|
کدخبر: 295226

برچسب اصالت از چاپ تا استعلام

در این مقاله، به برچسب اصالت، تحت عنوان یکی از مهمترین ابزار های شناسایی کیفیت و اصالت محصولات پرداخته شده است.

برچسب اصالت کالا یکی از برچسب های بسیار مهمی است که در ابعاد و اندازه های مختلف و برای محصولات متعددی چاپ و تولید می شود. برای انتخاب بهترین نمونه بهتر است که از مشورت یک کارشناس استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با برچسب اصالت کالا و اهمیت و ویژگی های آن صحبت کنیم. بنابراین تا انتهای مقاله را با ما همراه باشید.

 برچسب اصالت کالا که به آن لیبل اصالت نیز اطلاق می شود؛ یکی از مکانیسم هایی است که در سال های اخیر برای سنجش اصالت کیفیت و اصل بودن کالا ها ایجاد شده است. در ابتدا این لیبل فقط بر روی محصولات مرتبط با حوزه سلامت چاپ می‌ شد. اما در گذر زمان، برای سایر محصولات نیز طراحی شده و اجباری گردید. مجری این طرح در مورد محصولات سلامت محور، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. در ادامه به بررسی بیشتر این لیبل و اهمیت آن خواهیم پرداخت.

لیبل-اصالت

برچسب اصالت

 لیبل اصالت کالا چه کاربردی دارد؟

 از کاربرد های مهم برچسب اصالت کالا می توان به کوتاه کردن دست سوداگران بازار اشاره کرد. همانطور که می دانید؛ یکی از موارد مصرف برچسب اصالت کالا، تشخیص کالا های اصل از تقلبی می باشد. بر اساس قانون، به هیچ کالای تقلبی و یا قاچاق، برچسب اصالت داده نمی شود و بنابراین، دست سودجویان و قاچاقچیان کالا از بازار ها کوتاه خواهد شد. البته ما در رابطه با محصولات سلامت محور، یک نشان دیگر به نام سیب سلامت هم استفاده می‌کنیم که نشانی از کیفیت و البته اصالت محصول است.

 چگونه لیبل اصالت کالا را استعلام کنیم؟

 راه های مختلفی برای استعلام برچسب اصالت وجود دارد. در سال ‌های اخیر، نهاد های دولتی راه های متعددی را طراحی کرده‌ اند تا روند استعلام برچسب را کوتاه و در دسترس تر کنند. از جمله این روش ها می توان به استفاده از دستگاه های ساده بارکدخوان گرفته تا سامانه پیامکی، تلفن گویا و سامانه اینترنتی نیز اشاره کرد. بر روی هر برچسب یک بارکد دو بعدی به همراه شناسه و کد یکتا وجود دارد که می ‌توان از آن برای عملیات استعلام استفاده کرد.

 پس از استعلام اطلاعات مندرج بر روی برچسب، یک سری اطلاعات در رابطه با آن محصول به شما نمایش داده می شود. شما بایستی که این این اطلاعات را با اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی مقایسه کنید. هرگونه اختلاف بین اطلاعات حاصل از استعلام و اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی، بیانگر وجود یک کالای تقلبی و یا قاچاق است. بنابراین شما می ‌توانید مراتب گزارش و شکایات خود را به نهاد و یا سازمان های مربوطه ارائه کنید. بر روی هر برچسب، بایستی که نام محصول، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، سری ساخت و یک کد کد ۱۶ رقمی وجود داشته باشد.

لیبل-اصالت۱

 انواع مختلف برچسب های اصالت از سازمان غذا و دارو

 بر اساس یک ماده قانونی، کلیه محصولات مرتبط با حوزه سلامت باید از برچسب اصالت کالا استفاده کنند. بنابراین این برچسب ها در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی شده و چاپ می گردد. از جمله پر کاربرد ترین آن ها می ‌توان به برچسب های اصالت تلفیقی و ساده اشاره کرد.

کلیه برچسب های اصالت، دارای یک سری اطلاعات مشخص و البته رنگ و ظاهر مشابه هستند و تنها تفاوت بین آن ها در در سایز آن ها است. این اختلاف در ابعاد و اندازه به خاطر بسته بندی هایی است که محصولات در آن بسته بندی می شود. برای یک کالا با ابعاد بزرگتر، برچسب بزرگتر و برای یک کالا با ابعاد کوچک، برچسب کوچکتری درج می شود. 

لیبل-اصالت۲

لیبل اصالت

برخی شرکت های مجاز خدمات چاپ برچسب اصالت

 در سال های اخیر شرکت های مختلفی برای ارائه خدمات در زمینه چاپ و تولید برچسب های اصالت وارد بازار شده اند که  از جمله آن ها می توان به شرکت کیمیا تجارت سیب سبز، شرکت پیشتازان دانش و تندرستی، شرکت سلامت دارو ایرانیان پارس مهر و شرکت پاپیروس پارس ایرانیان نوین اشاره کرد. این شرکت ها تنها تعدادی از شرکت های ارائه دهنده خدمات مرتبط با لیبل اصالت بوده که توانسته اند رزومه درخشانی تهیه کنند.

 پیشتازان اصالت

 شرکت معروفی به نام پیشتازان دانش و تندرستی دریا با برندی تحت عنوان پیشتازان اصالت، یکی از بهترین مجریان طرح اصالت بوده و مجوز های ویژه ‌ای از طرف سازمان غذا و دارو دارد. این شرکت به چاپ و تولید برچسب های اصالت کالا پرداخته و کارشناسان این شرکت همواره آماده ارائه خدمات و مشاوره در رابطه با محصولات هستند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر