|
کدخبر: 310424

آموزش احراز هویت و خرید ارز دیجیتال در صرافی اکسکوینو

کسب و کار آموزش احراز هویت و خرید ارز دیجیتال در صرافی اکسکوینو

انتخاب یک صرافی معتبر در دنیای ارزهای دیجیتال برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ایرانی از چالش‌های اصلی است. اما متاسفانه، صرافی‌های بین‌المللی معتبر به دلایلی از جمله تحریم‌ها، امکان ثبت‌نام و فعالیت کاربران ایرانی را محدود کرده‌اند. به همین دلیل احراز هویت برای خرید ارز دیجیتال، در این پلتفرم‌ها امکان‌پذیر نیست. از آن‌جا که همیشه محدودیت، فرصت می‌آفریند، فعالان دغدغه‌مند ارزهای دیجیتال در ایران، به تلاش برای ایجاد صرافی‌های دیجیتالی پرداختند. خوشبختانه، امروز پلتفرم‌های موفقی با ویژگی‌هایی چون رابط کاربری به زبان فارسی، امکان معاملات ریالی و سهولت در استفاده در دسترس معامله‌گران ارزهای دیجیتال قرار دارد. در ادامه، به بررسی چگونگی احراز هویت در یکی از صرافی‌های داخلی میپردازیم.

چطور در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی ثبت نام و احراز هویت کنیم؟

ثبت نام و احراز هویت در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی، گامی اساسی برای شروع معاملات ریالی و دیجیتال در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. این فرآیند ساده با استفاده از یک شماره تلفن همراه یا ایمیل معتبر قابل انجام است. با عبور از این مرحله کاربران امکان آن را دارند تا به راحتی به دنیای مبادلات رمزارزی وارد شده و سرمایه‌گذاری خود را توسعه دهند. اما مراحل انجام فرایند احراز هویت عبارتست از:

  1. ابتدا وارد وب‌سایت صرافی مورد نظر خود شوید. بخش "همین حالا ثبت نام کن" را انتخاب کنید.
  2. در مرحله بعد، اطلاعات تماس خود از جمله شماره تلفن همراه یا ایمیل را وارد کنید و رمز عبور انتخاب کنید.
  3. سپس با تایید قوانین صرافی و وارد کردن عبارت امنیتی، ثبت نام را کامل کنید.
  4. پس از این مراحل، کد تاییدی به شماره تلفن یا ایمیل شما ارسال می‌شود که باید در فرم مشخص شده وارد شود.
  5. در صورتی که ثبت نام با موفقیت انجام شود، به صفحه ورود به حساب کاربری منتقل می‌شوید.
  6. در این صفحه، تمام عملیات مرتبط با خرید ارزهای دیجیتال و فروش آن را در منوی سمت راست می‌توانید مشاهده کنید.

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت، ممنوع!

برای استفاده کامل از امکانات صرافی ارز دیجیتال و انجام عملیات‌های بیشتر، احراز هویت نیز الزامی است. این مرحله به افزایش امنیت حساب کاربری و دسترسی به واریز و برداشت ریالی و معاملات ارزهای دیجیتال کمک می‌کند. برای این منظور تنها چند قدم دیگر باید بردارید:

  1. در صفحه کاربری خود روی گزینه احراز هویت کلیک کنید.
  2. فرم اطلاعات شخصی را تکمیل و شماره موبایل و یک ایمیل معتبر را وارد کنید.
  3. در گام بعدی نیاز به ارسال یک عکس با ویژگی‌های تعیین شده است. باید کارت ملی و یک برگه با دست‌خط خود که حاوی متن درج شده در سایت است را به طور قابل رویتی در کنار صورت خود بگیرید.
  4. پس از بارگذاری عکس در مدت زمانی کمتر از 24 ساعت، احراز هویت شما تایید خواهد شد.

برای خرید ارزهای دیجیتال در صرافی ایرانی از کجا شروع کنیم؟

صرافی‌های داخلی، با ارائه یک تجربه ساده و کارآمد، به کاربران امکان می‌دهند تا به راحتی در دنیای پر جنب و جوش رمزارزها حضور پیدا کنند. در یک صرافی معتبر، مراحل خرید و فروش ارزهای دیجیتال به شیوه‌ای ساده انجام می‌شود که عبارتند از:

ارز-2

  1. پس از ورود به صفحه کاربری خود به بخش سفارش‌گذاری مراجعه کنید.
  2. اگر قصد خرید ارز دیجیتال را دارید، از گزینه "خرید" در سمت راست صفحه استفاده کنید و رمزارز مورد نظر را انتخاب کنید.
  3. در ادامه، مقدار ارز دیجیتال مورد نظر برای خرید را وارد کنید تا معادل ریالی مورد نیاز ، نمایش داده شود.
  4. با تایید و پرداخت، عملیات خرید ارز دیجیتال به پایان می‌رسد.

چرا برای خرید ارز دیجیتال باید صرافی مطمئن انتخاب کرد؟

برای هر کسی که علاقه‌مند به ورود به دنیای ارزهای دیجیتال است، انتخاب صرافی برای خرید ارز دیجیتال یک تصمیم حیاتی است. این انتخاب، مزایا و فرصت‌های متعددی را برای افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری یا استفاده از ارزهای دیجیتال هستند، به همراه دارد. برخی از دلایل ضروت انتخاب صرافی ارزهای دیجیتال عبارتند از:

سهولت خرید ارز دیجیتال و فروش آن

صرافی‌های ارزهای دیجیتال مشابه شرکت‌های کارگزاری عمل می‌کنند. این موسسه‌ها یک پلتفرم کاربرپسند که امکان خرید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و بسیاری دیگر از رمزارزها را فراهم می‌کند، در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند. راحتی استفاده از این اپلیکیشن‌ها یا وبسایت‌ها حتی برای تریدرهای تازه‌کار هم لحاظ شده است.

ایجاد شرایط انتخاب متنوع برای خرید ارزهای دیجیتال

صرافی‌ها معمولا از طیف وسیعی از ارزهای رمزنگاری شده برای معامله، پشتیبانی می‌کنند. این تنوع به معامله‌گران امکان می‌دهد سبد سرمایه‌گذاری خود را متنوع سازند و فرصت‌های سودسازی مختلفی را کشف کنند.

دسترسی به بازار در هر زمان و در هر نقطه جغرافیایی که هستید!

صرافی‌های رمزارز دسترسی به قیمت‌های بازار، نمودارها و اندیکاتورهای معاملاتی را با سرعت و دقت مثال‌زدنی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. این ابزارها در تصمیم‌گیری آگاهانه به ما کمک می‌کنند. همچنین انجام معاملات در زمان مناسب را آسان می‌سازند.

ارز-3

امنیت صرافی، اصلی مهم برای خرید ارز دیجیتال

صرافی‌های معتبر ارزهای دیجیتال امنیت وجوه کاربران خود را در اولویت قرار می‌دهند. آنها از اقدامات امنیتی در سطوح بالا مانند احراز هویت دو مرحله‌ای (FA2)، ذخیره سازی سرد برای ارزهای دیجیتال و رمزگذاری پیشرفته برای محافظت از دارایی‌های دیجیتال کاربران استفاده می‌کنند.

روش‌های امن برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال

این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا حفظ امنیت ارزهای دیجیتال یک نگرانی اساسی برای فعالان این بازار است. گزینه‌های ذخیره‌سازی معمولا کیف پول‌های داغ برای دسترسی آسان و کیف پول‌های سرد برای امنیت بیشتر را شامل می‌شود.

نقدینگی صرافی برای تضمین سرعت خرید ارز دیجیتال و فروش آن

صرافی‌های ارز دیجیتال اغلب بازارهایی با نقدشوندگی بالا هستند. این بدان معناست که می‌توانید به‌راحتی دارایی‌های دیجیتال خود را بدون نوسانات قیمتی قابل توجه بخرید یا بفروشید.

تطابق با مقررات؛ تضمینی در دنیای متلاطم و افسارگسیخته رمزارز

صرافی‌های معتبر از استانداردهای نظارتی پیروی می‌کنند. به همین دیلیل نیازمند فرآیندهای تایید کاربر هستند. این موضوع، سطحی از مشروعیت و امنیت به پلتفرم اضافه کرده و ضریب اطمینان بیشتری برای سرمایه‌گذاران در این بازار ایجاد می‌کند.

پشتیبانی مشتری

بسیاری از صرافی‌ها برای کمک به کاربران در مورد سوالات یا مشکلاتشان، پشتیبانی مشتری را ارائه می‌دهند. این خدمت، بسیار ارزشمند است، به خصوص برای کسانی که تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری و خرید ارزهای دیجیتال

برخی صرافی‌ها ویژگی‌های معاملاتی پیشرفته‌ای مانند معاملات اهرمی و قراردادهای آتی را ارائه می‌کنند. این‌گونه معاملات، فرصت‌های سرمایه‌گذاری مضاعفی را برای معامله‌گران این پلتفرم‌ها فراهم می‌کند. اما این را در نظر بگیرید که این سبک از تریدها، خطرات بیشتری نیز به همراه دارد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها