|
کدخبر: 308396

۸ نکته ای که باید درباره مهاجرت به آلمان بدانید

افراد بسیاری به دلایل مختلف قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند. ارتقای سبک زندگی، تحصیل، کار و ... از دلایل مهاجرت به این کشور محسوب می‌شوند. آشنایی با نکات مهم در زمینه مهاجرت به کشور ژرمن‌ها، می‌توانید به شما در این مسیر کمک زیادی کند.

کسب و کار ۸ نکته ای که باید درباره مهاجرت به آلمان بدانید

افراد بسیاری به دلایل مختلف قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند. ارتقای سبک زندگی، تحصیل، کار و ... از دلایل مهاجرت به این کشور محسوب می‌شوند. آشنایی با نکات مهم در زمینه مهاجرت به کشور ژرمن‌ها، می‌توانید به شما در این مسیر کمک زیادی کند.

نکات کلیدی قبل از مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان می‌تواند یکی از بهترین تصمیمات زندگی هر شخصی باشد. این کشور به دلیل امکانات اقتصادی و رفاهی بالا، میزبان مهاجران بسیاری از سرتاسر دنیا ازجمله ایران است. مهاجرت به یک کشور دیگر علاوه بر نکات مثبت، چالش‌ها و مشکلات خسته‌کننده‌ای را نیز با خود به همراه دارد. برای به حداقل رساندن این چالش‌ها، بهترین رویکرد، مشاوره گرفتن از وکلا و کارشناسان حرفه‌ای است. شرکت رویال مهاجرت یکی از موسسات معتبر در زمینه مهاجرت است که می‌تواند شما را به هدف نزدیک‌تر کند.

1.     بالا بردن دانش زبان آلمانی

یکی از مهم‌ترین موارد پیش از مهاجرت به آلمان، آشنایی با زبان این کشور است. سطح زبان مورد نیاز، با توجه به هدف شما از سفر تعیین می‌شود. به عنوان مثال، کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های آلمان را دارند، باید بر اساس رشته انتخابی، دانش بیشتری از زبان آلمانی داشته باشند. کسانی که قصد کار در آلمان را دارند نیز باید زبان بدانند. این توانایی باعث می‌شود راحت‌تر کار پیدا کنند. اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به آلمان را می‌توانید از وکیل مهاجرت به آلمان جویا شوید.  

2.     بیمه سلامت مهاجران را دریافت کنید

اگر می‌خواهید در فرآیند مهاجرت خود با دولت آلمان دچار مشکل نشوید، قبل از مهاجرت اقدام به تکمیل مدارک مربوط به بیمه سلامت خود کنید. بیمه سلامت عمومی مورد علاقه مهاجران است.

اگر برنامه شما کار در آلمان است، بهترین گزینه برای تضمین بیمه درمانی، بیمه مهاجرت است. این بیمه درمانی موقت برای زمانی است که به دنبال کار هستید یا تا زمانی که تصمیم بگیرید کدام بیمه درمانی را به صورت تمام وقت انتخاب کنید.

 

3.     به موقع برای ویزای خود اقدام کنید

آلمان یک کشور بسیار بوروکراتیک است. بنابراین با توجه به نوع ویزای مورد نظر، زمان انتظار شما می‌تواند بین یک تا چهار ماه متغیر باشد. البته در نظر داشته باشید که بسیاری از متقاضیان زمان بیشتری را در نوبت مانده‌اند.

بهتر است حداقل سه ماه قبل از تاریخ سفر، برای دریافت ویزای آلمان اقدام کنید تا پاسپورت و ویزای خود را به موقع دریافت کنید. با مراجعه به موسسات مهاجرتی معتبر می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد ویزای کار، ویزای دانشجویی، ویزای جستجوی کار و ویزای سرمایه گذاری در آلمان کسب کنید.

4.     پول نقد مهم است

در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی مشتاق تبدیل شدن به یک جامعه بدون پول نقد هستند، آلمانی‌ها هنوز پول نقد را ترجیح می‌دهند. این کشور یکی از اقتصادهای پیشرفته است که تقریبا 80 درصد از معاملات با استفاده از پول نقد سرد تسویه می‌شود. بخش زیادی از مردم این کشور ترجیح می‌دهند در کیف پول خود حداقل 100 یورو داشته باشند. بسیاری از رستوران‌ها و کلوب ها در آلمان، امکان پرداخت به صورت کارت بانکی را ندارند.

5.     مالیات‌های ویژه در آلمان

در آلمان علاوه بر مالیات بر درآمد، افراد و خانوارها ملزم به پرداخت برخی مالیات‌های خاص هستند. این شامل GEZ خانگی یا Rundfunkbeitrag است که هزینه کانال‌های رسانه‌های پخش عمومی (رادیو، تلویزیون، آنلاین) را تامین می‌کند. اگر می‌خواهید در مسیر مهاجرت با مشکلات کمتری مواجه شوید، از یک وکیل مهاجرت به آلمان کمک بگیرید.

کشور-آلمان1

6.     ثبت‌نام محل اقامت

ثبت آدرس یا اصطلاحا ملده یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید هنگام مهاجرت به آلمان انجام دهید. قانون اکثر شهرهای آلمان، شما را ملزم می‌کند که این کار را در دو هفته اول انجام دهید. در آلمان، فرآیند ثبت آدرس و هویت Anmeldung نامیده می‌شود. برای این منظور شما باید آدرس خود را در یک اداره دولتی ثبت کنید. این کار به آن‌ها اطلاع می‌دهد که یک ساکن جدید در سامانه ثبت‌نام کرده است. پروسه ثبت‌نام تقریبا ۱۵ دقیقه زمان می‌برد. پس از اتمام فرآیند، یک کاغذ ثبت‌نام بسیار مهم دریافت خواهید کرد.

7.     بانکی که می‌خواهید در آن حساب باز کنید را انتخاب کنید

برای صرفه‌جویی در زمان، از قبل در مورد اینکه در آلمان می‌خواهید از کدام بانک استفاده کنید، تحقیق کنید. احتمالا کارفرمای شما از شما می‌خواهد که برای پرداخت حقوق خود یک حساب بانکی آلمانی داشته باشید. اکثر بانک‌ها برای افتتاح حساب، از شما می‌خواهند که ثبت نام شهری یاAnmeldung  و گاهی مجوز اقامت خود را ارائه دهید. برای دریافت اغلب ویزاهای آلمان مانند ویزای سرمایه گذاری در آلمان و ... شما نیاز به افتتاح حساب در بانک‌های آلمانی دارید.

8.     اجاره آپارتمان در آلمان

برای اجاره یک آپارتمان در آلمان اغلب باید تا سه ماه اجاره را پیش‌پرداخت کنید. بنابراین مطمئن شوید که پس‌انداز کافی برای این منظور دارید. به‌علاوه، بودجه‌ای را برای پرداخت‌های ماهانه اضافی مانند هزینه اینترنت و دیگر قبوض کنار بگذارید. هزینه‌های اجاره در سراسر کشور متفاوت هستند؛ اما احتمالا برای پوشش اجاره، قبوض، حمل و نقل و غذا در آلمان به بیش از 1000 یورو در ماه نیاز خواهید داشت.

جمع‌بندی

سالیانه هزاران نفر برای مهاجرت به کشور آلمان به روش‌های مختلف اقدام می‌کنند. قبل از مهاجرت به آلمان، بهتر است از کارشناسان حرفه‌ای در زمینه مهاجرت کمک بگیریم تا با چالش‌های کم‌تری در فرآیند مهاجرت خود روبه‌رو شویم. شرکت رویال مهاجرت یکی از موسسات معتبری است که در زمینه مهاجرت به آلمان می‌تواند بهترین گزینه‌ها را پیش روی شما قرار دهد.

سوالات متداول

  1. برخی از مهم‌ترین نکات برای مهاجرت به آلمان کدام است؟

از مهم‌ترین نکات برای مهاجرت به آلمان می‌توان به دانش زبان آلمانی، خرید بیمه درمانی، اقدام به موقع برای ویزا و ... است.

  1. بهترین زمان برای اخذ ویزای آلمان قبل از تاریخ سفر چه زمانی است؟

بهتر است حداقل سه ماه قبل از تاریخ سفر، برای دریافت ویزای آلمان اقدام کنید.

  1. برای پرداخت اجاره‌بها، حمل و نقل و غذا در آلمان چه مقدار پول لازم است؟

به طور کلی، برای پرداخت هزینه مسکن، غذا و حمل و نقل در آلمان ماهانه به 1000 یورو نیاز خواهید داشت.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها