|
کدخبر: 313294

نایلکس‌ها در چه صنایعی کاربرد دارند؟

با افزایش کاربرد پلاستیک‌ها در بسته بندی و جابه‌جایی محصولات این مواد به دو صورت نایلون و نایلکس وارد بازار می‌شوند که هر یک خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند.

کسب و کار نایلکس‌ها در چه صنایعی کاربرد دارند؟

نایلکس‌ها معمولا با ضخامت و استحکام بیشتر برای جابه‌جایی کالاهای سنگین و حساس کاربرد دارند که وابسته به مواد اولیه و ضخامت آن می‌توان مدت زمان بیشتری از این محصول استفاده کرد. همراه ما باشید تا در این مقاله با نایلکس‌ و کاربردهای آن آشنا شویم.

آشنایی با نایلکس

نایلکس‌ها پلیمرهایی از جنس HDPE هستند که با ساختار ضخیم و خشک، قدرت تحمل بالایی دارند. این قابلیت تحمل وزن بالا باعث شده است که از نایلکس در فروش مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های لباس و... استفاده شود. نایلکس‌ها خود با توجه به نیاز مشتریان در انواع مختلفی وارد بازار می‌شوند که شما می‌توانید با شناسایی نیاز خود، نایلکس‌هایی در ابعاد و طرح دلخواه خریداری کنید. یکی از کاربردهای مهم نایلکس در جنبه تبلیغاتی آن است که فروشندگان می‌توانند لوگو و اطلاعات برند و فروشگاه‌های خود را بر روی نایلکس حمل کالا چاپ کنند تا هم به جلب اعتماد مشتریان و هم جذب مخاطبان جدید کمک کند. نایلکس‌ها با توجه به نوع دسته، رنگ و شیوه دوخت به نمونه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه با هریک آشنا می‌شویم.

انواع  نایلکس

نایلکس1

نایلکس‌ها وابسته به ویژگی‌های ساختاری، رنگ و... در گروه‌های مختلفی شناخته می‌شوند که برخی از نمونه‌های پر فروش آن عبارتند از:

  • نایلکس دسته موزی: یکی از انواع پرکاربرد نایلکس‌ها در تبلیغات و برندینگ فروشگاه‌ها است که با مقاومت بالا و امکان چاپ پذیری، گزینه‌ای به صرفه برای ارائه محصول به مشتری است.
  • نایلکس تقویت: این نوع پلاستیک شکل ظاهری مشابهی با دسته موزی دارند و تنها تفاوت این دو مدل وجود یک لایه بیشتر در دسته پلاستیک است که به استحکام آن کمک کرده و مقاومت دسته نایلکس در برابر پارگی را افزایش می‌دهد.
  • نایلکس دسته رکابی: پلاستیکی از جنس پلی اتیلن سنگین است که با مقاومت بالا توانایی جابه‌جایی کالاهایی با وزن سنگین را نیز دارد. علت نامگذاری این محصول دسته متشابه آن با بلوزهای رکابی است. این دسته‌ها حمل مواد را با سهولت بیشتری همراه می‌کنند.
  • نایلکس شیری: یکی از نایلکس‌های پرکاربرد در اصناف فروشگاهی، نایلکس شیری است که علاوه بر حفظ محصول نگهداری شده، از آن در برابر نور آفتاب نیز محافظت می‌کند.
  • نایلکس مشکی: یکی از نیازهای مشتریان به هنگام خرید کالا، حفظ آن از دید دیگران است که برای این امر از نایلکس‌های سیاه رنگ استفاده می‌شود. نایلکس مشکی وابسته به کیفیت رنگ پاشی درصد پوششی متفاوتی دارد.

هر کدام از این نایلکس‌ها بر اساس نوع کاست به شکل‌های ته کاست، بغل کاست و بدون کاست وارد بازار می‌شوند و با وجود قابلیت چاپ پذیری شما می‌توانید محصولی مطابق با نیاز خود در طرح دلخواه تهیه کنید. برای سفارش و خرید انواع نایلکس‌های دسته رکابی می‌توانید از طریق سایت طلوع پلاست پرشین اقدام فرمایید.

کاربرد نایلکس

نایلکس12

نایلکس به دلیل تحمل وزن بیشتر و همچنین مقاومت بالاتر، کاربرد بیشتری در اصناف فروشگاهی دارد. معمولا فروشگاه‌ها با انجام هزینه‌های چاپ بر روی نایلکس، برای تبلیغات و برندینگ مجموعه فروشگاهی خود سرمایه گذاری می‌کنند. نایلکس‌ها با وجود ایستادگی و ضخامت بیشتر برای فروش کالا بازاری مناسب‌تر از نایلون‌ها هستند. به طور کلی از کاربردهای نایلکس در صنایع مختلف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سوپر مارکت‌ها
  • میوه فروشی
  • فروش پوشاک
  • بسته بندی کود و خاک کشاورزی
  • نگهداری مواد غذایی
  • و به طور کلی هر صنعتی که برای حمل محصولات تولیدی خود به کیسه‌هایی مستحکم نیاز داشته باشد.

چاپ روی نایلکس

همانطور که پیشتر اشاره شد یکی از قابلیت‌های مهم نایلکس‌ها که تاثیر بسیاری بر کاربرد آن در صنایع مختلف دارد، قابلیت چاپ پذیری آن است. امروزه با وجود بازار رقابتی در اصناف مختلف، وجود بسته بندی و نایلکس‌های شاخص برای حمل کالا فروخته شده، علاوه بر ایجاد حس ارزش در مشتری به تبلیغات و جذب مشتریان جدید نیز کمک می‌کند. در این حالت می‌توان با بهره گیری از لوگو و آرم فروشگاه، به برندینگ محصولات نیز کمک کرد. چاپ بر روی نایلکس وابسته به طرح و بودجه موردنظر مشتریان به روش‌های فلکسو، هلیو و سیلک انجام می‌شود. اگر طرح انتخاب شده شما ساده و بدون جزئیات باشد، سیلک انتخاب کم هزینه‌ای برای چاپ طرح دلخواه بر روی نایلکس است. اما اگر به دنبال چاپ باکیفیت و طرح‌هایی با جزئیات بیشتر هستید، پیشنهاد می‌شود از روش‌های هلیو و فلکسو استفاده کنید.

انتخاب نایلکس

معمولا اکثر تولیدکنندگان و فروشندگان برای تهیه نایلکس مورد نیازشان فاکتورهایی چون ابعاد، ضخامت، تعداد لایه، نوع دسته، رنگ و طرح آن را انتخاب می‌کنند. برای حمل کالاهای سنگین‌تر از نایلکس‌هایی با دسته رکابی تقویت شده استفاده می‌شود که اگر نیاز باشد محصول قابل رویت نباشد، از رنگ‌های شیری یا مشکی استفاده می‌شود. اما علاوه بر این موارد، کیفیت مواد اولیه و قیمت تمام شده نایلکس از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. مواد اولیه تولید نایلکس در سه درجه دسته بندی می‌شوند که نایلکس‌هایی با مواد درجه یک از کیفیت بهتری برخوردار هستند و قیمت بالاتری دارند. اما نایلکس‌های درجه دو و سه با کیفیت پایین‌تر معمولا در صنایع با کالاهای غیر حساس استفاده می‌شوند. شما می‌توانید برای انتخاب نایلکس مورد نظرتان با مشاوران فروش طلوع پلاست پرشین وارد مذاکره شده و ضمن بررسی انواع نایلکس‌ها و قیمت آن، نسبت به انتخاب محصول مورد نیازتان اقدام کنید.

 جمع بندی

نایلکس‌ها با وجود مزایایی چون مقاومت بالا در برابر پارگی و همچنین تحمل وزن بالا، در صنایع بسیاری از جمله اصناف فروشگاهی، صنعت کشاورزی، ساختمانی و... کاربرد دارند. با افزایش کاربرد نایلکس در صنایع مختلف، انواع متنوعی از این محصول در بازار موجود شده است که ما در این مقاله به بررسی نمونه‌های پرفروش آن پرداختیم. با در نظر گرفتن نکات اشاره شده به راحتی می‌توان نایلکس مورد نیاز صنایع مختلف را با توجه به شرایط محصولات تولیدی شناسایی کرد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها