|
کدخبر: 191958

کاشت مو چگونه انجام می شود؟ انواع روش ها و عوارض

مدت زمان هر جلسه چقدر است؟ فاصله بین جلسات، هزینه کاشت مو چقدر است؟ عوارض کاشت مو چیست؟ نکاتی که قبل و بعد از کاشت مو باید رعایت شود.

کسب و کار کاشت مو چگونه انجام می شود؟ انواع روش ها و عوارض

تعداد جلسات کاشت مو. مدت زمان هر جلسه چقدر است؟ فاصله بین جلسات، هزینه کاشت مو چقدر است؟ عوارض کاشت مو چیست ؟ نکاتی که قبل و بعد از کاشت مو باید رعایت شود. آیا عمل کاشت مو درد دارد؟ مدت زمانی که طول میکشد تا پس از هر جلسه علایم جراحی برطرف شده و وضعیت سر به حالت عادی برگردد، آیا دیگران در روزهای پس از عمل متوجه کاشت موی من خواهند شد؟ آیا پس از رشد موهای کاشته شده مردم می فهمند که موهای من از نوع کاشته شده است یا کاملا طبیعی خواهد بود؟ تفاوت روش FIT با FUT چیست؟ و… سایر مقالات پربازدید : (تزریق ژل چانه بهترین روش فرمدهی چانه,مزایا,مراقبتها) و (کاشت ابرو طبیعی چیست و چگونه انجام می شود؟)

تذکر مهم برای متقاضیان کاشت موی طبیعی:

با توجه به حساسیت بسیار بالای کاشت موی طبیعی و مسائل و مشکلاتی که بعداً ممکن است به وجود آید، توصیه میشود که این کار توسط متخصص پوست و مو انجام شود زیرا متخصص پوست و مو صلاحیت های علمی و عملی لازم جهت انجام کاشت موی طبیعی را دارا می باشد. با توجه به اینکه نتایج ناشی از انجام کاشت موی طبیعی غیرقابل برگشت بوده و ترمیم آنها نیز بسیار مشکل است لذا به متقاضیان محترم این کار توصیه می شود که در انتخاب پزشک خود نهایت دقت و وسواس را به خرج دهند تا بعداً دچار مشکلی از این بابت نگردند.

با توجه به اینکه برخی افراد ادعا میکنندکه متخصص کاشت مو می باشند و اغلب هم این تخصص را از کشورهای خارجی به خصوص کانادا و آمریکا گرفته اند، بایستی متذکر شد که رشته دانشگاهی به نام “تخصص کاشت مو” وجود خارجی ندارد. واقعیت این است که فقط رشته دانشگاهی به نام بیماری های پوست و مو وجود دارد که متخصصین این رشته میتوانند در حوزه تخصص خود اقدام به کاشت موی طبیعی نمایند.

با توجه به تبلیغات فراوان کاشت موی طبیعی در مطبوعات، تلویزیون و به خصوص کانال های ماهواره ای و این نکته که بسیاری از این تبلیغات به شدت وسوسه آور و فریبنده می باشند، تقاضا میشود قبل از انجام کار از تخصص و تجربه پزشک خود کاملا مطمئن شوید زیرا بعداً راه برگشتی وجود ندارد. هرگونه رودربایستی و خجالت در این زمینه مهم و حیاتی را کنار بگذارید و یادتان باشدکه انتخاب پزشک و تحقیق در مورد صلاحیت و تخصص وی حق طبیعی و قانونی شما است.

 

کاشت مو

 

بهترین فرد برای کاشت موی طبیعی کسی است که در منطقه دهنده مو دارای موهای ضخیم با تراکم کافی بوده و طاسی وی نیز قابل ملاحضه ولی محدود (کوچک) باشد. اگر تراکم موهای قبلی بیمار در منطقه گیرنده مو زیاد باشد ممکن است وی پس از کاشت مو متوجه افزایش بیشتر تعداد موها نشده و رضایت کافی به دست نیاید.

کاشت مو دائمی بوده و بخصوص در مورد خط رویش مو در جلوی سر باید بیمار را کاملا توجیه کرد که از بابت آن رضایت کامل داشته باشد. در غیر این صورت در آینده مشکلاتی به وجود خواهد آمد. قبل از کاشت مو باید این خط را دقیقا مشخص نمود و چون این خط برای مابقی عمر بیمار باقی میماند لذا باید در طراحی آن نهایت دقت را نمود.

طراحی این خط یکسری محاسباتی داردکه رعایت آنها برای بدست آوردن نتیجه خوب و طبیعی بسیار مهم است. به طورکلی مهمترین قسمت موی سر از نظر علم زیبایی شناسی چهره، خط رویش مو در جلوی سر میباشد.

این خط اولین قسمتی از چهره است که در جلوی چشم بیننده به نظر آمده و میتواند نمادی از سن، زیبایی، جوانی و خوشتیپ بودن وی باشد. این خط قاب صورت را تشکیل می دهد بنابراین بازسازی خط فوق به صورت تا حد امکان طبیعی و متناسب با سن بیمار و با در نظر گرفتن آینده وی، مهمترین بخش کاشت موی طبیعی بوده و بایستی وقت و انرژی زیادی برای آن صرف نمود.

خط رویش مو در جلوی سر در حقیقت یک نوار به عرض چند میلیمتر بوده که به صورت طبیعی دارای چند مشخصه می باشد :

1- شکل کلی این خط شبیه حرف M است به این معنی که در طرفین مقداری تو رفتگی داشته و در وسط به سمت جلو متمایل است.

2- این خط در هر قسمت دارای نمای نامنظم و تا حدی زیگزاگ است یعنی یک خط صاف و یک دست نمی باشد.

3- موهای این نوار به صورت فولیکول های تک مویی و نازک هستند.

4- زاویه خروج موها از پوست در همه جای این نوار سی درجه رو به جلو است منتها در قسمتهای کناری، موها ضمن حفظ این زاویه مقداری به طرفین هم متمایل شده اند.

5- در هر قسمت از این نوار همه موها دارای یک زاویه بوده و هم جهت می باشند. تمامی این موارد بایستی در کاشت مو در این منطقه حساس رعایت شود در غیر این صورت خط موی جلوی سربه صورت عروسکی درمی آید که بسیار زشت و زننده است و ترمیم آن هم فوق العاده مشکل و گاهی غیرممکن می باشد.

اکثر افراد طاس دوست دارند که خط موی جلوی سرشان به اندازه زمانی باشدکه 25-20 ساله بوده یعنی وقتی که دچار ریزش مو نشده اند. درحالیکه در طراحی این خط، سن قبلی شخص در نظرگرفته نشده بلکه سن فعلی وی و همچنین سالهای بعدی عمر فرد مدنظر قرار گرفته و خط متناسبی برای وی ترسیم می گردد.

اصلاح خط موی جلوی سر که توسط افراد غیرمتخصص طراحی و کاشت مو شده است فوق العاده مشکل و در خیلی از موارد غیرممکن است. سخت ترین حالت زمانی است که خط مو را پایین تر از حد عادی آورده اند و اگر این وضعیت با گرد کردن بیش از حد خط نیز همراه باشد یعنی شکل M رعایت نشده باشد،کار اصلاح به مراتب دشوارتر می گردد. در هرحال به دلیل دشواری اصلاح خط موی غیرعادی بهتر است در انتخاب پزشک کاشت مو، دقت و وسواس کافی به عمل آید.

کاشت مو

 

محدودیت های انجام کاشت مو:

کاشت موی طبیعی مثل همه کارهای دست بشر دارای یکسری محدودیت های بالقوه می باشد. این محدودیتها بر دو نوع هستند:

الف) محدودیت هایی که در رابطه با بیمار می باشند:

1- بانک مو : تعداد موهای قابل برداشت از منطقه دهنده مو واضح است که هرچقدر منطقه دهنده مو در فرد کوچکتر و محدودتر باشد تعداد موهای آن هم کمتر شده و در نتیجه کاشت مو هم ضعیف ترخواهد بود.

2- کیفیت موهای قابل برداشت از منطقه دهنده مو : هرچقدر مو نازکتر و رنگ آن روشن تر باشد میزان پوشانندگی آن نسبت به موهای ضخیم و مشکی کمتر بوده و تراکم کمتری ایجاد میکنند. در ضمن موهای فر پوشش بیشتری نسبت به موهای صاف به وجود می آورند.

3- وسعت منطقه طاس : مشخص است که با افزایش وسعت منطقه طاس (و چون به هرحال تعداد موهای برداشت شده محدود است) میزان تراکم موهای کاشته شده (یعنی تعداد موها در هر سانتی مترمربع) نیز کاهش می یابد.

 

برای خواندن ادامه مقاله و مشاهده خدمات و نمونه کارها، به سایت کلینیک دکتر پاکدل مراجعه نمائید. مشاوره رایگان : ۰۹۱۲۴۲۷۱۳۳۵، ۰۲۱۲۲۰۱۸۳۲۳،۰۲۱۲۲۰۲۴۳۶۲ 

آدرس پیج اینستاگرم کلینیک دکتر پاکدل : drpakdelclinic@

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر