و کارت قرنطینه استناد کنید.

این اسناد توسط سازمان جهاد کشاورزی ایران برای برخی از نهالستان های واجد شرایط صادر می شود، شرط صدور این مجوزها سلامت تمامی نهال های موجود در نهالستان است. سلامت و کیفیت نهال ها توسط کارشناسان خبره جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که آن ها از کیفیت لازم برای کاشت برخوردار باشند، مجوزهای نامبرده صادر می شوند. 

آیا باید هنگام خرید نهال های گردو به شرایط آب و هوایی توجه کرد؟

بله این مسئله هم اهمیت زیادی دارد؛ اگر شما نتوانید نهال های خود را با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه خریداری کنید بدون شک آن ها به مرحله محصول دهی نمی رسند. 

تمامی نهال هایی که ما در مطالب فوق معرفی کردیم، برای کاشت در مناطق سردسیری مناسب اند و شما می توانید در ارتفاعات آن ها را بکارید. نهال های معرفی شده از مناسب ترین نهال ها برای کاشت در استان هایی مانند کردستان، کرمانشاه، همدان و آذربایجان غربی هستند. با این وجود کاشت این نهال ها برای استان هایی که آب و هوای گرمی دارند پیشنهاد نمی شود؛ چرا که احتمالا گرمای تابستان روی شکوفه های آن ها تاثیر گذاشته و تمامی شکوفه های آن ها را از بین می برد.

با این وجود شما می توانید برای یافتن بهترین نهال های گردو برای مناطق سردسیری به آدرس اینترنتی nahalvand.com مراجعه نمایید. در این وب سایت شما می توانید اطلاعاتی کامل و جامع در مورد ارقام مختلف نهال گردو مشاهده کرده و هر کدام از آن ها که برای کاشت در شرایط آب و هوایی منطقه شما مناسب بود را خریداری نمایید. 

باغداران عزیز باید برای خرید بهترین نهال های گردو به نهالوند مراجعه کنند

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، نهالوند می تواند یک مرجع معتبر برای باغداران عزیز باشد، نهالوند از بهترین نهالستان های خاورمیانه است و تمامی نهال های آن از کیفیت فوق العاده ای برخوردارند. با وجود نهالوند دیگر نیازی نیست بابت خرید نهال های باکیفیت و اقتصادی گردو نگران باشید؛ چرا که این نهالستان بهترین نهال های گردو و با کیفیت ترین آن ها را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

نهال-گردو2

حتی بابت انتخاب نهال ها با توجه به شرایط جوی منطقه هم نگرانی به دل خود راه ندهید، کارشناسان خبره نهالوند به صورت ۲۴ ساعته برای خدمات رسانی به شما آماده هستند. شما می توانید با مشورت کارشناسان این مجموعه مناسب ترین نهال ها را با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه خریداری نمایید.

ضمن اینکه علاوه بر نهال های فوق، ارقام دیگری از نهال های گردو را هم در این وب سایت خواهید دید. با این اوصاف پیشنهاد می کنیم مرورگر خود را باز کرده و با جستجوی نام نهالوند انواع ارقام گردو با مشخصات و قیمت آن ها مشاهده کنید. 

امکان خرید نهال گردو از نهالوند به صورت اینترنتی هم وجود دارد و شما می توانید با خرید اینترنتی از این نهالستان از مزایای زیر برخوردار شوید:

  • امکان خرید نهال های شناسنامه دار به همراه کارت قرنطینه و کارت سلامت
  • امکان خرید نهال هایی با کیفیت فوق العاده بالا و قیمت مقرون به صرفه
  • امکان تحویل نهال ها درب منزل، بدون هیچگونه دردسری
  • امکان خرید نهال هایی با ضمانت ۲ ساله بازگشت کالا

ارتباط با ما :  09144801930  -  09144801940

نشانی : آذربایجان غربی، میاندوآب کیلومتر 2 جاده مهاباد 200 متر بالاتر از سیمین بال

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها