|
کدخبر: 301611

چگونه ابزار آلات مختلف را به درستی انتخاب کنیم؟

توجه کردن به نکات مربوط به ابزار آلات می‌ تواند هزینه‌ های پروژه را به طور چشمگیری کاهش دهد. خرید، بدون در نظر گرفتن نکات می‌ تواند هزینه آفرین باشد.

انواع ابزار آلات موجب شده‌اند که مشتریان برای تهیه آنها به زحمت بیفتند. به طور مثال کسی که بخواهد سه نوع ابزار تهیه کند باید به سه منطقه مختلف برود تا بتواند آنها را بیابد. اما ابزار نیکو این خدمت را برای مشتریان فراهم کرده تا بتوانند با یک بار مراجعه به مغازه، تمام ابزار آلات خود را تهیه کنند. به طور مثال ابزار برقی و شارژی، ابزار بادی و بنزینی و همچنین ابزار اندازه‌ گیری را می‌ توانید در فروشگاه اخیر بیابید. لازم است بدانید که فقط ابزار مختلف نیستند که در این مغازه برای مشتریان وجود دارند؛ بلکه قطعات خودرو، خدمات الکتریک و روشنایی و همچنین خدمات دکوراسیون نیز موجود هستند. ابزار آلات به جهت کاربردی که در مصارف گوناگون دارند باید به طور درست انتخاب شوند. هرگونه انتخاب اشتباه در خدمات و ابزارها موجب هزینه و مسئولیت خواهد بود.

چرا توجه به ابزار آلات برای کارفرمایان مهم است؟

ابزار آلات اصلی‌ترین وسیله کار کارگران محسوب می‌ شود. بر همین اساس تمامی کارفرمایان اهتمام ویژه‌ ای به ابزار آلاتی دارند که توسط کارگران مورد استفاده قرار می‌ گیرد. اگر ابزار کیفیت ساخت پایینی داشته باشند، نه تنها نمی‌ توانند به کارگر کمک کنند؛ بلکه موجب مسئولیت برای او خواهند بود. البته تنها مشتریان ابزارها، کارگران نیستند و تمام کسانی که بخواهند از هر نوع ابزاری استفاده کنند باید نکاتی را در نظر داشته باشند. این نکات مربوط به دو مرحله می‌ شود که عبارتند از: سطح توانمندی کارگر و نوع کار. دو عامل اخیر مهم‌ترین مولفه‌ های تعیین انواع ابزارها برای مشاغل محسوب می‌ شوند. اما نکات دیگری هم وجود دارند که توجه به آنها باعث می‌ شود دقت در انتخاب بالا برود. تمامی نکات لازم جهت انتخاب درست ابزار آلات را برایتان ذکر خواهیم کرد.

آیا می‌دانید ابزار آلات درست چه ویژگی‌هایی دارند؟

علت دیگری که کارفرمایان به ابزار آلات توجه می‌ کنند این است که امکان ایجاد مسئولیت برای آنها وجود دارد. باید دقت کنید که مسئولیت کارفرمایان به طور مستقیم ناشی از انتخاب ابزارها نیست؛ بلکه به طور غیر مستقیم می‌ باشد. البته قانون کار در برخی موارد مسئولیت تهیه و انتخاب درست ابزارها را بر عهده کارفرما قرار داده است. بر همین اساس به طور مستقیم و غیر مستقیم عواقب ناشی از استفاده نادرست از ابزارها متوجه کارفرما خواهد شد. لذا کارگران و خود کارفرمایان باید به طور درست و دقیق ابزارهای کاری خویش را انتخاب کنند.

در زمان خرید ابزار آلات باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برخی از مفیدترین و کاربردی‌ ترین نکاتی که در انتخاب ابزار آلات موثر هستند را برایتان ذکر می‌ کنیم. اولین نکته عبارت است از: در صورتی که یک پروژه کاری دارید باید محدوده و حجم کاری را بسنجید. دومین مورد عبارت است از: جمع‌بندی و برآورد هزینه اولیه تمام تجهیزات و ابزارهایی که مورد نیاز هستند. سومین نکته مربوط به در نظر گرفتن توانمندی و مهارت کارگرانی است که می‌ خواهند از ابزارها استفاده کنند. چهارمین نکته مربوط به انتخاب بِرند مناسب در انواع تجهیزات و ابزارآلات است. مورد اخیر در قطعات خودرو بسیار کاربردی است. یعنی در صورتی که قطعه ای بدون گارانتی و غیر اصل انتخاب کنید مطمئناً هزینه‌ های متوالی را در پی خواهید داشت.

بسیاری از کارفرمایان معتقدند که اگر ابزار صنعتی مثلاً ابزار اندازه‌ گیری به طور درست انتخاب نشوند، وقت و انرژی زیادی به هدر می‌ رود. به طور مثال یک مهندس را در نظر بگیرید که می‌ خواهد با استفاده از ابزار صنعتی، برنامه‌ ریزی احداث جاده ای را انجام دهد و یا میزان پی برداری از خانه ای را اعلام کند. اگر این مهندس از ابزار بی‌کیفیت و یا نادرست استفاده کند مطمئناً انرژی زیادی از پروژه به هدر می‌ رود و خروجی کار اشتباه خواهد بود. تجهیزات مدرن صنعتی می‌ تواند به شما کمک کند تا هزینه‌ های جانبی و کلی پروژه‌ های کاری را کاهش دهید. بنابراین با استفاده از تجهیزات‌به‌روز نگرانی بابت پروژه ‌ها نخواهید داشت.

ابزار آلات بی‌کیفیت نیروی کار را خسته می‌کند

در زمان انتخاب خدمات دکوراسیون باید چه مواردی را در نظر داشته باشیم؟

خدمات طراحی و دکوراسیون، تخصصی محسوب می‌ شوند و حساسیت بالایی دارند. حساس بودن این شغل به جهت ظرافت و دقت در طراحی است. طراحی می‌ تواند به گونه‌ ای باشد که فضای داخلی خانه را در نظر اعضای آن، بزرگتر نشان دهد. همچنین طراحی بد می‌ تواند متراژ و فضای داخلی خانه را بدقواره نشان داده و فضاهای بدون کاربرد زیادی را ایجاد کند. همچنین علت دیگر برای حساسیت دکوراسیون این است که اعضای خانه به طور دائمی با دکوراسیون روبرو هستند. بنابراین هرگونه ایده نادرست و یا طراحی بد می‌ تواند در روحیه و نشاط خانه تاثیر بگذارد.

 نکاتی برای طراحی و استفاده از لوازم جانبی برای دکوراسیون وجود دارد که برایتان ذکر می‌ کنیم. توجه کردن به نکاتی که ذکر می‌ شوند می‌ تواند شما را از پرداخت هزینه‌ های اضافی معاف کند. اولین نکته ‌ای که در دکوراسیون باید به آن توجه کنید، هدف از طراحی است. فروشنده و ارائه کننده خدمات باید به طور دقیق نیاز مشتری و هدف از طراحی را بداند. به طور مثال در صورتی که به دنبال ایجاد مغازه قهوه‌خانه سنتی هستید باید طراحی و دکوراسیون، این هدف شما را محقق کند. به بیان دیگر یعنی زمانی که مشتریان به مغازه قهوه‌خانه مراجعه می‌ کنند کاملاً احساس حضور در یک قهوه‌ خانه قدیمی را دارند. بنابراین هدف شما می‌ تواند علاوه بر طراحی درست، ابزار آلات درستی را برای شما تعیین کند.

آیا مواد اولیه در انتخاب ابزار کار موثر هستند؟

یکی از نکات ویژه ی مخصوص انتخاب ابزار آلات مربوط به مواد اولیه‌ ای است که انتخاب می‌ کنید. نوع مواد اولیه و اجناسی که در بازار وجود دارند می‌ توانند نوع ابزاری که می‌ خواهید را تعیین کنند. پس اگر ابزاری را انتخاب کنید که با مواد اولیه موجود در بازار تناسب نداشته باشد عملاً ابزار بی‌ فایده‌ ای را برگزیدید. موضوع اخیر به طور معکوس نیز قابلیت اجرایی دارد. یعنی در صورتی که فقط از یک نوع مواد اولیه استفاده می‌ کنید می توانید از یک نوع ابزار نیز استفاده کنید. در صورتی که فقط از یک نوع مواد اولیه استفاده کنید مطمئناً مدیریت پروژه و انتخاب ابزارهای کاری نیز به سهولت انجام خواهند گرفت. نکته ای که در مورد ابزار مربوط به الکتریک و روشنایی وجود دارد این است که حتماً سطح توانایی کارگر را بسنجید.

محافظت از ابزار آلات ضروری و لازم است

الکتریک و روشنایی حساسیت بالایی دارند و در صورتی که با ابزار آلات غلط باز یا بسته شوند مطمئناً خسارات به وجود می‌ آیند. به طور مثال فرض کنید یک کارگر بخواهد یک بُرد را با استفاده از یک کانکتور به بُرد دیگری متصل کند. در این صورت حتی اگر از ابزار درستی استفاده کند نه تنها اتصال صورت نمی‌گیرد بلکه موجب سوختن بردها نیز می‌ شود. اساساً کارگر نمی‌ تواند پایه‌ های اتصال و تشخیص نوع کانکتور را انجام دهد و این مسئله موجب هزینه برای خودش و کارفرما خواهد شد. در نهایت فراموش نکنید که مشاوره و تجربیات سایر کارفرمایان می‌تواند مفید باشد. همچنین فروشندگان معتبر نیز می‌ توانند با ارائه مشاوره های مختلف به مشتریان خود کمک کنند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها