|
کدخبر: 186436

خبر خوش درباره کاهش قیمت میوه+ آخرین قیمت ها

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گرمای هوا و فساد پذیری میوه را علت اصلی کاهش قیمت میوه در بازار اعلام کرد

کسب و کار خبر خوش درباره کاهش قیمت میوه+ آخرین قیمت ها

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا و فساد پذیری میوه و ازدیاد عرضه، قیمت در تمامی اقلام میوه، صیفی و فرنگی جات ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی از فراوانی میوه های وارداتی خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو انبه ۲۵ هزار تا ۲۹ هزار تومان، موز هندی ۱۷ هزار تا ۱۹ هزار تومان و موز اکوادور ۲۰ هزار تومان است. همچنین به علت گرمای هوا و مدت زمان طولانی آناناس در راه تقاضایی در بازار نیست‌.

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو آلبالو را ۹ هزار تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گیلاس ۲۰ هزار تا ۳۳ هزار تومان، زردآلو ۲۰ هزار تا ۳۷ هزار تومان، آلو قطره طلا ۸ هزار تا ۱۴ هزار تومان، آلو سانتریزه ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان، هلو ۵ هزار تا ۱۲ هزار تومان، شبرنگ ۸ هزار تا ۱۶ هزار تومان، سیب گلاب ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان و انگور یاقوتی ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی قیمت کنونی هر کیلو هندوانه را ۳ هزار تا ۴ هزار تومان، طالبی ۶ هزار تومان، خربزه ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، گرمک ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان و جانا ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد.

وی قیمت کنونی هر کیلو خیار در میدان را ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلو گوجه فرنگی با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، هویج ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، بادمجان ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، فلفل ۹ هزار تا ۱۳ هزار تومان و پیاز ۲ هزار تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در مغازه ها عرضه می شود.

دارایی نژاد از کاهش قیمت سیب زمینی در بازار خبر داد و گفت: امسال ۵ میلیون تن سیب زمینی در استان های گلستان، زنجان، کرمانشاه، آذربایجان و اصفهان تولید می شود که هم اکنون با کیفیت ترین سیب زمینی با نرخ ۴ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی عرضه می شود.

این مقام مسئول واردات انبه و موز را عامل کاهش قیمت مابقی اقلام دانست و افزود: افزایش واردات این ۲ کالا بر تعادل قیمت میوه های داخل تاثیر بسزایی دارد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در پایان تصریح کرد: با توجه به اقلیم ۴ فصل کشور پیش بینی می شود که قیمت تمامی اقلام میوه و صیفی در هفته آتی به سبب ازدیاد عرضه ۵ درصد دیگر کاهش یابد.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر