|
کدخبر: 295058

کاربرد یاتاقان های غلتشی در صنعت

بهتر است بدانید که یاتاقان ها ابزارآلاتی مکانیکی هستند که برای کاهش اصطکاک در قطعات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع یاتاقان ها در جهت های خاصی شروع به حرکت می کنند تا در زمان مناسب کاربرد خاص خود را داشته باشند. این یاتاقان ها هستند که با حرکت خاص خود سبب می گردند تا آسمان خراش ها در زمان زلزله به حرکت در آیند یا این که عقربه های ساعت بتوانند به حرکت خود ادامه دهند و ثانیه ها را پشت سر بگذارند. همگی زمانی میسر می شوند که از وسیله ای به نام یاتاقان استفاد شود؛ اما کاربردهای یاتاقان های غلتشی تنها به این موارد محدود نشده و کاربردهایی فراتری دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کاربرد یاتاقان در صنعت با ما همراه باشید.

یاتاقان

آشنایی با یاتاقان غلتشی

یاتاقان های غلتشی به نوعی یاتاقان می گویند که انتقال بار در این وسیله به صورت تماس غلتشی اتفاق می ‌افتد. امروزه یاتاقان های غلتشی در انواع بسیار متنوعی تولید می شوند و روز به روز این تولید در حال تکامل است. بهتر است بدانید که استفاده از یاتاقان ‌های غلتشی در صنعت امروزه بسیار زیاد بوده و این گونه ابزار در صنعت توانسته اند به درجه بالایی از اهمیت دست یابند. زمانی که قصد دارید در صنعت از یاتاقان ها استفاده کنید باید به کیفیت آن ها توجه ویژه ای داشته باشید.

به دلیل وارد شدن فشار بالا به یاتاقان ها در هنگام استفاده از ‌آن ها در صنعت، کیفیت یک فاکتور بسیار مهم و اساسی در زمان تولید این ابزارآلات به شمار می رود. توجه داشته باشید زمانی که به کیفیت این ابزار اهمیت ندهید، در مدت زمانی کوتاه با تخریب آن ها مواجه خواهید شد و حتی ممکن است در هنگام کار مشکلات جدی برای شما به وجود آیند. با تهیه یاتاقان های با کیفیت و مطلوب به راحتی می‌ توانید از رخداد چنین حوادثی جلوگیری کرده و کارها را با اطمینان بیشتری به انجام برسانید.

برای آشنایی بیشتر با کاربرد یاتاقان های غلتشی باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که روش کار این یاتاقان ها به این صورت است که از طریق تماس غلتشی انتقال بار اصلی صورت می گیرد. امروزه استفاده بسیار زیاد از یاتاقان های غلتشی در صنعت سبب شده تا بسیاری از صنعتگران استفاده از آن را الزامی بدانند. در خصوص این نوع یاتاقان توجه به این موضوع که لغرش آستانه حرکت در این نوع یاتاقان دو برابر لغزش حرکتی است بسیار مهم خواهد بود. چنین ویژگی سبب می گردد تا میزان اصطکاک بین قطعات مختلف به حداقل رسیده و این موضوع یکی از مزایای استفاده از یاتاقان های غلتشی به شمار می رود.

یاتاقان۱

یاتاقان های غلتشی از چند نوع تشکیل می شوند؟

بعد از این که به صورت کلی با یاتاقان ها آشنا شده اید و دریافته اید که در چه زمینه هایی استفاده از این وسیله الزامی خواهد بود بهتر است تا با انواع یاتاقان های غلتشی نیز آشنا شوید. یاتاقان های غلتشی در دو نوع یاتاقان ساچمه ای و یاتاقان استوانه ای وجود دارند. یاتاقان های ساچمه ای در انوع گوناگونی تولید می شوند و از جمله آن ها می توان به یاتاقان های تماس زاویه ای، شیار پر کننده، شیار عمیق، خود میزان، دو ردیفه، کف گرد اشاره کرد.

دسته دیگری از یاتاقان ها که استوانه ای نام دارد شامل انواع گوناگونی مانند غلتک مخروطی، غلتک کروی کف گرد، غلتک ساده، غلتک مخروطی با شیب تند یا غلتک مخروطی با کف گرد می شود. در زبان فارسی به یاتاقان های ساچمه ای بلبرینگ نیز می گویند و یاتاقان های استوانه ای را رولبرینگ می نامند. شما می توانید با توجه به فعالیت خود، نوع مناسب این یاتاقان ها را انتخاب نمایید و آن ها را مورد استفاده قرار دهید.

یاتاقان۲

کلام آخر

امروزه یاتاقان ها در مشاغل بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل کارآمد بودن، این ابزار در بین افراد و صنایع از محبوبیت بسیاری برخوردار است. یاتاقان ها ابزاری هستند که در بین قطعات مختلف قرار گرفته و اصطکاک آن ها را به حداقل می رسانند. ناگفته نماند که این ابزار در صنعت نیز کاربرد مهمی دارد؛ به این صورت که بیشتر صنعتگران استفاده از آن را الزامی می دانند. این وسیله در دو نوع ساچمه ای و استوانه ای به تولید رسیده است. در نتیجه پس از اطلاع یافتن از کاربردهای آن می توانید براساس نیاز و فعالیت خود، نوع مناسب آن را مورد استفاده قرار دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات (انواع بلبرینگ و رولبرینگ ، یاتاقان صنعتی و ...) میتوانید به سایت روان چرخش آریا  (rcabearing ) مراجعه کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها