|
کدخبر: 237767

توضیحات مهم وزارت ارتباطات درباره کسب و کار اینترنتی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: باید کسب و کارهای اینترنتی در وزارت ارتباطات هم رجیستر شود تا مسیر رشد این کسب و کارها، درست طی شود.

کسب و کار توضیحات مهم وزارت ارتباطات درباره کسب و کار اینترنتی

محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست خبری افزود: اتحادیه ها مجوز فعالیتشان را از اصناف می گیرند و ما در شورای عالی اصناف پیشنهاد دادیم، کسب و کارهای اینترنتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رجیستر شود.

خوانساری گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به گستردگی اصناف، در حوزه تخصصی باید براساس اساسنامه وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، موارد را به ما واگذار کند تا اگر سایتی فیلتر شد بتوانیم پاسخگو باشیم در حالی که الان هیچ دخالتی دراین امر نداریم و وظیفه ما توسعه کسب و کارها است.

خوانساری افزود: شاید ابهام در تقسیم کار در این حوزه موجب این گونه مسائل می شود و ما باید به دنبال اجرای دقیق قانون باشیم تا کسب و کارها بتوانند رشدشان را درست طی کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سازمان فناوری اطلاعات قصد دارد تنظیم گری جدیدی انجام دهد؟ گفت: ما در این خصوص تکلیف قانونی داریم و می توانیم بدون هیچ تداخلی با وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ورود کنیم، در واقع نمی شود که ما بازیگر بزرگی در فناوری اطلاعات باشیم اما تنظیم گر وجود نداشته باشد، از طرفی با تکثر تنظیم گر هم مواجه باشیم.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها