|
کدخبر: 301186

چگونه یک هارد اکسترنال باکیفیت با گارانتی معتبر بخریم؟

هارد اکسترنال یکی از لوازم جانبی کاربردی در حوزه دیجیتال به شمار می‌رود که فضای ذخیره‌سازی اضافی را فراهم می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌های خود را به صورت خارجی ذخیره کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشند. چه یک عکاس حرفه‌ای باشید که به فضای بیشتری برای تصاویر با وضوح بالا نیاز دارید یا دانشجویی که به دنبال پشتیبان گیری از اسناد مهم است، یک هارد باکیفیت راحتی و آرامش خاطر را برای شما ایجاد می‌کند.

هارد-اکسترنال

خرید هارد اکسترنال

اگر با حجم زیادی از داده‌های مختلف روبه‌رو هستید، خرید هارد می‌تواند یکی از مقرون به صرفه‌ترین راه‌هایی باشد که برای گسترش فضای ذخیره‌سازی خود استفاده می‌کنید. در اینجا به معرفی انواع هارد اکسترنال اپیسر و هارد اکسترنال سیلیکون پاور می‌پردازیم. با مراجعه به سارگوتاپ که نمایندگی رسمی محصولات جانبی موبایل و کامپیوتر شرکت داده‎پرداز متین اصفهان (گارانتی معتبر) را بر عهده دارد، محصولی با کیفیت و دارای ضمانت گارانتی را خریداری نمایید.

بررسی ویژگی‌های یک هارد اکسترنال باکیفیت

یک هارد اکسترنال باکیفیت دارای خصوصیات و ویژگی‌های متعددی است که در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

1-ظرفیت هارد :

ظرفیت هارد با توجه به نیاز شما تعیین می‌شود. هر چه ظرفیت بیشتر باشد، از قیمت بالاتری هم برخوردار است.

2-قابلیت جابه‌جایی :

هاردهای اکسترنال بر اساس عملکردشان، به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • نوع اول: قطعات کوچک و قابل حملی هستند که درون آن‌ها درایوهای 2.5 اینچی قرار دارد.
  • نوع دوم: ابعاد بزرگ‌تری هستند و به صورت رومیزی طراحی و ساخته می‌شوند که درون آن‌ها درایوهای 3.5 اینچی قرار دارد.

3-سرعت انتقال اطلاعات :

به طور کلی، سرعت انتقال اطلاعات در هارد ssd بسیار بالاست و در حدود 300 مگاپیکسل در ثانیه است، در صورتی که این میزان سرعت در هارد hhd 5400 دور بر دقیقه است.

4-مقاومت در برابر ضربه و آب :

یکی از ویژگی‌های اصلی یک هارد باکیفیت، مقاومت آن در برابر ضربه و آب است که هارد ssd مقاومت بالاتری در برابر ضربه دارد. درحالی‌که هارد hhd از مقاومت کمتری برخوردار است.

هارد-اکسترنال۱

مزایای مهم استفاده از هارد اکسترنال

هارد اکسترنال، قطعه‌ای است که امکان ذخیره فایل‌ها را برای شما فراهم می‌کند. دارای یک کابل رابط و پورت USB جهت اتصال به کامپیوتر و لپ‌تاپ است. این محصول در حجم‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. شما می‌توانید بسته به نوع کار خود و نیازهایی که دارید، حجم موردنظر را خریداری کنید.

در اینجا مهم‌ترین مزایای استفاده از یک هارد اکسترنال باکیفیت با گارانتی معتبر ذکر شده است که به شرح زیراست:

  • برخورداری از فرایند ذخیره‌سازی فایل‌ها
  • مقاومت در برابر ضربه
  • اشتراک‌گذاری اطلاعات
  • برخورداری از فرایند بک‌آپ گرفتن به صورت چرخشی
  • راحتی در حین استفاده
  • برخورداری از حمل آسان
  • امکان استفاده به عنوان درایو داخلی

نکات مهم در رابطه با هارد اکسترنال باکیفیت و دارای گارانتی

چگونه بهترین هارد اکسترنال را خریداری کنیم؟ بودجه کمی دارید و نمی‌دانید کدام مورد را انتخاب کنید؟ کیفیت و داشتن گارانتی معتبر در خرید محصول برای شما مهم است؟ چگونه می‌توانید مطمئن باشید برندی که انتخاب کرده‌اید بهترین گزینه است؟ از کجا متوجه شویم قطعه خریداری شده، در کوتاه مدت خراب نمی‌شود؟ قبل از پاسخگویی به این سؤالات، اجازه دهید شما را با ساختار این قطعه آشنا کنیم. ذخیره اطلاعات در کامپیوتر یا لپ‌تاپ برای همیشه، امکان پذیر نیست، به همین جهت ما به وسیله‌ای نیاز داریم که از اطلاعات و داده‌های ما پشتیبانی کند و آن‌ها را در حافظه خود ذخیره نماید. این وسیله همان هارد اکسترنال است که از نظر ساختاری به چندین بخش تقسیم‌بندی می‌شود:

  1. یک مدل هارد اینترنال است که به آن آداپتور هم گفته می‌شود.
  2. مدل دیگر هارد نوت بوک است.

بسته به نیاز و هزینه‌ای که برای خرید هارد می‌کنید، بهتر است ظرفیتی را انتخاب کنید که بتواند داده‌های شما را به خوبی ذخیره کند و مشکلی بابت فضا نداشته باشید. به طور معمول ظرفیت این قطعه چیزی بین 500 گیگابایت تا 10 ترابایت است.

هارد-اکسترنال۲

معرفی هارد اکسترنال اپیسر

هارد اکسترنال apacer محصولی باکیفیت از شرکت اپیسر است که در تولید تجهیزات ذخیره‌سازی فعالیت دارد. اگر می‌خواهید قطعه‌ای با کیفیت و دارای گارانتی معتبر خریداری کنید که از مقاومت بالایی هم برخوردار است، خرید محصولات برند اپیسر بهترین گزینه است.

ویژگی‌های کاربردی هارد اکسترنال اپیسر

  1. اصلی‌ترین ویژگی هارد اکسترنال اپیسر توان بالای آن در برابر شرایط سخت است. به دلیل قطعات باکیفیتی که در آن تعبیه شده است، می‌توان گفت که بعد از سقوط از ارتفاع بسیار بالا، اطلاعات آن به هیچ عنوان پاک نمی‌گردد و می‌توانید مجدد از آن استفاده کنید.
  2. ویژگی دیگر این محصول، استفاده از پورت USB-A است که این عامل مزایای زیادی دارد، از جمله: عدم مشکل در حین اتصال و استحکام و پایداری آن نسبت به نمونه‌های دیگر.

معرفی هارد اکسترنال سیلیکون پاور

هارد اکسترنال silicon power محصولی باکیفیت از شرکت سیلیکون پاور است. این شرکت محصولات خود را به بیش از 100 کشور معرفی کرده است. مهم‌ترین فعالیت این برند طراحی و تولید تجهیزات جانبی موبایل و کامپیوتر است. داشتن گارانتی معتبر و کیفیت مرغوب محصولات موجب شده محبوبیت بالایی را بین مشتریان خود پیدا کند.

ویژگی‌های کاربردی هارد اکسترنال سیلیکون پاور

ظرفیت، سرعت و توان جزء عواملی هستند که در خرید هارد باید به آن توجه داشته باشید. در اینجا به بررسی ویژگی‌های کاربردی و مهم هارد اکسترنال سیلیکون پاور می‌پردازیم که به شرح زیر است:

  • قابلیت حمل آسان
  • سرعت انتقال بسیار بالا
  • کیفیتی خوب کابل
  • طول عمر بالا
  • مقاوم در برابر آب، ضربه و هرگونه لرزش و شوک

سخن پایانی

تفاوت اصلی هارد اکسترنال اپیسر و هارد اکسترنال سیلیکون پاور در توان و ظرفیت و نوع پورت آن‌ها می‌باشد که باید در حین خرید بسته به نیاز خود به آن دقت کنید. اینکه محصول شما از چه کیفیتی برخوردار است و آیا دارای گارانتی معتبر است یا خیر، مسئله‌ای است که باید زمان زیادی روی آن گذاشته شود تا بتوانید انتخابی خوب داشته باشید. می‌توانید با مراجعه به سارگوتاپ که نمایندگی رسمی پخش و توزیع محصولات جانبی موبایل و کامپیوتر شرکت داده‎پرداز متین (گارنتی معتبر) را بر عهده دارد، محصول موردنظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها