|
کدخبر: 299683

میلگرد ساده ترانس؛ معرفی ویژگی‌ها و کاربردها

میلگرد ترانس یا کششی یکی از تولیدات خاص و حرفه‌ای صنایع فولادی و جزو زیرمجموعه میلگردهای ساده صنعتی است.

میلگرد ترانس یا کششی یکی از تولیدات خاص و حرفه‌ای صنایع فولادی و جزو زیرمجموعه میلگردهای ساده صنعتی است. این محصول به‌ دلیل سطح صاف و صیقلی، مقاومت بالا، خوش تراش بودن و تنوع در قطر سطح مقطع و کاربردها تقریباً پرمصرف‌ترین نوع از میلگردهای بدون آج در پروژه‌های صنعتی و صنایع کارگاهی محسوب ‌می‌شود.

اگر برای اجرای پروژه‌های صنعتی و ساخت و ساز به میلگرد ترانس نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله ضمن اینکه اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص این نوع میلگرد در اختیار شما قرار می‌دهیم، یکی از بهترین کارخانه‌های تولید میلگرد ترانس در ایران را هم به شما معرفی می‌کنیم.

میلگرد ساده صنعتی

 

میلگرد ترانس یا کششی چیست؟

همان طور که می‌دانید، میلگردهای ساده صنعتی یکی از تولیدات کاربردی و پرمصرف صنایع فولادی هستند که در اغلب کارگاه‌های صنعتی به ‌طور مستقیم و غیرمستقیم کاربرد دارد. این میلگردها سطحی صاف و بدون آج دارند و به‌ دلیل مقاومت خمشی و کششی زیاد، انعطاف پذیری بالایی دارند. میلگردهای ساده صنعتی در دو مدل میلگرد ساده خام و میلگرد ترانس تولید می‌شوند.

میلگرد ترانس یا کششی یک میلگرد بدون آج است که سطح صیقلی دارد و با آلیاژهای مختلف فولاد تولید می‌شود. میلگرد ترانس نسبت به سایر میلگردهای موجود در بازار، مقاومت بالاتری دارد. از این نوع میلگرد بیشتر برای تولید قطعات صنعتی استفاده می‌شود و چون سطح صافی دارد، از آن در انواع آبکاری‌ها هم استفاده می‌شود.

تفاوت میلگرد ترانس با میلگرد ساده

از نظر استانداردهای فنی میلگرد ایران (ISNO 3132)، میلگرد ترانس همانند سایر میلگردهای ساده از نوع میلگرد A1 است. این نوع میلگرد، دارای تنش جاری ۲4۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌ متر مربع، تنش گسیختگی ۳۶۰۰ کیلوگرم بر سانتی ‌متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی ۲۵ درصد است. ولی بین این دو مقطع فولادی چند تفاوت جزئی وجود دارد:

  • شکل فیزیکی و سطح مقطع

میلگرد ساده و میلگرد ترانس هر دو سطحی صاف و بدون آج دارند و از نظر طول، ضخامت سطح مقطع و وزن یکسان هستند. بدنه میلگرد کششی در مقایسه با میلگرد ساده، صاف و صیقلی است.

  • قیمت روز میلگرد

میلگرد ساده برای تبدیل شدن به میلگرد کششی باید مراحل اسیدشویی، سرتراشی، کشش کاری و تابگیری و در صورت نیاز پولیش را پشت ‌سر بگذارد. به همین دلیل، قیمت میلگرد ترانس نسبت به قیمت میلگرد ساده گران‌تر است. چون هزینه انجام هر یکی از این مراحل روی قیمت نهایی میلگرد تأثیرگذار است. برای اطلاع دقیق از قیمت روز میلگرد ترانس و میلگرد ساده به سایت صنایع فولادی آذر گستر سدید (تولید کننده میلگرد ساده صنعتی) مراجعه کنید.

صنایع فولاد آذر گستر سدید

 

انواع میلگرد ترانس و کاربرد آنها

همان طور که در بخش قبلی توضیح دادیم، میلگردهای ساده برای تبدیل شدن به میلگرد ترانس باید مراحل مختلفی را طی کنند. پس از انجام این مراحل، با توجه به نوع کاربرد، میلگرد ترانس متنوعی تولید می‌شوند. در ادامه با این تولیدات و کاربرد آنها آشنا می‌شویم:

1) میلگرد ترانس تک پولیش

اولین محصولی که از میلگرد ساده خام تولید می‌شود، میلگرد ترانس تک پولیش است. ناهمواری‌های سطحی این نوع میلگرد طی یک مرحله عملیات پولیش زنی از بین رفته و از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است. میلگرد ترانس تک پولیش سطح صاف و نسبتاً صیقلی دارد، ولی در اثر ماشین‌ کاری، شفافیت و براقیت خود را از دست می‌دهد.

موارد کاربرد میلگرد ترانس تک پولیش:

  • ساخت قطعات هیدرولیکی خودروها و ماشین آلات صنعتی

  • صنایع قطعه سازی

  • ساخت قطعات پمپ آب

  • ساخت قطعات سیلندرها و پمپ‌های نفتی

2) میلگرد ترانس دو پولیش

میلگرد ترانس دو پولیش هم از میلگرد ساده خام پس از دو مرحله پولیش زنی تولید می‌شود. این نوع میلگرد در مقایسه با میلگرد ترانس تک پولیش سطحی صاف‌تر و تقریباً آینه‌ای دارد و از مقاومت بسیار بالایی نسبت به ضربه یا شکست برخوردار است. قیمت میلگرد بدون آج و ترانس دو پولیش نسبت به سایر میلگردها بیشتر است، چون هزینه اجرت دو مرحله پولیش به قیمت میلگرد اضافه می‌شود.

موارد کاربرد میلگرد ترانس دو پولیش:

  • ساخت قطعات بیرونی اتومبیل

  • ساخت محافظ نمای ساختمان‌ها

  • ساخت قطعات محکم و قابل رؤیت ماشین ‌آلات صنعتی

3) میلگرد ترانس سنگ خورده

میلگرد ترانس سنگ خورده طی مرحله پولیش زنی و سنگ با دستگاه سنترلس LIDKOPING و در دو نوع سر زرد (ST) و سر قرمز (CK) تولید می‌شود. رنگ سطح مقطع این نوع میلگردها نشان دهنده ساختار و روش تولید آنهاست. میلگرد ترانس سنگ خورده سر زرد با فرایند ترمکس یا خنک کاری سرد و نوع سر قرمز با روش برگشت تحت کنترل تولید می‌شود. نحوه کاربرد این نوع میلگردها با توجه به نیاز مشتری، متفاوت است.

4) میلگرد ترانس بلبرینگ خور

این نوع میلگرد ترانس از نظر ظاهری شبیه میلگرد سنگ خورده ‌است، ولی قابلیت بلبرینگ خور بودن دارد. ویژگی‌های شاخص میلگرد ترانس بلبرینگ خور، ساخته شدن از جنس فولاد CK45 و st37، سطح براق و صیقلی، بلبرینگ خور بودن و سایزهای دهم دار است.

موارد کاربرد میلگرد بلبرینگ خور:

  • ساخت قطعات بلبرینگ خور ماشین ‌آلات صنعتی و اتومبیل‌ها

  • کارگاه‌های تولید ابزار و یراق ‌آلات صنعتی

  • صنایع مبل سازی

5) میلگرد ترانس شش ‌پر

میلگرد ترانس شش ‌پر همان طور که از نامش مشخص است، سطح مقطع شش ضلعی دارد. مقاومت و استحکام این میلگرد به‌ دلیل ساخته شدن از جنس فولاد آلیاژی ST37 بسیار بالاست.

موارد کاربرد میلگرد ترانس شش ‌پر:

  • ساخت قطعات فلزی صنعتی

  • ساخت ماشین ‌آلات صنعتی

  • ساخت قطعات خودرو

6) میلگرد ترانس روغنی

نوع دیگری از میلگردهای ترانس، میلگرد ترانس روغنی نام دارد که برای تولید پیچ متری استفاده می‌شود. این نوع میلگرد طی عملیات نورد سرد تولید شده و سطحی کاملاً صاف و روغنی براق دارد.

میلگرد ساده ترانس

 

از کدام کارخانه میلگرد ترانس بخریم؟

کشور ما یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان مقاطع فولادی و به‌ ویژه میلگرد در خاورمیانه و دنیاست. در حال حاضر چندین کارخانه باسابقه و معتبر در زمینه تولید انواع میلگردهای ساده و ترانس فعالیت می‌کنند و می‌توانید برای خرید انواع میلگرد ترانس به آنها سفارش دهید، ولی پیشنهاد ما صنایع فولادی آذر گستر سدید است. این کارخانه یکی از 5 شرکت تولید کننده میلگردهای 12 متری و 6 متری در ایران و تنها تولید کننده میلگرد ساده صنعتی به طول 12 متر در استان تهران است.

کارخانه آذر گستر سدید به‌ صورت تخصصی در زمینه تولید انواع میلگرد ترانس فعالیت کرده و محصولات خود را مطابق استانداردهای بین المللی دنیا و با بهترین شمش فولاد تولید می‌کند. برای دریافت استعلام قیمت یا دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان آذر گستر سدید، می‌توانید همین حالا به نشانی https://ahan2.com/ مراجعه کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ
  • ناشناس ارسالی در

    عالی بود 👍

  • ناشناس ارسالی در

    👏👏👏👏

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها