|
کدخبر: 312558

نحوه انتخاب یک قالیشویی خوب و معتبر

تمیز کردن خانه مراحل مختلفی دارد که با راهکار‌های متنوعی می‌توان بخشی از آن‌ها را کم‌تر کرد. سپردن شستن فرش‌ها به یک مجموعه شست و شوی خوب می‌تواند تا حد زیادی از سختی کار در حین تمیز کردن خانه بکاهد. این موضوع در روزهای نزدیک به عید که اکثر افراد مشغول به خانه تکانی هستند اهمیت خود را بیشتر نشان می‌دهد. انتخاب قالیشویی کرج که معتبر باشد در چنین شرایطی باید به دقت صورت گیرد.

نکات مهم در انتخاب مجموعه شست و شوی فرش

شستن فرش در قالیشویی یکی از مواردی است که می‌تواند اقدامی کمک کننده حین خانه تکانی باشد. با انجام این کار در زمان تا حد زیادی صرفه جویی می‌شود؛ هم‌چنین از اسراف و مصرف بی‌رویه آب جلوگیری می‌شود. البته کیفیت شستن فرش‌ها نیز مهم است و نمی‎‌توان به هر مجموعه‌ای اعتماد کرد.

فرش

 

نحوه شستن فرش در ماندگاری فرش و تار و پود آن اثر گذار است. در ادامه به نکات مهم در مورد نحوه انتخاب قالیشویی خوب و معتبر اشاره شده‌است:

·سابقه و اعتبار

با توجه به سابقه فعالیت یک مرکز شست و شوی فرش می‌توان به اعتبار آن دست یافت. در صورتی که اعتبار کافی را دارا نباشد؛ فعالیت آن زیاد دوام نمی‌آورد. در مدت زمان کوتاهی شکایات مشتریان سبب می‌شود که آن مرکز پلمپ شود. خوب بودن عملکرد تداوم فعالیت آن مرکز را به دنبال دارد.

شما می‌توانید با توجه به نحوه شست و شو این عملکرد را مد نظر قرار دهید. نحوه شست شو مسئله مهمی است که در دراز مدت بر روی ماندگاری و کیفیت فرش تاثیرگذار است.

·پرس و جو از آشنایان

تحقیق کردن در مورد نحوه عملکرد مجموعه شست و شوی فرش می‌تواند به شما در روند انتخاب کمک کند. برای این کار می‌توانید از دوستان و نزدیکان خود نظرشان را در مورد یک قالیشویی در کرج بپرسید. کسانی که قبلا از نحوه خدمت رسانی مجموعه استفاده کردند بهترین راهنمای شما در مسیر انتخاب به شمار می‌روند. شما حتی از میزان تمیز شدن فرش و حفظ کیفیت آن بعد از گذر زمان نیز می‌توانید مطلع شوید.

 

فرش۲

· مجوز از اتحادیه قالیشویان

نحوه شست و شو بر روی کیفیت و ماندگاری فرش تاثیرگذار است. بایستی این نکته را در نظر بگیرید که داشتن مجوز نشان از اعتبار مجموعه و کاربلد بودن کارکنان آن مجموعه می‌باشد. دارا بودن مجوز از سوی اتحادیه قالیشویان نشان دهنده اعتبار مجموعه است و در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توان به راحتی آن را از طریق اتحادیه پیگیری کرد. تحویل به موقع و سالم فرش از اصلی‌ترین وظایف هر مجموعه شست و شو است که در برخی از مجموعه‌های غیر مجاز به درستی رعایت نمی‌شود.

رعایت اصول درست شستن و خشک کردن فرش اهمیت زیادی دارد چرا که اگر فرش به خوبی تمیز نشود خطر تحلیل رفتن تار و پود آن وجود دارد. تحویل ندادن فرش ممکن است در برخی از این مجموعه‌ها رخ دهد. با کمی تفاوت قیمت به سپردن فرش خود به این موسسات وسوسه نشوید چرا که ممکن است ضررهای بیشتری به دنبال داشته‌باشد.

· دسترسی آسان

برای این‌که شست و شوی فرش صورت بگیرد بایستی فرش از خانه به محل شست و شو انتقال یابد. اغلب مجموعه‌ها خود وظیفه حمل و نقل را در رفت و برگشت برعهده می‌گیرند. دور و نزدیک بودن محل شست و شوی فرش می‌تواند هزینه تمام شده را تحت تاثیر قرار دهد. هرچه فاصله دورتر باشد مقداری از هزینه به حمل و نقل اختصاص پیدا می‌کند. انتخاب مجموعه‌ای که نزدیک به خانه شما باشد؛ قیمت را پایین‌تر می‌آورد.

· بررسی نحوه خدمت رسانی

راهکار‌های مختلفی برای اطلاع رسانی از نحوه خدمت رسانی قالیشویی در کرج وجود دارد. کاربردی‌ترین مسیری که می‌تواند اطلاعاتی درست و کاربردی در اختیار شما قرار دهد خود مجموعه است. برخی از موسسات نام آشنا امروزه وب سایت معرفی و ثبت سفارش دارند. در صورتی که وب سایت مجموعه شست و شوی فرش مد نظر شما در دسترس نبود؛ از طریق تماس تلفنی اطلاع حاصل کنید.

در مورد مراحل شست و شو، شوینده‌های مور استفاده، مراحل خشک کردن، نحوه دریافت و تحویل فرش می‌توانید سوالات خود را بپرسید. از کارشناس فرش همچنین می‌توانید مدت زمان تحویل فرش و قیمت حدودی را جویا شوید.

·روش شست و شوی سنتی و مدرن

با توجه به نوع فرش، روش شست و شوی آن نیز تغییر می‌کند. امروزه با گسترش علم و تکنولوژی فرایند شستن فرش نیز دچار تحول شده‌است. روش‌های مدرن با استفاده از دستگاه‌های گوناگون وجود دارد که به صورت مکانیزه فرایند شست و شو را انجام می‌دهند. شاید در نگاه اول این تصور را داشته باشید که روش‌های مدرن شست و شو نتیجه خوبی به همراه ندارند. اما در واقعیت این چنین نیست و به خوبی می‌توان از این روش‌ها نیز استفاده کرد.

با توجه به نوع فرش نحوه شست و شو نیز فرق می‌کند. در مورد فرش‌های قدیمی و دستبافت اغلب از راهکار‌های شست شوی سنتی فرش استفاده می‌شود. تار و پود فرش‌های قدیمی معمولا حساسیت زیادی دارند و حتی گاهی اوقات علاوه بر شست و شو نیاز به تعمیر و رفوگری نیز دارند.

 

IMG_5304

شست و شوی فرش

همان‌طور که اشاره شد انتخاب مجموعه‌ای معتبر و با سابقه برای شستن فرش اهمیت دارد. قالیشویی عظیمیه با سابقه‌ای چندین ساله در این زمینه، انواع خدمات را با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار‌ می‌دهد. این مجموعه از قالیشویی‌های معتبر و نام آشنای اتحادیه قالیشویان است که در میان سایر مجموعه‌ها، از اعتبار فراوانی برخوردار است.

نحوه خدمات رسانی منحصر به فرد این مجموعه در کنار قیمت مقرون به صرفه از جمله دلایل محبوبیت آن است. برای اطمینان هرچه بیشتر مشتری، این مجموعه به شما ضمانت کیفیت کار نیز‌ می‌دهد. وجود تعهد در قبال مشتری سبب‌ می‌شود که تمامی اقدامات قالیشویی عظیمیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام یابد. از این قالیشویی در کرج حتی‌ می‌توانید به منظور شست و شوی مبل در خانه نیز کمک بگیرید.

سخن پایانی

شست و شوی درست و اصولی فرش برای ماندگاری و حیات تار و پود آن اهمیت دارد. گاها به دلیل وجود مشغله فراوان افراد خود فرصت شستن فرش را ندارند. در چنین شرایطی انتخاب قالیشویی خوب و معتبر در کرج‌ می‌تواند کمک کننده باشد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها