|
کدخبر: 309086

بخش خصوصی رقیب شرکت ملی پست نیست

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: بخش خصوصی رقیب شرکت ملی پست نیست و این دو تلاش دارند که خدمات مناسبی به مردم ارائه بدهند.

کسب و کار بخش خصوصی رقیب شرکت ملی پست نیست

محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست در گفت‌وگو با پایگاه خبری گسترش نیوز در پاسخ به این پرسش که چه نهادی بر عملکرد پست‌های خصوصی نظارت دارد و آیا مکانسیم مشخصی برای محاسبه تعرفه آنها وجود دارد؟ گفت: شرکت ملی پست، بخش خصوصی را رقیب خود نمی‌داند به‌همین دلیل تلاش دارد که در کنار یکدیگر خدمات مناسبی به مردم ارائه بدهد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه بخش خصوصی از منابع دولتی برخوردار نیست، افزود: حدود ۱۱ مجوز برای فعالان بخش خصوصی در زمینه پست صادر شده است، فعالیت برخی از این شرکت‌ها محدود و بخشی دیگر دایره فعالیت وسیع‌تری دارند. چارچوب نرخ‌گذاری و تعیین تعرفه از سوی سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود؛ استراتژی شرکت ملی پست، تعامل مثبت با بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: شرکت ملی پست نمایندگی قبول نمی‌کند و ما تلاش داریم که ارائه خدمات به مردم از سوی شرکت ملی پست و شرکت‌های خصوصی توسعه پیدا کند.‌

لیایی تحول دیجیتال را جزو وظایف شرکت ملی پست دانست و افزود: اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داد و می‌توانیم ادعا کنیم که در این زمینه پیشرو بودیم. علاوه بر موارد ذکر شده درحال تدوین سند تحول دیجیتال هستیم که درصورت تصویب جزو نخستین سازمان هایی خواهیم بود که سند خود را آماده کرده است. همچنین در برنامه هفتم توسعه تحول دیجیتال و الزامات آن دیده شده که ما به استقبال این الزامات رفته‌ و اجرا کرده‌ایم و می‌توانیم ادعا کنیم که از برنامه هفتم توسعه هم جلوتریم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ضمن اشاره به دیگر وظیفه پست، تصریح کرد: هوشمندسازی از دیگر وظایف شرکت ملی پست است که در یک سال گذشته بر روی عدد ۳۰۰ فرصت هوشمندسازی در پست تأکید بسیاری شده که تعداد بسیاری از این ۳۰۰ فرصت هوشمندسازی را انجام داده‌ایم؛ راه زیادی در پیش داریم و امیدواریم با منابع موجود و تلاش در آینده به این موضوع عمل کنیم.

لیائی در ادامه تاکید کرد: راه‌اندازی صندوق‌های هوشمند پست دیگر اقدام ما به مناسب روز جهانی پست است. درباره جزییات این موضوع می‌توان با تعامل با بخش خصوصی، این صندوق‌ها را راه‌اندازی کنیم و امیدواریم بتوانند در خدمت به مردم موثر باشند.

وی جزییاتی از سرویس احراز هویت مکانی ارائه کرد و گفت: طی هشت ماه گذشته حدود سه میلیون نفر از این سرویس استفاده کردند که سبب کاهش مراجعه مردم شده است.

همچنین لیائی در پاسخ به این سوال که محدودیت و اختلال در اینترنت چقدر سبب کاهش ارسال مرسولات شده است، اظهار کرد: این موضوع برای ما فرصت شده و ما برای خیلی از شرکت‌هایی که از پلتفرم‌های داخلی استفاده کردند، مزیت قائل شدیم و مشکلی از این بابت نداریم و نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد آمار تجارت الکترونیکی پست بیشتر هم شده است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها