|
کدخبر: 188089 رویا رئیسی

اختصاصی گسترش نیوز:

هر آنچه باید درباره کلاب هاوس بدانید

کلاب هاوس شبکه اجتماعی مبتنی بر صوت هست که در روزهای گذشته به واسطه حضور ایلان ماسک و حذف دعوت‌ نامه دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.

کسب و کار هر آنچه باید درباره کلاب هاوس بدانید

با آغاز به کار تلفن‌های همراه دنیای عجیبی را تجربه کردیم و این دنیا روز به روز متنوع‌تر می‌شود. اگر حدود ۳۰ سال سن دارید، حتماً دوران وایبر (Viber) و لاین (LINE) را به خاطر دارید. رفته‌رفته تلگرام (Telegram)، واتس اپ (WhatsApp) و اینستاگرام (Instagram) میان مردم جا باز کردند. قشر روزنامه‌نگار و اهل و قلم هم فضایی به اسم توئیتر (Twitter) را برای خود انتخاب کردند. همه این نرم‌افزارها تجربه فیلتر را در ایران نیز دارند.

کلاب هاوس چیست؟

کلاب هاوس (Club House) با قوانین خاص ظهور کرد و در زمان ورودش حسابی سر و صدا کرد. با رویکردی متنوع شروع به کار کرد. این اپلیکیشن بر پایه صوت هست و تنها ارتباط شما با سایر افراد در این برنامه صدا هست. تنوع دیگر این اپلیکیشن در ابتدا، سیستم‌عامل و دعوت نامه‌اش بود.

پل دیویسون و روهان در سال ۲۰۲۰ کلاب هاوس راه‌اندازی کردند. در نهایت هم کلاب هاوس در تاریخ ۹ می ۲۰۲۱ برای علاقه‌مندان سیستم‌عامل اندروید منتشر شد. نکته جالب این هست که در رقابت با سایرین کلاب هاوس موفق بود. دلیل ما برای این ادعا این هست که شرکت های بزرگی مثل فیس‌بوک، توئیتر، دیسکورد، اسپاتیفای و اسلک در حال طراحی اپلیکیشن مشابه کلاب‌ هاوس هستند.

دعوت‌نامه کلاب هاوس

در روزهای ابتدایی تنها افرادی به کلاب هاوس دسترسی داشتند که تلفن همراه آن‌ها سیستم‌عامل ios داشت و برای ورود نیازمند لیست انتظار یا دعوت نامه بودید اما در حال حاضر کلاب هاوس بدون دعوت نامه در سیستم‌عامل‌های ios و اندروید در دسترس علاقه‌مندان هست.

ایرانی‌ها رکورددار حضور در کلاب هاوس

ایرانی‌ها در کلاب هاوس رکورددار هست. این رکورد را در تاریخ ۲۵ فروردین‌ماه امسال ثبت کردند. جلسه بین مصطفی فقیهی و فائزه هاشمی رفسنجانی در این تاریخ حدود ۲۴ هزار مخاطب داشت.

کلاب هاوس اندروید

علاقه‌مندان سیستم‌عامل اندروید حسابی منتظر نسخه رسمی این اپلیکیشن بودند. اگر شما هم جز این افراد هستید و هنوز این برنامه را نصب نکرده‌اید، با لینک زیر به کلاب هاوس بپیوندید.

https: //play.google.com/store/apps/details?id=com.clubhouse.app&hl=fa&gl=US

کلاب هاوس برای آیفون

دارندگان گوشی آیفون از ابتدا امکان پیوستن به کلاب هاوس را داشتند اما اگر لینک دعوت نداشتید یا به هر دلیل، هم‌ اکنون می‌توانید با لینک زیر این برنامه را نصب کنید.

https: //apps.apple.com/us/app/clubhouse-drop-in-audio-chat/id۱۵۰۳۱۳۳۲۹۴

سایت کلاب هاوس

کلاب هاوس هم همانند سایر نرم‌افزارها سایتی برای ارائه رسمی مواضع و آپدیت‌های جدید دارد که آدرس سایتش به نشانی زیر هست.

https: //www.joinclubhouse.com/

صفر تا صد کلاب هاوس

در این بخش شما را با محیط این اپلیکیشن آشنا می‌کنیم. در ابتدا شما باید به کلاب هاوس را نصب کنید. کاربران اندروید، iOS، ویندوز و macOS می‌توانند به این اپلیکیشن بپیوندد.

بعد از نصب کلاب هاوس شما با محیطی مشابه تصویر زیر، رو به رو می‌شوید؛ که توضیحات مرحله به مرحله برای شما داریم.

کلاب

 

در صفحه آغازین این اپلیکیشن شما با اتاق‌های گفتگو مواجه خواهید شد. این اتاق‌ها بر اساس سلایق و افرادی که دنبال کرده‌اید، نمایش داده می‌شوند. در این اپلیکیشن هم همانند سایر اپلیکیشن ها اکسپلور را مشاهده می‌کنید که نام این قسمت Hallway هست.

اگر قسمت Hallway هم روم‌ های مورد نظرتان را پیدا نکردید، به سراغ ذره‌بین بروید، در این بخش حتماً روم موردنظر خود را پیدا خواهید کرد. خوب بعد از آشنایی با روم‌ها حتماً علاقه‌مند به فعالیت بیشتر می‌شوید. در کلاب هاس کاربران به دو دسته گوینده‌ها (Speakers) و شنونده‌ها (Audience) تقسیم می‌شوند. شما می‌توانید در یک روم گوینده باشید یا روم برای خودتان ایجاد کنید.

چگونه در کلاب هاوس روم ایجاد کنیم؟

برای ایجاد روم دکمه سبزرنگ (Star a Room) را باید لمس کنید. بعد لمس محیط نرم‌افزار به شکل زیر می‌شود. در این مرحله باید روند دسترسی کاربران را مشخص می‌کنید که سه حالت Open، Social و Closed پیش روی شما هست.

کلاب2

نکته مهم این هست که ضرورتی ندارد که شما روم را در لحظه باز کنید. برای زمان‌بندی روم می‌توانید از تقویم موجود در برنامه استفاده کنید.

چگونه در روم‌ها صحبت کنیم؟

برای درخواست صحبت در کلاب هاوس کافی است آیکون دست را لمس کنید تا از سازنده اتاق اجازه صحبت بگیرید. اگر آیکون دست را مشاهده نمی‌کنید، به این معنا هست که سازنده اتاق گفت‌وگو این امکان را غیرفعال کرده است.

افراد سازنده و سخنران را چگونه بشناسیم؟

سازندگان اتاق‌ های گفت‌وگو کلاب هاوس با علامت سبز رنگ قابل‌ شناسایی هستند و افرادی که در حال صحبت کردن هستند، در بالای لیست قرار دارند.

کلاب

چگونه در کلاب هاوس فالوور داشته باشیم؟

مهمترین کار برای جذب مخاطب در کلاب هاوس نوشتن (Description) خوب در پروفایل هست. به این دلیل که کلمات موجود در پروفایل شما در قسمت جستجو دیده می‌شود.

 

ارسال نظر