|
کدخبر: 300736

ساده ترین راه سرمایه گذاری بر NFT ها

امروزه افراد زیادی به دنبال کسب درآمد از nft هستند. به دلیل پرطرفدار بودن این توکن‌ها، ما تصمیم گرفتیم در این مطلب، روش‌های سرمایه گذاری بر NFT را توضیح دهیم.

در سال ۲۰۲۱، توکن‌های غیرمثلی یا همان ان اف تی‌ها، موفق شدند تا توجهٔ رسانه‌های مختلف جهان را به خود جلب کنند. امروزه سرمایه‌گذاری بر این توکن‌ها به یک امر رایج برای افراد تبدیل شده‌است و افراد زیادی به دنبال کسب درآمد از nft هستند. این توکن‌ها به دلیل دارا بودن ویژگی‌های خاص، در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد دارند، به همین علت افراد به دنبال فهمیدن روش‌های سرمایه گذاری بر روی این توکن‌ها هستند تا بتوانند به ساده‌ترین شکل ممکن، از آن‌ها درآمد کسب کنند. به دلیل پرطرفدار بودن این توکن‌ها، ما تصمیم گرفتیم در این مطلب، روش‌های سرمایه گذاری بر NFT را برای شما بیان کنیم.

NFT چیست؟

با شنیدن نام NFT، قطعاً اولین سؤالی که برای شما به وجود می‌آید، این است که NFT چیست؟ همان‌طور که در ابتدا نیز بیان شد، NFT توکن‌های غیرمثلی هستند. این توکن‌ها برای این‌که بتوانند صحت اطلاعات و تأیید مالکیت را انجام دهند، از علوم کامپیوتری، ریاضیات و رمزنگاری بهره می‌برند. همین این امر موجب شده‌است تا ساختار این توکن، مشابه ارز‌های دیجیتال باشد. همچنین بهتر است بدانید این توکن‌ها از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند تا از این طریق بتوانند امکان تبدیل دارایی فیزیکی به توکن‌ها را ایجاد کنند.

NFT‌ها می‌توانند هر موضوعی را در برگیرند؛ اما این روز‌ها سرمایه گذاری روی NFT معمولاً در حوزهٔ آثار هنری و موسیقی بیشتر از سایر حوزه‌ها اتفاق می‌افتد. ان اف تی‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر فردی بتواند مثل ارز‌های دیجیتال برای خود یک ان اف تی منحصربه‌فرد طراحی کند. ایجاد یک NFT می‌تواند مزایای زیادی برای افراد به همراه داشته باشد. با این حال شما باید قبل از سرمایه‌گذاری بر روی این توکن‌ها، نکات مختلفی را در نظر بگیرید و بهترین روش برای سرمایه گذاری بر NFT را انتخاب کنید.

بهترین روش سرمایه گذاری روی nft

با توجه به این‌که این روز‌ها حجم معاملات و سرمایه گذاری در NFT با استقبال زیادی روبه‌رو شده‌است و این توکن رشد چشمگیری را تجربه می‌کند، بهتر است شما هم با روش‌های سرمایه‌گذاری و خرید و فروش nft آشنا شوید تا بتوانید معاملهٔ سوداوری را انجام دهید.

  • سرمایه گذاری در بازی‌های Play-to-Earn

شرکت در بازی‌های Play-to-Earn را می‌توان به‌عنوان یکی از روش‌های سرمایه گذاری بر ان اف تی معرفی کرد. سرمایه‌گذاری در این بازی‌ها بدین صورت است که بازیکنان باید ارز‌های دیجیتال یا ان اف تی‌های مبتنی بر بلاک‌چین را جمع کنند و در مراحل بعد، نسبت‌به فروش آن‌ها اقدام کنند. فعالیت‌های متعدد در این بازی‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید پاداش‌های مختلفی را دریافت کنید که این پاداش‌ها می‌توانند توکن‌های ان اف تی باشند و شما از طریق فروش آن‌ها درآمد کسب کنید.

  • انتخاب NFT‌های آینده‌دار

از دیگر روش‌های کسب درآمد بر روی توکن‌های NFT، این است که به سراغ ان اف تی‌هایی بروید که احتمال رشد آن‌ها بالاست. بسیاری از ان اف تی‌ها ممکن است امروز قیمت پایینی داشته باشند؛ اما بعد از گذشت چند هفته و یا چند ماه، قیمت آن‌ها چند برابر شود. بنابراین یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری بر NFT، این است که NFT‌های آینده‌دار را خریداری کنید و در زمان رشد قیمت، نسبت‌به فروش آن اقدام کنید.

  • مینت یا ساخت NFT

ساخت NFT را می‌توان یکی از دیگر از روش‌های کسب درآمد این توکن معرفی کرد. منظور از مینت این است که برخی دارایی‌های دیجیتال را بسازید و آن‌ها را روی بلاک‌چین قرار دهید. هنگامی که دارایی‌های دیجیتال در بلاک‌چین مینت شوند، می‌توان آن‌ها را مورد معامله قرار داد. به‌عنوان مثال، اگر شما از یک نقاشی یک توکن ان اف تی دارید، یعنی شما تنها فرد صاحب آن نقاشی هستید و افراد دیگر امکان معاملهٔ آن را ندارند.

  • هولد کردن NFT

هولد کردن مخفف عبارت Hold On for Dear Life است. این اصطلاح برای توصیف نوعی سرمایه‌گذاری کاربرد دارد. این عبارت به معنی نگه‌داری برای زندگی زیبا بوده و به افرادی اشاره دارد که در سرمایه‌گذاری توکن‌ها به‌راحتی دارایی‌های خود را معامله نمی‌کنند. سرمایه‌گذاری بر ان اف تی به روش هولد کردن، یعنی توکن غیرقابل‌تعویضی که احتمال دارد در آینده ارزش آن بیشتر شود را نگه دارید.

  • استیک کردن NFT

افرادی که درزمینهٔ استیک کردن انواع ارز‌های دیجیتال مهارت و تخصص داشته و به این کار علاقه دارند، می‌توانند از این روش، برای سرمایه گذاری در NFT استفاده کنند. این یک روش برای افزایش درآمد به‌شمار می‌رود. این روش به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید از مزایای بستر بلاک‌چین استفاده کنید. دقت داشته باشید شما برای استیک کردن NFT، باید دارای یک کیف‌پول بلاک‌چین باشید که این کیف‌پول قابلیت و توانایی انتقال و نگه‌داری این توکن را داشته باشد. همچنین پلتفرم انتخابی شما باید سازگار با نوع NFT باشد. در این صورت شما می‌توانید در پلتفرم موردنظر، توکن‌های ان اف تی را قفل کرده و از آن‌ها کسب درآمد کنید. البته باید بدانید استیک کردن NFT می‌تواند خطراتی از قبیل هک شدن را به همراه داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود قبل از انجام این روشِ سرمایه گذاری بر NFT، اطلاعات لازم در این خصوص به‌دست ‌آورید.

  • معاملهٔ NFT

خرید و فروش یا معامله یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای سرمایه گذاری روی NFT به‌شمار می‌رود. برای این‌که بتوانید ان اف تی‌های قابل‌فروش را پیدا کنید، باید به سراغ اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های مخصوص این توکن بروید. دقت داشته باشید که تمام کیف‌پول‌های ارز دیجیتال از توکن‌های غیرمثلی پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین شما باید کیف‌پول‌هایی را انتخاب کنید که این قابلیت را داشته باشند. در این کیف‌پول‌ها شما می‌توانید نسبت‌به خرید توکن‌های NFT اقدام کنید. همچنین می‌توانید در زمان مناسب، آن‌ها را بفروشید و درامد کسب کنید. هر نوع توکن قیمت خاصی دارد و نمی‌توان به‌صورت دقیق بیان کرد که شما با خرید و معاملهٔ کدام توکن درآمد بیشتری کسب می‌کنید. برای مثال، قیمت nft میمون ممکن است در یک بازهٔ زمانی پایین باشد و بعد از مدتی با رشد چشمگیری مواجه شود.

جمع‌بندی

NFT‌ها توکن‌هایی هستند که در سال‌های اخیر، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند، به همین علت افراد زیادی با معاملهٔ این توکن‌ها به دنبال کسب درآمد از آن‌ها هستند. سرمایه گذاری بر NFT، از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. ما در این مطلب سعی کردیم برخی از کاربردی‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری بر این توکن‌ها را برای شما بیان کنیم.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها